Meerdere dravers een goeie toekomst bieden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Re: Meerdere dravers een goeie toekomst bieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:43

Only_Hellen schreef:
Heb je eigen weiland en stalling? Je zegt dat je alleen goed gezonde paarden wilt verkopen. Laat je ze na aankomst bij jou ook keuren? Hoeveel paarde kun je eventueel stallen?
Als je van plan bent je inkomstenbron ervan te maken, denk ik dat je ook rekening moet houden met het feit dat het zomaar kan gebeuren dat je een paard een half jaar op stal hebt. Is misschien niet zo snel een koper voor te vinden. Kun je medische kosten opvangen? Enten, en onvoorziene d.a. kosten?

Dit hebben we allemaal idd. alle paarden worden bij ons altijd geent, ontwormd, en bekapt.
We fokken elk jaar met een aantal merrie's waarvan er geselecteerd word, en weer verkocht word.
Kopen jonge paarden 2 a 3 jaar, worden aangereden, en weer verkocht.

Niet dat we gewoon een huisje hebben met een weitje erbij hoor.. Bloos

We zijn nu al een bedrijf, kleinschalig, en dan komen idd al die dingen erbij kijken.
Mijn moeder en haar partner zijn mede de drift van ons bedrijf. Niks mis mee hoor.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:44

Wij kopen geen paarden op en verkopen ze niet, wij zorgen voor de educatie en contact tussen eigenaren, vooral de nieuwe eigenaren. Wat jij doet is roepen dat je iets geweldigs doet omdat je die paarden red, maar niet alle paarden hoeven gered te worden. Er zijn er zat die al een goede baas hebben gevonden zonder jou.
Vroeger ging ook niet alles naar de slacht hoor. Denk dat een flink percentage van de manegepaarden/ponies ook draver is. Voor 1997 werd er niet gechipt en wat toen niet mee kon komen in de koers ging ook makkelijk als rijpaard weg. Dan brachten ze namelijk meer op dan als slachtpaard, aan een draver in koersconditie zit namelijk weinig vlees Knipoog

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:51

Ik roep niet zomaar dat ik iets geweldigs doe, ik hoop dat ik wat goeds doe voor een klein percentage. Natuurlijk zijn er zat zonder mij goed terecht gekomen, maar zover ik weet, zijn er bij ons in de buurt geen stallen die dravers van de baan kopen, en weer verkopen als recreatiepaard. Je had het toch over Edith? die verkoopt ze toch weer zeg je net?

Dus nog iemand erbij die dravers wil omscholen en een baasje voor zoeken ligt dus bij jou niet zo geweldig in de oren. Hoeft ook niet, ik weet dat Hope en United beter af zijn, ik weet waar een aantal van de verzorgpaarden van mijn zusje heen zijn gegaan. En jij kunt me niet vertellen dat jullie ALLE Dravers een beter plekje geven..Ook alle kanten van Ne..? Overal ben je erbij als er wel paarden op transport gaan?

Ik vind dat ik er hier wat aan kan doen, in mijn eigen omgeving, de stal waar ik nu kom.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:58

WendyBZ zegt dat ze juist niet bemiddelt en dus niet zorgt voor een beter plekje. Er wordt alleen gezorgd voor educatie en communicatie. Geen commerciele doeleinden.

Je doet zeker absoluut goed werk, maar je concept is niet uniek. Dat is wat we willen zeggen. Jij vraagt in je openingspost naar ideeen voor een plan van aanpak en adressen van entrainements (?). Plan van aanpak heb je al gemaakt denk ik. Maar als jij zegt dat er paarden op transport gaan, denk ik ook dat je weet waar dat dan zou gebeuren en dan weet je ook wie je moet benaderen.

En juist die "jullie" die je noemt in je post als reactie op WendyBZ, kennen ontzettend veel draversstallen, zo niet allemaal. En daar komen de dingen die jij noemt niet voor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:01

Peetje schreef:
Het valt tegenwoordig best mee hoeveel dravers er in een slachthuis terecht komen....

Hmm ik kom vaak bij het slachthuis, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat er dravers afgemaakt werden

niet snel genoeg -> in de worst

Verdrietig

en aan hun hoefjes te zien waren ze vaak nog geen drie jaar oud

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:03

Tuurlijk,en dat zal altijd zo blijven, vooral als ze er snel vanaf moeten.
Maar dmv mensen zoals die hier in dit topic reageren,krijgen heel veel paarden een mogelijk goed tehuis,ipv de slager.

