Buiten is hij prima te houden in draf, in galop gaat dat soms nog ietsje moeilijk, omdat hij het gewoon heel leuk vindt om te galopperen, in de bak ook, maar buiten dan nog meer. Dus daar oefenen we gewoon nog even op verder.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wij hebben ook een ex-renpaard op de manege staan, als ie mag dan gaat ie ook echt hard, maar je kunt ook rustig op hem rijden. 

Als er iemand is die een goede stal weet met EV's te koop, dan hoor ik het graag. Want zelf kan ik helaas niks vinden. Ierland schreef:Als je paard daarna niet steeds zelf het initiatief neemt door er opnieuw vandoor te gaan bijvoorbeeld, dan kan dat toch oko best? Als het contact er maar is en je het gevoel hebt dat er controle is! Want wat kunnen ze gaan he!

en daar is ze binnen een jaar mee naar de m gereden!
Dus dat is natuurlijk super en haar pony is ook super lief nog liever dan een gewoon dressuurpaard~!
marietje27 schreef:Oeps, foutje, heb mezelf zitten quoten, wou alleen iets editten.Engels Volbloed? Super paarden maar je moet er wel mee om kunnen gaan en ze met respect behandelen, het zijn erg gevoelige paarden en vergeven je niet gauw als je ze onterecht straft.
Als je hun vertrouwen hebt dan wil je niet anders meer.
In het verleden heb ik regelmatig ex-renpaarden gereden en was in 1 seizoen van niks naar L2. Ik heb zelf 15 jaar een EV gehad die kort op de baan had gelopen maar was super dressuurmatig te rijden, was ook in 1 seizoen L2 met 9 winstpunten, terwijl ik niet zo'n sterruiter ben maar gewoon een doorsnee ruiter.
Je moet je gevoel volgen en als je een leuke hebt gevonden hoop ik dat je net zo blij bent als de andere volbloedrijders.