wie rijden dressuur met hun draver??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Re: wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:54

Ik heb een paar jaar terug een Draver gehad (zie onderste foto in mijn profiel) en die doet het nu erg goed in de dressuur Lachen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:44

geduld wordt beloont maar dat heb je zelf denk ik al gemerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:59

Ik reed dressuur, ik ga het weer opnieuw oppakken.
Ik reed L wedstrijd klaar.

Maar dat ging niet door toen hij ziek werd

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:33

Ik rijd mijn amerikaanse draver ook dressuurmatig.

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:37

Hoi Ilse en iedereen hier.
Ik rij M2 met mijn draver.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:38

Galop ging bij het verzorgpaard waar ik op reed ook niet goed. Gelukkig is het me uiteindelijk wel gelukt Lachen

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:39

OJa, die start nu ook regionaal (in de B natuurlijk)

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:46

ik start met mn draver binnenkort!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 19:02

gaaf zeg,m2 met je draver!!dat zou ik ook wel willen berijken,maar alleen als we er allebei plezier in hebben.Als hij het niet leuk vind,stop ik er gewoon mee anders krijg je toch alleen maar spanning.Ik ga binnenkort ook hier starten,6 april is mijn debuut.

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:15

Hey nikilover,
Leuk dat je gaat starten. Ja ik zeg ook altijd als mijn dravert het niet leuk meer vind, stoppen we. Maar al met al zijn we al zo'n 10 jaar bezig. Hij vind het erg leuk, maar ik heb wel ontdekt dat hij ook je trainer/instructeur leuk moet vinden. Als het niet klikt rijtechnisch, dan krijg je verzet en spanning. Dus is het goed zoeken en uitproberen. Tja het blijven dravers hé hahahaha...
Maar dat neemt niet weg dat ik supertrots op hem ben. Had nooit gedacht toen ik hem als 3 1/2 jarige dondersteen kocht, dat ik zo ver met hem zou komen. Met zijn overbouwde kont, franse stand van achter, en toontreder aan de voorkant. Maar hij doet het fantastisch. We konden allebei niks. We hebben het samen wel heel moeilijk gehad. Hij is nu Z startklaar. Kickuh hé!?!
Heel veel succes voor degene die gaan starten.
Gewoon blijven genieten. Dan geniet je draver met je mee. Maar hou er rekening mee........... dravers zijn nu eenmaal dravers Haha!
xxx

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:06

Hippie: wow echt heel gaaf,misschien moet je dan eens tegen mijn instructrice,die start ook z1 met haar paard.De klik mit de instructrice zit echt goed(gelukkig),en als meneer iets niet wil,kan hij even behoorlijk drammen(komt zelden voor,maar toch),maar als ik dan gewoon doorzet geeft hij het op en merkt hij dat het eigenlijk tóch allemaal wel heel leuk is(bewegende oortjes,briesen)mijn draver is niet overbouwd,en heeft ook een mooie rug(niet helemaal recht)maar wel iets rechter dan menig kwpn paard hier op de manege,terwijl heel veel mensen denken dat Marius toch écht een KWPN is en het niet geloven als ik zeg dat hij een draver is Vork Spanning komt weleens voor als hij ( weer eens) super hyper is,maar éçht verzet geeft hij eigenlijk nooit,omdat hij een heel leergierig paard is.Dat leergierige is denk ik een beetje draver-eigen.Alleen kan mijn paard het nog niet hebben als een ander paard hem inhaalt,dan word hij boos en gaat ie sneller om dat andere paard weer in te halen,niet altijd leuk maar vaak moet ik er wel weer om lachen,omdat er daarna weer niks meer aan de hand is.Ik ben ook echt supertrots op de mijne,in 1 jaar tijd van een harddraver naar een dressuurdraver( Tong uitsteken ) .Ik merk ook dat hij me nu echt 100 % vertrouwd( na een jaar),maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat hij in zijn verleden mishandeld is(niet waar ik hem gekocht heb,maar bij een stal daarvoor).Hij was ook heel erg kopschuw en schrikkerig,dat is nu allemaal over,maar het is altijd zo'n trouwe sukkel gebleven.Je kan erop,eronder,erachter,ernaast,en meneer zal geen vlieg kwaad doen,het is echt een schatje.Ook blijft hij gewoon staan als ik hem even in het pad laat staan en even het zadel haal,en zelfs in de bak blijft hij staan als ik meneer z'n drollen op moet ruimen,echt zo lief.Soms loopt hij me wel achterna,maar weglopen doet ie niet.Sorry voor het lange verhaal,maar even samengevat:Marius love you 4-ever Lovers

