Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:nou, goede springruiters, trekken niet zo in de mond hoor
MiniMouse schreef:@gipsyboy!
Heb je wel eens gezien hoe ze een westernpaard trainen??Dat gaat ook niet even vriendelijk hoor..Ze doen niet voor niks alles gelijk zonder dat je ze helemaal aanraakt met je been..en zonder zweep etc. Die hulp middelen kennen ze wel hoor.
En heb je wel eens gezien hoe ze zon stop oefenen bah!,nou ik hoef het in ieder geval niet te zien.
Maar beetje of topic he?
katiavl schreef:Ik snap niet waarom altijd een sport met een andere tak van een sport vergelijkt moet worden.
Er is een vraag naar het paardenrennen toe. Eerste dat er word gezegd maar de dressuur, maar de westernsport, maar de springsport.....
Word ik echt onnozel van
Picassox schreef:katiavl schreef:Ik snap niet waarom altijd een sport met een andere tak van een sport vergelijkt moet worden.
Er is een vraag naar het paardenrennen toe. Eerste dat er word gezegd maar de dressuur, maar de westernsport, maar de springsport.....
Word ik echt onnozel van
Inderdaad. Je moet het niet vergelijken, want het is niet te vergelijken.
Andere mensen, andere manier van trainen, andere manier van fokken, andere manier van uitrusting, andere manier van bespiering.
Als het echt zo slecht was, zou het niet bestaan.
Nadya schreef:Tja, voor hun derde jaar inrijden met bit, terwijl ze nog volop aan het wisselen zijn, vind ik dus echt niet kunnen. En ik weeg nog geen 50 kg en ga ook nog niet op mijn jonge paard zitten (is bijna 3).![]()
Verdiep je eens in de groei van een paard, zou ik zeggen.....
En dat paarden een dikke huid hebben? Mijn paard reageert heel heftig op zwepen (als iemand er al mee zwaait is 'ie weg), omdat ik nooit een zweep gebruik (is niet nodig). Hoe vaker je ze gebruikt, hoe sneller een paard afstompt. Of dat dan niet erg is, bedenk dat zelf maar.
Als je rekening houdt met de fysieke en mentale groei van een paard, je overvraagt en forceert het paard niet en doet niets onder dwang en door angst aan te jagen of het paard pijn te doen, en je rijdt dan wedstrijden, dan is het een ander verhaal.
Apple schreef:Volgens mij kun je in elke discipline wel de uitwassen vinden op en daarover topics op Bokt. Of dat nu dressuur, springen, endurance, western, sgw of draf- en rensport is.
kyrkelover schreef:en dan erbij de meeste pony's en paarden die ik heb gereden als je die te vaak slaat met de zweep gaan ze in staking of je slaat ze de lucht er uit of ze gaan er zachter door lopen en daar heb je in de koers al helemaal niks aan.
lana_te schreef:http://www.youtube.com/watch?v=EXichpUG ... earch=%5B/
dit is een filmpje van een rennpaard mooi en droevig ondertussen gestorven
Neon schreef:Ik ben eens op de renbaan in Tsjechië geweest zo'n 7 à 8 jaar geleden... nou 1 grote K*t zooi daar... ik weet niet hoe het in andere landen is... maar de paarden werden daar zwaar mishandeld... het was een officiële wedstrijd op een "gerenommeerde" renstal... we zijn daar heel snel weer weg gegaan... het begon er al mee dat de paarden daar in de stallen en op het terein gewoon nog geen seconde stil konden staan van stress... grote neusgaten, het wit van de ogen te zien etc... en vervolgens werd er daar een paard in elkaar geramt omdat hij niet stil stond waardoor er nog grotere paniek ontstond bij dat paardpaard dus ram aan het flippen viel vervolgens op de grond, en kreeg toen nog een paar schoppen na onder zijn buik... (paard heeft met het maaien van zijn benen degene trouwens goed geraakt!) Echt serieus het was daar echt te erg voor woorden, het zal heus niet op iedere renbaan er zo aan toe gaan maar daar ging het er dus wel nogal hard aan toe... Toen we dus richting uitgang liepen moesten we langs de renbaan zelf... en daar werden de paarden inderdaad met volle kracht met de zweep in elkaar gemept zodat ze nog harder gingen rennen... ik hoef hier denk ik niet meer te zeggen wat ik er verder van vind....
griebels schreef:lana_te schreef:http://www.youtube.com/watch?v=EXichpUG ... earch=%5B/
dit is een filmpje van een rennpaard mooi en droevig ondertussen gestorven
Ik zie niets anders dan een ontzettend gelukkig paard.. Overal zijn oortjes erop en pretoogjes. Dat paard heeft een geweldig leven gehad en heeft geleeft om te racen...
Dat hij dood is zonde, maar dat is van de 5 jarige die bij het longeren zijn breek bij mijn vorige stal ook...