Nee de meiden die hier reageren ken ik deels,en via via ken ik ze eigenlijk ook,en daar is niets dan goeds over te zeggen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:06

Arabesk schreef:
Hmm ik kom vaak bij het slachthuis, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat er dravers afgemaakt werden

Maar als je een paar keer een draver hebt gezien, wat voor rassen waren dan alle andere keren? Want er gaan dagelijks paarden naar het slachthuis.
Werd er ook bij vermeld dat ze niet snel genoeg waren? Vaak is dat slechts een conclusie die al getrokken is.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:12

Only_Hellen schreef:
WendyBZ zegt dat ze juist niet bemiddelt en dus niet zorgt voor een beter plekje. Er wordt alleen gezorgd voor educatie en communicatie. Geen commerciele doeleinden.

Je doet zeker absoluut goed werk, maar je concept is niet uniek. Dat is wat we willen zeggen. Jij vraagt in je openingspost naar ideeen voor een plan van aanpak en adressen van entrainements (?). Plan van aanpak heb je al gemaakt denk ik. Maar als jij zegt dat er paarden op transport gaan, denk ik ook dat je weet waar dat dan zou gebeuren en dan weet je ook wie je moet benaderen.

En juist die "jullie" die je noemt in je post als reactie op WendyBZ, kennen ontzettend veel draversstallen, zo niet allemaal. En daar komen de dingen die jij noemt niet voor.

Mischien had ik het anders moeten formuleren, excuses voor iedereen die zich zwartgemaakt voelt of denkt dat ik het aanvallend bedoel. Maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de paarden die wel weg gaan, die wel opgehaald worden. En tegelijkertijd de vooroordelen die mensen hebben wegnemen door te vertellen dat dit nooit gebeurt.

Want ik heb het meegemaakt en het gebeurt wel. Niet zoveel meer idd, maar wel een klein precentage. Anders had ik nooit een topic als deze gestart. En hoe kan ik mensen benaderen die de paarden komen halen. De opdracht word toch gegeven door de eigenaar. En deze ken ik niet persoonlijk. Vandaar mijn oproep op bokt...Gewoon als vraag naar mensen die ook meemaken dat het gebeurt en eigenaren kennen die dit ook doen.

Want ken wel een eigenaar, die heeft er zoveel, die wil gewoon af en toe opruimen, en de paarden die zich dan niet op tijd hebben bewezen bij de kwalifcatie rondes, gaan als eerste.(laatbloeiers) En hoe jonger een draver is, hoe meer geld ze opleveren op de baan.

Deze meneer heeft nu Hope & United via de stal waar ik rondloop verkocht aan mij, terwijl hij het liefst zo weinig mogelijk moeite hoeft te doen. Hij had een vaste man waar zijn paarden heen gaan, en deze meneer exporteerd naar buienland en zoal ook de slager. Heb meer geboden, en uitgelegt dat hij er meer voor kan krijgen als ze weggaan als recreatiepaard. Dit wist hij wel, alleen wilde hij niet teveel tijd verliezen aan paarden die voor hem toch geen geld opleveren. Want zijn brood zijn de coursen, de paarden die dus hard genoeg kunnen.

Kwam er dus op neer, dat de paarden waar hij niks mee kan, zo snel mogenlijk weg moeten zijn. Maakt niet uit waarheen..

Groetjes Megan

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:20

Je hebt je al versproken. Je hebt het over een 21 jarige ruin? Waar komt die dan vandaan? Echt niet direct van een trainer lijkt me. Want tja, ruinen mogen maar koersen tot ze 14 zijn dacht ik? En fokken met een ruin is ook een beetje lastig. Dusseh, hoe je het ook went of keert, deze kan niet direct uit de draftraining zijn gehaald om omgeschoold te worden. En als hij al 7 jaar staat te niksen op een drafstal, dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. en als dat wel zo is, dan kan ie ook vast nog wel langer blijven toch?

En geld verdienen met het koersen? Mmmm... moeilijk. Ik denk dat elke trainer / eigenaar tegenwoordig elke 50 euro mee wil pakken en dus ook uitgekoerste paarden goed wil verkopen.

Op de een of andere manier blijf ik de indruk hebben dat je niet helemaal door hebt hoe de drafsport in elkaar zit.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:22

Arabesk schreef:
Peetje schreef:
Het valt tegenwoordig best mee hoeveel dravers er in een slachthuis terecht komen....