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:25

Hippie schreef:
Hoi Ilse en iedereen hier.
Ik rij M2 met mijn draver.

Oh dat lijkt me echt een kik. Haha!
Ik wil ook zo graag een keer starten,
maar de galop gaat naar 1½ jaar nog steeds niet goed.
Draf gaat inmiddels wel erg goed. Knipoog

urby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:35

ik ben bezig met dresuur rijden met me draver ik rij nu een jaar met hem les en het gaat staat beter zelf vind ik het nog heel mooielijk maar het is wel een uitdaging natuurlijk mijn draver wordt 31 maar 6 dus hij is nog lekker jong en kan gelukkig nog een hoop leren

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:45

Ook hier een dressuurdraver Haha! Zodra Taz weer op de been is gaan we weer starten Ja
Zie profiel voor mijn guppie Haha!

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 01:08

Hey nikilover,
hahaha dat racen als hij ingehaald word, dat herken ik.
Ik heb mijn Rebel nu 10 jaar en nog is ie me soms te snel af. Blijft leuk!
Ook bij mij geloven de mensen (niet meer) dat hij een draver is. Ze denken vaak dat ik een kwpn er heb. Zeker toen ik een aantal jaar geleden club kampioen ben geworden en alle dressuur prikkers eruit reed. hahaha..... Was een heel gaaf moment. Ben toen met 3 winstpunten de M1 uitgeracet.
Daarna kreeg ik een hernia en ging hij sukkelen met zijn gezondheid. We zijn sinds enige tijd de boel weer op aan het pakken. Ik probeer het nog 1 keer met hem. Hij is nu 14. Als het weer niet gaat lukken, dan ga ik western rijden ofzo. Je moet ze wel blijven stimuleren, anders vervelen ze zich.

Sky, de galop van mijn draver was gelukkig goed. Ook zijn stap.
Die is zelfs zeer ruim. Maar ik heb er veel voor moeten doen hoor.
Komt goed. Wens je heel veel succes en iedereen hier verder ook.
dikke knuf
Jolanda

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:14

Hippie schreef:
Hey nikilover,
hahaha dat racen als hij ingehaald word, dat herken ik.
Ik heb mijn Rebel nu 10 jaar en nog is ie me soms te snel af. Blijft leuk!
Ook bij mij geloven de mensen (niet meer) dat hij een draver is. Ze denken vaak dat ik een kwpn er heb. Zeker toen ik een aantal jaar geleden club kampioen ben geworden en alle dressuur prikkers eruit reed. hahaha..... Was een heel gaaf moment. Ben toen met 3 winstpunten de M1 uitgeracet.
Daarna kreeg ik een hernia en ging hij sukkelen met zijn gezondheid. We zijn sinds enige tijd de boel weer op aan het pakken. Ik probeer het nog 1 keer met hem. Hij is nu 14. Als het weer niet gaat lukken, dan ga ik western rijden ofzo. Je moet ze wel blijven stimuleren, anders vervelen ze zich.

