Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hippie schreef:Hoi Ilse en iedereen hier.
Ik rij M2 met mijn draver.
Hippie schreef:Hey nikilover,
hahaha dat racen als hij ingehaald word, dat herken ik.
Ik heb mijn Rebel nu 10 jaar en nog is ie me soms te snel af. Blijft leuk!
Ook bij mij geloven de mensen (niet meer) dat hij een draver is. Ze denken vaak dat ik een kwpn er heb. Zeker toen ik een aantal jaar geleden club kampioen ben geworden en alle dressuur prikkers eruit reed. hahaha..... Was een heel gaaf moment. Ben toen met 3 winstpunten de M1 uitgeracet.
Daarna kreeg ik een hernia en ging hij sukkelen met zijn gezondheid. We zijn sinds enige tijd de boel weer op aan het pakken. Ik probeer het nog 1 keer met hem. Hij is nu 14. Als het weer niet gaat lukken, dan ga ik western rijden ofzo. Je moet ze wel blijven stimuleren, anders vervelen ze zich.
Sky, de galop van mijn draver was gelukkig goed. Ook zijn stap.
Die is zelfs zeer ruim. Maar ik heb er veel voor moeten doen hoor.
Komt goed. Wens je heel veel succes en iedereen hier verder ook.
dikke knuf
Jolanda
ManimeminaM schreef:hij heeft bijna niet op de renbaan gelopen dus dat is wel een voordeel (hij heeft neit echt een draverspas).
Hippie schreef:Hoi Nikkilover,
Jeetje beetje moeilijk om zo een kant en klare oplossing te geven. Ik kan niet zien hoe en wat er gebeurd. Maar ik ga het proberen....
Je zou kunnen beginnen op de volte. Dan niet op de hoefslag, maar op de binnenhoefslag. Dit om hem recht te richten. Want meestal "maaien" dravers met hun achterbenen. Heel goed voelen dus wat er onder je gebeurd. Of hij niet zijn kont naar binnen of naar buiten gooit.
Blijft hij dan nog racen, dan weer op de volte. Ik doe dat als hij fris is. Volte openen en sluiten. Net zolang dat het tempo weer van mij is en dan mag ie pas weer rechtuit.
En dat herhalen tot hij eindelijk doorkrijgt dat als ie braaf is, hij rechtuit mag.
Heb je hier iets aan?
Hoi Guinness....... Ben heel benieuwd hoe het gaat met je nieuwe dravert. Gefeliciteerd joh. Heel leuk.
Je hebt een paard met een onwijs leuk karakter.