Verdrietig

Goh, ik dacht dat leeftijd schatten bij paarden aan de tanden moest? Is dit weer een nieuwe manier?

En ja, tuurlijk gaan er wel dravers naar de slager. Maar er gaan toch ook kwpn'ers, arabieren, haflingers, enz. naar de slager? En zoals ik al eerder zei, ik denk dat een paard met een blessure / zeer moeilijk karakter beter af is bij de slager als wanneer zo'n dier in de handel terecht komt. Wij mensen vinden de slager een naar idee, voor het paard maakt het niet veel uit lijkt me.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:33

carola schreef:
Je hebt je al versproken. Je hebt het over een 21 jarige ruin? Waar komt die dan vandaan? Echt niet direct van een trainer lijkt me. Want tja, ruinen mogen maar koersen tot ze 14 zijn dacht ik? En fokken met een ruin is ook een beetje lastig. Dusseh, hoe je het ook went of keert, deze kan niet direct uit de draftraining zijn gehaald om omgeschoold te worden. En als hij al 7 jaar staat te niksen op een drafstal, dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. en als dat wel zo is, dan kan ie ook vast nog wel langer blijven toch?

En geld verdienen met het koersen? Mmmm... moeilijk. Ik denk dat elke trainer / eigenaar tegenwoordig elke 50 euro mee wil pakken en dus ook uitgekoerste paarden goed wil verkopen.

Op de een of andere manier blijf ik de indruk hebben dat je niet helemaal door hebt hoe de drafsport in elkaar zit.

Ik wil niet eens helemaal doorhebben hoe de drafsport in elkaar zit, die 21 jarige ruin is me aangeboden, en heb geen idee waar hij vandaan komt. Maakt mij niks uit waar hij vandaan komt, ik neem zulke paarden aan, en geef ze weer een goed tehuis. Want weet anders niet wat er wel mee gebeurt. Kan mij het nou schelen of hij niet direct van de baan komt. Ze zoeken er iig een andere plek voor.

Als jij denkt dat alle dravers goed terecht komen, altijd, wens ik veel suc-6 met je gedachtes. Hoop dat ook jij ooit je ogen opent.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:37

Nogmaals, met je doelen is niets verkeer. Integendeel. Alleen je uitgangspunt is zeg maar apart.

Maar al je een paard kijgt aangeboden, weet je toch van wie hij komt? Je krijgt het paspoort, kijkt wat ie in het verleden heeft gedaan enzovoort toch?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:38

[/quote] voor het paard maakt het niet veel uit lijkt me.[/quote] '

En of het uitmaakt, een kreupel paard wat niet meer te genezen is of een gezonde paard wat nog jaren mee kan.

Mij maakt het iig wel uit wat er gebeurt met paarden die gezond bij de slager eindigen. En OOK Haflingers enz, wat jij noemt, maar dravers staan net iets dichter bij me op dit moment, en ik maak het levende lijve mee, in mijn eigen omgeving.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:40

Tja, ik weet wel hoe de drafsport in elkaar zit en ik heb daar ook een heel objectieve kijk op, aangezien ik niet ermee ben opgegroeid.
en nee, niet elk paard komt goed terecht, maar dat is toch bij elk paard zo? Niet alleen bij dravers? Er zijn helaas genoeg mensen met paarden, ipv paardenmensen.

En van die 21 jarige weet je dus helemaal niets, maar dan ga je dus wel overal lopen 'verkondigen' dat je weer een paard 'gered' hebt? Terwijl dat dus eigenlijk onzin is want je weet niets? Op die manier kan ik ook wel paarden 'redden', gewoon alles aankopen wat goedkoop is en een beetje op een draver lijkt? Mmmmmmm

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:42

Only_Hellen schreef:
Nogmaals, met je doelen is niets verkeer. Integendeel. Alleen je uitgangspunt is zeg maar apart.

Maar al je een paard kijgt aangeboden, weet je toch van wie hij komt? Je krijgt het paspoort, kijkt wat ie in het verleden heeft gedaan enzovoort toch?

Heb telefonish contakt gehad met een kennis, dus weer via via. Hij helpt ook mee met vanalles en nog wat, en belde me over dit paard. Weet nog helemaal niks..Kijk wel in zijn paspoort natuurijk, maar heb het hele paard nog niet gezien. We zien wel hoe het loopt.

