Wie weet waar Bambi (Danseur Breton)is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_X_HarrY

Re: Wie weet waar Bambi (Danseur Breton)is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:14

sabino schreef:
Heb net ff een 10mm ijzer (wat bij een volbloed-rijpaard eronder ligt)voor je gewogen........450gr.En normaal ligt er zelfs maar 8mm onder dus ik denk dat je een andere weegschaal moet aanschaffen,mits je de 4 ijzers bijelkaar weegt.Dan nog gaat een paard niet slepen met zijn achterbenen(omdat hij zwaardere ijzers heeft),dan is er toch wel iets anders aande hand hoor.

heeft wel degelijk verschil hoor!!.. heb het vaak genoeg ook van anderen gehoord... tussen 450 gram en 2kilo per voet is best een verschil.. en renpaardjes hebben zowiezo een lichter gestel dan rijpaarden. dus word het voor hun ook zwaarder om per been ineens meer te tillen.
majaa.. zoals in andere topics gezien wil jij er niet bij nadenken over wat andere mensen zeggen en radeloos bij je eigen standpunten blijven, die vaak ni eens kloppen. wie denk jij dan dat je ben. ik denk dat hoefsmeden zelf er meer verstand van hebben dan jij. ik luister dan ook liever naar de hoefsmid dan naar jou...

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:06

Moet je zeker doen,word je heel wijs van!
Eerst moet je leren lezen,want ik niet gezegd dat het geen verschil maakt.Maar een rijpaardijzer voor een volbloed is eerder goed dan slecht.Maar ik hoef jou niks uit te leggen want jij weet alles al,toch?!
Misschien nieuw toppic openen:welk ijzer onder wat voor ras?

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:27

Citaat:
heeft wel degelijk verschil hoor!!.. heb het vaak genoeg ook van anderen gehoord... tussen 450 gram en 2kilo per voet is best een verschil.. en renpaardjes hebben zowiezo een lichter gestel dan rijpaarden. dus word het voor hun ook zwaarder om per been ineens meer te tillen.
majaa.. zoals in andere topics gezien wil jij er niet bij nadenken over wat andere mensen zeggen en radeloos bij je eigen standpunten blijven, die vaak ni eens kloppen. wie denk jij dan dat je ben. ik denk dat hoefsmeden zelf er meer verstand van hebben dan jij. ik luister dan ook liever naar de hoefsmid dan naar jou...

hahah..hoe kom je erbij!! tussen 450 gram en 2 kilo PER voet!! Weet je wel wat je zegt!! Heb je wel eens 2 pakken suiker in je handen, zoveel weegt en rijpaard ijzer toch echt niet hoor...

En een renpaard heeft mss wel een lichter gestel, maar zo zijn er legio KWPN-ers die dat ook hebben, moeten die dan ook maar op renpaardijzers gezet worden?? Omdat ze anders hun benen niet opgetild krijgen...

Natuurlijk zal een paard dat op renpaardijzers heeft gestaan even moeten wennen aan een normaal ijzer maar das puur een kwestie van gewenning..

En Bambi was nog zo jong dat hij helemaal nog niet zo lang op de renpaardijzers had gestaan. Hij liep de eerste periode dat ie nog redelijk liep, zelf beter op 'normale' ijzers, tilde eindelijk zijn voeten eens op...daar moet ie toch tegenkunnen. Er zijn ook legio paarden die hoefkartrol hebben die juist met 'normale' ijzers beslagen worden omdat ze daar beter op lopen...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 00:08

jullie kunne nou wel tege mij beginne hoor... en tuurlijk zulle nie alle renpaarden er zo op reageren op rijpaard ijzers... maar heb verschijdene verhalen gehoord.. en tsjah... weet nou eenmaal best wel wat... mag ook wel als je al van baby afzijnde in de renpaarden bent opgegroeid.. tuurlijk weet ik neit alles... maar ben bereid om te leren en over dingen die mensen anders zien te gaan nadenken... dat kan ik alleen van andere niet zeggen.. en dat is jammer..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:17

Moderatoropmerking:
Dat dit een gevoelig onderwerp is blijkt wel, maar willen jullie aub niet persoonlijk gaan worden? Dan gaat dit topic nl op slot..

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:41

Ik heb er niks meer aan toe te voegen....sluiten maar!!

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:23

sluit maar lekker... mensen starten een topic om het een en ander tevragen krijgen ze wat argumenten en weten dan gelijk beter dat het anders is... doe dan geen domme dinge vragen of zegge door middel van een topic...

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:07

Heb je wel goed gelezen waar dit topic over gaat? Het is een opsporingsbericht naar bambi. Ik heb geen vragen over iets anders gesteld en al helemaal niet om advies gevraagd. Ik heb alleen mijn verhaal verteld. Lees de volgende keer eerst even waar het topic over gaat voordat je met vervelende berichtjes komt...jij bent zelf tussendoor met je eigen kijk op het ijzerverhaal gekomen, dar gaat het topic niet over, en ik heb je niks gevraagd..

Maar goed, ik denk dat alles wel gezegd is. Ik weet inmiddels waar Bambi is. En heb intussen via de mail al aardig wat reacties gekregen van mensen van Duindigt die weten hoe het paard toen der tijd was, toen hij daar nog in training was voordat hij bij mij kwam. En ook hoe het nu gaat, ik wordt op de hoogte gehouden door hen. Die mensen zijn niet zo positief en willen liever niet dat Akaylaah daar iets over kan lezen omdat ze veel met haar te maken hebben/hebben gehad. Vandaar dat deze reactie's niet via dit topic verlopen.. Dat zegt mij genoeg!

