draver maakt chaos tijdens het beslaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: draver maakt chaos tijdens het beslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:49

Hou maar op.
De hoefsmid is hard voor hem, je leraar net zo goed. Het bang maken van een kuddedier is nou niet bepaald de methode om vertrouwen te winnen. Die conclusie heb je zelf al genomen.

Je kunt oefenen tot je een ons weegt, je kunt zo hard oefenen dat jij met een ijzeren stang onder z'n voeten aan het tikken bent, hij zal het allemaal toestaan als hij jou vertrouwd en ja, als hij jou vertrouwd dan zal hij het allemaal goed vinden. Maar als de hoefsmid komt, die vent die zo lekker veel geduld heeft, dan zul je zien dat zijn gedrag weer exact het zelfde blijkt te zijn. Het is namelijk niet de handeling die belangrijk is maar het vertrouwen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:58

Roest, hier moet ik je absoluut gelijk in geven!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:40

ook mijn paardje (draver) had enorme problemen bij de hoefsmid de eerste keer dat de hoefsmid bij ons kwam om te beslaan moest de hoefsmid het opgeven hij begon te steigeren uit angst. we zijn daarna op een andere dag verder gegaan met een sedatie, dit ging beter maar nogsteeds enorme angst. we hebbne hem vooral niet hard aangepakt omdat dit allemaal niet helpt je moet het paard vertrouwen geven. nu ong 2 jaar later kunnen we zonder sedatie rustig de hoefsmid z'n gang laten gaan zonder dat er ook maar een moment is van angst of een gevecht. ik lees dat je hoefsmid niet veel geduld heeft. dit is absoluut niet goed ik zal ervoor kiezen of een andere hoefsmid (als die mogelijkheid er is natuurlijk) of gewoon te vragen of hij wat meer geduld wil hebben want zo kom je nergens.

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:15

Ten eerste: draven over een weggetje met veel stenen erin is zowiezo niet handig. Met of zonder ijzers. En als je alsnog ijzers eronder wilt begin rustig. Paard kalmeren en aflijden. Wil het dan gewoon niet, gebruik een praam. Dat is gewoon een diervriendelijk hulpmiddel, waardoor het paardenlichaam zelf een stof creëert om rustig te blijven.

Direct verdoven lijkt me trouwens niet verstandig! Een beetje teveel van het goede, je kan het ook overdrijven. Een praam is een prima oplossing.

YANNBIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:53

verdoving + praam

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:33

Moderatoropmerking:
Yannbir, zou je alsjeblieft een beetje willen letten op hoe oud een topic is. Je haalt steeds topic naar boven die al heel lang niet meer besproken worden.