dravers en springen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Re: dravers en springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:21

De draver op onze manege springt 1 meter Tong uitsteken

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:22

ja ze kunnen springen! op de manege van een vriendin (hoeve galderzicht) heben ze ook een draver die erg goed kan springen

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:23

ja dravers kunen egt wel springen hoor !!!!! ik ken iemand die heeft er een en die doet er selfs spring WEDSTRIJDEN mee

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:25

Tuurlijk ik spring met mijn draver wedstrijden 90 cm los springt die ong. 1,35

Nobey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:26

Mijn paard is een ?? x draver en die kan prima springen.
80 en los komt hij zeker boven de meter uit. Weigert niet en ook al komt hij niet goed uit, hij corrigeert zichzelf in de sprong

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:28

Tuurlijk kunnen ze dat.
Met mijn Draver heb ik nog nooit gesprongen, weet niet waarom niet eigenlijk. Clown Hij heeft wel 1 x vrijgesprongen en dat vond ie wel leuk volgens mij, deed hij goed. Ja (lees; 30 cm Huilen van het lachen )

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:33

En of die mafkezen kunnen springen! Toen ik de mijne kocht, zeiden ze dat hij alleen over sloten springt, maar een draadje, daar zou hij echt wel achter blijven...

Eenmaal thuis aangekomen liep ik met hem naar de achterkant van de wei, waar ik hem neer wilde zetten. Onderweg moesten we over een draadje op de grond stappen en inderdaad... dat vond meneer eng.

Dus toen heb ik drie keer heel duidelijk voorgedaan dat je er heel makkelijk overheen kunt springen. Toen zag ik het kwartje bij hem vallen: "Oh.... zit dat zo!" Hij nam een aanloopje, sprong eroverheen en rende meteen door naar de achterkant van de wei, waar hij over het hek heen sprong en van het groenere gras aan de andere kant van het hek begon te eten. Dat hek was ongeveer 1 meter 10 hoog. Uiteindelijk heb ik honderden euro's uitgegeven aan paaltjes van 1 meter 50 om te voorkomen dat die mafkees ervandoor gaat. Hij was toen trouwens net drie jaar oud.

Ze zijn trouwens ook nog slim genoeg om door te hebben dat er geen stroom op het hek staat, dus daar moet je ook mee oppassen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:43

Ik heb een draver gehad waar ik 1,30 mee sprong, ik durfde niet hoger.Mijn andere draver sprong bij zijn vorige eigenaar 1,70 terwijl hijzelf 1,65 hoog was.

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:59

myn draver is een e-pony ze springt 1.10 met gemak Haha!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:01

arno8 schreef:
En of die mafkezen kunnen springen! Toen ik de mijne kocht, zeiden ze dat hij alleen over sloten springt, maar een draadje, daar zou hij echt wel achter blijven...

Eenmaal thuis aangekomen liep ik met hem naar de achterkant van de wei, waar ik hem neer wilde zetten. Onderweg moesten we over een draadje op de grond stappen en inderdaad... dat vond meneer eng.

Dus toen heb ik drie keer heel duidelijk voorgedaan dat je er heel makkelijk overheen kunt springen. Toen zag ik het kwartje bij hem vallen: "Oh.... zit dat zo!" Hij nam een aanloopje, sprong eroverheen en rende meteen door naar de achterkant van de wei, waar hij over het hek heen sprong en van het groenere gras aan de andere kant van het hek begon te eten. Dat hek was ongeveer 1 meter 10 hoog. Uiteindelijk heb ik honderden euro's uitgegeven aan paaltjes van 1 meter 50 om te voorkomen dat die mafkees ervandoor gaat. Hij was toen trouwens net drie jaar oud.

Ze zijn trouwens ook nog slim genoeg om door te hebben dat er geen stroom op het hek staat, dus daar moet je ook mee oppassen.

Volare Desiré? Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:12

........... ja!!!! hoe weet je dat???