Sky, de galop van mijn draver was gelukkig goed. Ook zijn stap.
Die is zelfs zeer ruim. Maar ik heb er veel voor moeten doen hoor.
Komt goed. Wens je heel veel succes en iedereen hier verder ook.
dikke knuf
Jolanda

hey hippie,

zo ja dat lijkt mij ook wel een kick,zeker omdat ik altijd van veel mensen te horen heb gekregen dat dravers geen leukepaarden zijn en niet zo goed kunnen dressuren als echte 'sportpaarden' enzo..dan lijkt het me echt heel gaaf om die er allemaal uit te rijden.Als mijn draver de dressuur niet meer leuk vind,wil ik graag met hem springen,(dit doen we weleens,dan heeft hij afwisseling)dat vindt hij ook erg leuk en mijn draver was volgens mij de enige die de balken heeft laten liggen,(en een meisje bijna omver heeft gelopen Clown ).Kwam jou dravertje ook van de drafbaan?die van mij heeft tot zijn 7e op de drafbaan gelopen en toen ben ik hem dressuurmatig gaan berijden.(voor rijfoto's heb ik een topic marius leander@work)In het begin merkte ik heel erg dat hij niet wist waar hij zijn benen neer moest zetten,hij was scheef,en die benen slingerde echt alle kanten op.Vandaar dat we de voor-ijzers zo lang mogelijk hebben uitgesteld,maar aangezien hij eindelijk verkeersmak is,en we steeds vaker naar buiten gaan,moest ik er echt aan gaan geloven.Nog steeds ben ik wel een beetje bang dat hij onderuit glijd ofzo,aangezien hij met longeren al op z'n plaat is gegaan en met de stal uitlopen.Gelukkig had hij elke keer niks,maar hij lette gewoon niet op zijn benen.Gelukkig heeft ie dat niet meer en is hij nog geen 1 keer op z'n plaat gegleden,hihi.Ik heb trouwens een vraagje:Mijn draver galoppeert op een volte netjes beheerst en rustig,maar als ik een rondje over de hoefslag wil,gaat hij harder en merk ik dat hij daar heel erg moeite mee heeft.Ik probeer nu steeds een klein stukje verder,dat gaat best goed,maar heb jij misschien nog tips om het hem nog wat makkelijker te maken?groetjes jenelva

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:18

krij sinds 2 weken ook een draver. hij heeft bijna niet op de renbaan gelopen dus dat is wel een voordeel (hij heeft neit echt een draverspas). aan de teugel in stap en draf is geen probleem. doet tie gemakkelijk. alleen de galop is, net al bij veel andere, een probleem. hij vond de galop eerst totaal niet leuk omdat hij dit als straf zag, maar nu begint tie het steeds leuker te vinden. moeilijk puntje erin is nu het aan de teugel rijden in galop (waardoor die dan makkelijker z'n passen kan verruimen), maar daar werken we hard aan.

p.s zijn naam is Nello D'eaur

Yasmin_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:27

ik heb ook een draver, Ophelie du Sable.
Ze is ook begonnen met enkele koersen en was veel belovend.
Nu proberen ik en mijn zusje haar dressuur te leren!
Wat wel heel fijn is, is dat ze galoperen helemaal geweldig vind!
Ze vind het alleen afentoe nog moeilijk om in de bochten in galop te blijven en om in een rustig tempo te draven!
Hebben jullie ook dat je paard in de hoeken wil gaan wijken (omdat ze geen rondje kunnen lopen)? Ook vind ze het soms moeilijk om in een hoek aan te draven!
Ze is wel heel lief en wil heel graag dingen leren, dus dat gaat wel goed komen!
Bloos

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:28

ManimeminaM schreef:
hij heeft bijna niet op de renbaan gelopen dus dat is wel een voordeel (hij heeft neit echt een draverspas).

Dat hoeft niet veel uit te maken hoor! Lachen Ik ken dravers die niet gekoerst hebben en die toch nauwelijks galopperen, en ook koerspaarden die vrolijk door de wei galopperen of onder het zadel...

Ook wat je zegt van het straffen, dat is niet zo. Is hier al heel vaak besproken, maar toch: je kunt een paard niet beter laten draven door het te straffen voor de galop. Als een draver in galop aanspringt dan wordt hij gewoon teruggenomen in draf.
Komt het heel vaak voor bij een paard dat anders nooit snel in galop aan springt dan kan het ook een teken zijn van bijv. pijn ergens, verkeerd beslag etc. Dan wordt er verder gezocht naar een oplossing.

