draver van de baan: keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risky

Re: draver van de baan: keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:42

een keuring zegt alleen helaas niks of het paard ook echt bruikbaar is, wel ernstige gebreken komen aan het licht

ik ken paarden die zijn afgekeurd die het uitstekend doen in de wedstrijdsport en ook paarden die zijn goedgekeurd en na een half jaar afgeschreven konden worden, dus een garantie is er helemaal niet

Nina_rex

Re: draver van de baan: keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:23

risky schreef:
een keuring zegt alleen helaas niks of het paard ook echt bruikbaar is, wel ernstige gebreken komen aan het licht

ik ken paarden die zijn afgekeurd die het uitstekend doen in de wedstrijdsport en ook paarden die zijn goedgekeurd en na een half jaar afgeschreven konden worden, dus een garantie is er helemaal niet

Dat is zeker waar. Ja Maargoed, als de buigproeven, hart en longen goed zijn wil dat in ieder geval zeggen dat heel veel dingen in orde zijn. Foto's van de benen zeggen i.m.o. niet zoveel: ja, OCD en evt. artrose, maar HKO krijg je alleen een idee van een aanleg die mogelijk ooit tot kreupelheid zou kunnen leiden.

Maar wat denk ik ook belangrijk is aan een keuring is de gevoelswaarde: mocht er later iets zijn met je paard (iets dat mogelijk met een keuring naar voren zou zijn gekomen als het er toen al was), dan hoef je jezelf in ieder geval niet voor het hoofd te slaan dat je het niet even hebt gecheckt. Lachen