Ik heb er in ieder geval een beter gevoel bij gekregen dat het dus ECHT niet aan mij heeft gelegen. Het blijft alleen jammer dat Akaylaah daar nog steeds anders over denkt.

Mar ik heb mijn doel bereikt. ik weet waar Bambi is..het heeft geen nut om verder nog te discuseren over andere zaken die daar verder niks mee te maken hebben...

sluit aub het topic...

Kifesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:33

Bambi heeft vandaag op de renbaan Duindigt in grootse stijl het Korthals - van Schoten Memorial gewonnen!

Hij versloeg hierbij diverse toppers uit de Nederlandse rensport.

De discussie kan hiermee eindigen, want klaarblijkelijk heeft er niemand iets fout gedaan! Knipoog

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:09

Haha!

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:27

Kifesa... tis dat je me voor was Knipoog
maar inderdaad Bambi heeft vandaag laten zien wat ze kon. en dat was een zeer mooie overwinning!!!
ben ook zeer blij voor de mensen van bambi.. en zeker voor de amatrice... ze had het zeker verdient.
bambi liep in haar eerste koers (na haar 'dipje' als rijpaard) al een goede koers gelopen en nu haar 2de, die was dus helemaal fantastisch!...
je zag echt aan der dat ze er voor vocht. zo op het laatste moment er tussen door en de andere klopte...
het leek net alsof ze zich moest bewijzen, dat ze het toch in zich heeft.

DAT ZE ER NOG MAAR MEER MAG WINNEN!!!

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 10:06

Ja ik weet het!! Ik heb gister al een aantal berichtjes ontvangen via de mail. Super prestatie hoor!!

Nogmaals, ik ben blij dat het goed met hem gaat en hoop alleen maar dat dat zo blijft!

Mii_X_Harry: Klein detail...Bambi is een ruin hoor..en geen merrie! Hij staat overigens nog vermeld als hengst maar 1 van de voorwaarden dat hij bij mij kwam was dat ik hem op eigen kosten moest laten castreren, dus hij is geen hengst meer.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:23

Gisteren met eigen ogen de koers gezien, verdiend gewonnen en met een goede eindsprint, er zullen er vast nog meer volgen!

Bambi???? Hij is 1.70 +

Kifesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:49

Haha!

Volgens mij komt ie aan die naam omdat ie als jong paard zulke lange benen en/of grote ogen had... zoiets was het geloof ik, maar kan d'r helemaal naast zitten dus hang me er niet aan op. Knipoog

Bambi is inderdaad wel een beetje vreemde (bij)naam voor zo'n flink paard... ROFL al heb ik wel vreemdere gehoord.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:37

Die naam heeft hij idd gekregen omdat hij al op jonge leeftijd van die lange benen had Knipoog (die heeft ie nog steeds)

Dus hij is nu ruim 1.70... jeetje, dan is ie een behoorlijk stukkie gegroeid!
Laatst bijgewerkt door TaeBo op 03-09-07 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:42

ja ik weet dat ut een ruin is... maar als ik snel typ dan typík nog wellus verkeerd.. gebeurt bij mijn heel vaak.. dus sorry daarvoor...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:43

heb trouwens nog wel een foto van bambi in de winaarsring. en anders zijn ze te zien op nakoersen.nl (rensport)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:48

Mii_X_HarrY schreef:
ja ik weet dat ut een ruin is... maar als ik snel typ dan typík nog wellus verkeerd.. gebeurt bij mijn heel vaak.. dus sorry daarvoor...

Heb ik ook heel vaak, typfouten...geeft ook niet...

Maar foto's zijn altijd welkom hoor! Ik had al op nakoersen.nl gekeken maar ze staan er helaas nog niet op, kon ook de video beelden nog niet terugzien...ik hou het in de gaten..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:55

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 18:17

Super!! Haha! Leuk om te zien! (alleen jammer dat de plaatjes zo klein zijn)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 18:26

Ik heb net de beelden op nakoersen.nl gezien...kippevel!!! Super om te zien!! (wederom alleen weer jammer dat de beelden zo wazig zijn..)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 09:26

Omdat ik Bambi niet meer tegenkwam op de startlijsten van Duindigt ben ik gaan informeren of er mss iets gebeurd is. Helaas heb ik gister het bericht gekregen dat het toch fout is gegaan. Hij heeft zich in de storm verstap en ze hebben hem helaas moeten laten inslapen...waarom ben ik nou niet verbaasd Verdrietig

Bambi R.I.P. Vriendjes zijn?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:40

Sterkte , ondanks dat je hem zo kort gehad hebt, was je duidelijk gek op hem.........

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:42

TaeBo schreef:
Omdat ik Bambi niet meer tegenkwam op de startlijsten van Duindigt ben ik gaan informeren of er mss iets gebeurd is. Helaas heb ik gister het bericht gekregen dat het toch fout is gegaan. Hij heeft zich in de storm verstap en ze hebben hem helaas moeten laten inslapen...waarom ben ik nou niet verbaasd Verdrietig

Bambi R.I.P. Vriendjes zijn?

je zegt het haast met kleinering. Z'n einde was gewoon pech hebben en had ieder paard kunnen overkomen...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:18

Dat je niet verbaasd bent ligt denk ik aan jezelf, want dit kan ten alle tijde gebeuren,en zie je niet aankomen.