Grmpf.... wist niet dat hij zo berucht was...

Ken je hem dan?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:12

Met Britt (draver Tong uitsteken ) spring ik 90 cm. Heb een aantal jaar geleden ook iets van 1.20 hoog en 50 cm breed gesprongen met een draver... Lachen Dus ze kunnen 't zeker

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:31

haha ja dat heb je wel met sommige dravers, op mijn vorige werk had je ook een paar van die grappemakers.. hihi zodra er geen stroom op zot voor ff dan loopt er weer eentje los die vrolijk ook door de andere kampen gaat banjere... *zucht*

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:48

Ja ik spring ook wel eens met me draver!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:51

een draver bij ons op stal heeft op M niveau gesprongen en is al verschillende keren naar de Kampioenschappe gemogen. Dusja dravers kunnen springe! Tong uitsteken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:48

Dravers staan bekend om hun drafsport, maar ook om hun talent voor Springen Knipoog

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:59

haay wat leuk, dravers kunnen echt wel springen. Ik heb een echte van de baan, heeft gekoerst en ik ben nu overal een beetje mee aan het doen.
Ze zijn heel veelzijdig kijk maar in mijn profiel. Ik spring nu BB en binnenkort gaan we officieel starten in de B. mijn record staat op 1.10 m. met haar over een dikke oxer. Koe
Je hoeft alleen maar te sturen en zorgen dat je elkaar vertrouwd dan gaat de rest vanzelf.! Party!!

dravers zijn echt toppers..!! Lovers

PaardenLovit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:01

Ja hoor ze kunnen heel goed springen en proberen kan altijd..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:03

xDees schreef:
Dravers staan bekend om hun drafsport, maar ook om hun talent voor Springen Knipoog

Idd,

Ik ben zelf ook meer voor het springen. Heb het nu 3x gedaan met de mijne.. Echt super!

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:31

ik heb ook een super zweedse draver en die springt ook (als hij wilt tenminste).. maar dravers wilt niet zeggen dat ze alleen geschikt zijn als recreatief of drafsport je kunt ook alle kanten met hun op.
ze hebben een super karakter en onwijze eigenwijze paarden maar wel knuffel konten:P

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:00

Ik heb met mijn draver al 45 cm gesprongen.
Hij deed het met gemak, maar wel lomp.

savanna_Iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:54

Bloos Ik lees hier dat jullie dravertjes springen.
Mijn dravertje springt wel vrij over de balken.
Maar als ik erop zit dan gaat hij er wel over maar in draf.
Hoe kunnen wij het best leren om over de balken te springen samen?
hoe hebben jullie dat gedaan met jullie paardjes?
alle tips zijn welkom. Ik en Iron leren graag bij.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:02

Haha zo ken ik ook nog een leuk verhaaltje over een springende draver Tong uitsteken
Toen liberty nog een liberty-tje was, denk 4 maanden, begonnen we met afspenen. Moeder en dochter stonden met hun vaste clubje in het land en Liberty ging geregeld verder van mams af. Dus op een gegeven moment maar eens moeders eruit gehaald. Hek van het weiland was ruim een meter hoog. Wij halverwege het andere weiland voordat we op stal kwamen. Horen we opeens een veulen hinnikend keihard op ons af.. euhm, galoperen.. Ze kon niet anders dan erover heen gesprongen zijn, of over de sloot, want onder het hek kon ze niet door Tong uitsteken
Daarna terug gezet en verder nooit meer last van gehad.. Muts...

Ze springt nu trouwens ook nog gewoon goed. Moeders kan ook leuk springen Haha!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:24

@Savanna: Probeer eens 1 balkje voor de hindernis te leggen op 2 en halve meter, en je kan ook nog een balk achter de hindernis leggen op 3 meter, dan moet hij na de hindernis wel nog een sprong maken.

savanna_Iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:12

oke tigerBD dat zal ik es proberen.
Bedankt voor de tip.