Zal het idd anders hebben moeten geschreven in mijn topic, maar de bedoelingen zijn goed. hoopte op een beetje meer begrip, maar ineens kwam de aanval. Trek me er niks van aan, maar vind het jammer dat er zo over gedacht word door bv Carola.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:44

carola schreef:
Tja, ik weet wel hoe de drafsport in elkaar zit en ik heb daar ook een heel objectieve kijk op, aangezien ik niet ermee ben opgegroeid.
en nee, niet elk paard komt goed terecht, maar dat is toch bij elk paard zo? Niet alleen bij dravers? Er zijn helaas genoeg mensen met paarden, ipv paardenmensen.

En van die 21 jarige weet je dus helemaal niets, maar dan ga je dus wel overal lopen 'verkondigen' dat je weer een paard 'gered' hebt? Terwijl dat dus eigenlijk onzin is want je weet niets? Op die manier kan ik ook wel paarden 'redden', gewoon alles aankopen wat goedkoop is en een beetje op een draver lijkt? Mmmmmmm

Jeeeh heb er weer 1 gered... Go jij! Go jij!
joehoeee...nu weet iedereen het....Blij..?? Haha! hahahahah

Is goed meid, wat jij wil.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:45

Ik vind het super hoor dat je je inzet voor de dravers. Knipoog Ik heb er zelf ook 1 en weet dat het super paarden zijn. Rij nu met haar bitloos. Maar ik wens je veel goede zorgen aan de dravers toe. Toppie hoor!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:45

Weet je wat, ik vind je bedoelingen allemaal heel lief enzo. En ik probeer alleen maar uit te leggen hoe de drafsport werkt, en ik ben daar heel objectief in denk ik. Dravers zijn inderdaad hele leuke, eerlijke en fijne paarden die ik iedereen zal aanraden.
Ik ben absoluut niet voor de slager in eerste instantie. Maar hou jij paarden 'red', tja, volgens mij ben je gewoon bezig met een mooi handeltje en je eigen gevoel omhoog krikken.

Maar goed, ik zie je nobele doel ook wel. Ik wil je dan ook van harte uitnodigen om eens op een drafstal te komen kijken, dus bij deze?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:56

Is goed, doen we een keer. Ben reuze benieuwd., naast de stallen wat ik nu ken en heb gezien.

Een mooi handeltje...ik weet het niet, als ik van de handel moet leven, blijf ik altijd arm. We hebben ook rijpaarden en pony's voor de handel, en een deels fokkerij. Ben niet bepaald rijk, maar het is wel mijn passie, en mijn leven.

En toen ik steeds langer in de dravers zat, besefte ik dat ik hier ook in kon handelen, en tegelijkertijd een boel dravers kon helpen..! Dus idd mijn geld verdienen, en tegelijkertijd iets doen wat nuttig is.

Minder paarden fokken elk jaar, maar paarden die hulp kunnen gebruiken helpen waar ik kan, zover mijn arm rijkt.

En wil mezelf niet de hemel in prijzen, wil alleen dat mensen hun ogen niet sluiten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:03

Arabesk schreef:
Peetje schreef:

Verdrietig

Ik ben benieuwd of bij elk paard verteld wordt waarom hij geslacht wordt of is het: niet snel genoeg een aanname? Er zijn veel blessures en andere mankementen die je aan de buitenkant niet zo snel ziet aan een paard.

Je doel is goed hoor Jesterlover maar het stond gewoon een beetje raar omschreven. Alle dravereigenaren/ trainers werden over 1 kam gescheerd. Het is toch prima als jij dravers een goede tweede kans bied!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:11

Leuk! Wil je me even pb'en, dan kunnen we een afspraak maken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:13

carola schreef:
Achteraan aan sluiten in de rij Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:19

Only_Hellen schreef:
carola schreef:
Achteraan aan sluiten in de rij Haha!

????

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:23

Fransje schreef ook al dat ze zat te wachten op PB's van Jesterlover, op de 1e pagina Knipoog

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 23:31

Klopt, moet nog steeds reageren naar Fransje23 toe. Ben op zoek naar foto van Jin Go Lo Ba, en aangezien mijn moeder niet in de buurt woont, wacht ik todat ik daar ben geweest voor foto's van haar vroeger.

Vind het trouwens echt tof dat Jin Go Lo Ba goed terecht is gekomen. Mijn moeder heeft haar verkocht toen ik jong was, en ze zou daar blijven todat ze dood zou gaan. Maar niets is minder waar, en zo zijn we Ginny uit het oog verloren.

@Carola: Waar is de stal waar je me mee naar toe wil nemen?
Als het niet aan de andere kant van Ne is.. Clown