Bij de meeste dravers is het wel zo dat het niet actief geoefend is, hun galop is gewoon minder getraind en daarom in het begin moeilijker (net als bij een jong paard). Maar ook dat is niet altijd zo, want er zijn ook trainers waar de paarden onder het zadel of aan de longe zelfs galoptraining doen, voor de souplesse en betere balans. Lachen
Plus dat sommige dravers nu eenmaal minder aanleg hebben voor galop, en/of gangenpaarden zijn, die van nature ook meer moeite hebben met galopperen. Maar er zijn ook dravers die van nature een prachtige drietaktgalop hebben.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 16:26

leuk dat er zoveel mensen zijn die met hun draver dressuur rijden Haha!

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:08

Hooi!

Ik heb helemaal geen ervaring met dravers. Maar morgen ga ik mijn eigen dravertje ophalen:D

Een 4-jarige merrie. Ze was niet snel genoeg op de baan, maar ik ga toch niet draven met haar maar ben van plan om dressuur en springen met haar te rijden. Er zijn al een aantal mensen geweest die hebben gezegd van: met een draver kun je geen dressuur rijden! En dat wordt helemaal niks!

Maar ik ga de uitdaging aan en aangezien ze alleen nog maar een zadel op haar rug heeft gehad kan ik haar nog helemaal naar eigen hand zetten.. Cool

Ben benieuwd hoe ze gaat lopen Pling

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 02:13

Hoi Nikkilover,
Jeetje beetje moeilijk om zo een kant en klare oplossing te geven. Ik kan niet zien hoe en wat er gebeurd. Maar ik ga het proberen....
Je zou kunnen beginnen op de volte. Dan niet op de hoefslag, maar op de binnenhoefslag. Dit om hem recht te richten. Want meestal "maaien" dravers met hun achterbenen. Heel goed voelen dus wat er onder je gebeurd. Of hij niet zijn kont naar binnen of naar buiten gooit.
Blijft hij dan nog racen, dan weer op de volte. Ik doe dat als hij fris is. Volte openen en sluiten. Net zolang dat het tempo weer van mij is en dan mag ie pas weer rechtuit.
En dat herhalen tot hij eindelijk doorkrijgt dat als ie braaf is, hij rechtuit mag.
Heb je hier iets aan?

Hoi Guinness....... Ben heel benieuwd hoe het gaat met je nieuwe dravert. Gefeliciteerd joh. Heel leuk.
Je hebt een paard met een onwijs leuk karakter.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 02:24

Hippie schreef:
Hoi Nikkilover,
Jeetje beetje moeilijk om zo een kant en klare oplossing te geven. Ik kan niet zien hoe en wat er gebeurd. Maar ik ga het proberen....
Je zou kunnen beginnen op de volte. Dan niet op de hoefslag, maar op de binnenhoefslag. Dit om hem recht te richten. Want meestal "maaien" dravers met hun achterbenen. Heel goed voelen dus wat er onder je gebeurd. Of hij niet zijn kont naar binnen of naar buiten gooit.
Blijft hij dan nog racen, dan weer op de volte. Ik doe dat als hij fris is. Volte openen en sluiten. Net zolang dat het tempo weer van mij is en dan mag ie pas weer rechtuit.
En dat herhalen tot hij eindelijk doorkrijgt dat als ie braaf is, hij rechtuit mag.
Heb je hier iets aan?

Hoi Guinness....... Ben heel benieuwd hoe het gaat met je nieuwe dravert. Gefeliciteerd joh. Heel leuk.
Je hebt een paard met een onwijs leuk karakter.

ja,hier heb ik wat aan,bedankt!! Haha! ga het morgen gelijk eens uitproberen!

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:37

Ik ken iemand die op mijn manege rijd met haar draver.
Ze rijd hem nu volgens mij op M niveau. Hij liep vroeger wedstrijden draven , maar bleek niet goed genoeg te zijn.

daan_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:10

Camalis heeft -voordat ik hem kreeg- tot z'n 4e op de baan gelopen en
ik heb hem nu ong. 4 jaar en de galop gaat heel goed, ben L2 startgerechtigt met hem.