Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sabino schreef:alleen worden ze helaas te vroeg al aan het 'snel'werken gezet omdat het uiteindelijk toch allemaal gaat om geld en niet om de paarden.
Da's een opmerking die nergens op slaat.... hoe kan het nou om het geld gaan, als er bijna geen euro meer te verdienen is op de baan? Daarnaast is het voor velen een kwetsende opmerking, omdat ook mensen met volbloeden en dravers om hun paarden geven; het zou fijn zijn als je daar ook een beetje rekening mee wilt houden voordat je iets roept
Citaat:omdat het uiteindelijk toch allemaal gaat om geld en niet om de paarden
classic_life schreef:De eerste 2 jarige koersen zijn dan ook pas in augustus/september. Vaak lopen de jonge paarden pas in de koers als ze 3 worden.
.
sabino schreef:Het is weer niet te geloven,als er feiten op tafel komen en er wat confronterends gemeld wordt,voelt iedereen zich ineens gekwetst.Dromen jullie lekker verder of kijk anders eens even wat verder dan duindigt en wolvega.
play_coy schreef:mensen wat een discussie weer, waarom zoekt deze topic starter dit soort discussies op, zonder enig verstand van de sport te hebben?
.)
Promptertje je verwoordt het zoals altijd zeer duidelijk en verstandig.
Zoals menigeen hier zit ik al tig jaren in de drafsport en rotte appels heb je overal; daarentegen hebben wij al jaren dravers voor ons plezier en mogen ze bij ons oud worden. Ga mij aub niet vertellen dat ik niet van mijn dieren hou en al helemaal niet dat het om het geld gaat, want dat geeft wel aan dat je niet weet waar je het over hebt... play_coy schreef:mensen wat een discussie weer, waarom zoekt deze topic starter dit soort discussies op, zonder enig verstand van de sport te hebben? deze manier van beleren gaat al eeuwen zo, daar is niets aan te veranderen hoor. En zoals velen al hebben gezegd: als het paard er niet klaar voor is, gebeurd het niet. daarbij gaat het niet om het geld, omdat er geen cent te verdienen valt. Een paard geeft zelf aan of hij er klaar voor is of niet.(ik zeg niet dat iedereen dat doorheeft)
Daarbij, ga eeen aantal topics terug, daar staat een vergelijking, van een 2jarig engels volbloed en een 2jarige kwpner. Heel wat verschil, en dan kunnen mensen blijven zeggen dat dat niets zegt, maar deze methode is niet door een debiel uitgevonden en. De mensen die hier mee zijn begonnen zullen héél wat meer verstand van paarden hebben dan al deze gekken bijelkaar

Citaat:Ten eerst: alsof een jong paard aan kan geven wat hij lichamelijk aankan of niet en wat dit voor gevolgen voor zijn gewrichten zal hebben in zijn latere leven, laat me niet lachen.
play_coy schreef:sim0ne, ik heb al door dat je er zelf niet veel verstand van hebt, met je 3 ´knollies´.
als je regelmatig met jonge volbloeds/dravers bezig bent, merk je snel genoeg of je je paard rust moet geven of verder moet gaan met beleren