Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Attack schreef:@ KindnessM welke barefoot heb je?
@ whisperramse zijn er ook bitjes dan die thiedemann heten? Ik was inderdaad van plan om haar in het begin met een thiedemann teugel te gaan rijden omdat ze haar hoofd zo ver naar voren steekt
Geen mensen die een westernzadel gebruiken?
Paljassofie schreef:thiedemann vind ik echt geen goede hulpteugel omdat je zelf veel minder controle hebt over wat hij doet, het blijft een vaste teugel...
ik ben nog steeds voor het hulpteugelloos rijden, maar als je het toch liever zou gebruiken zou ik dan toch voor gogue of slof gaan.
whisperramse schreef:Attack schreef:@ KindnessM welke barefoot heb je?
@ whisperramse zijn er ook bitjes dan die thiedemann heten? Ik was inderdaad van plan om haar in het begin met een thiedemann teugel te gaan rijden omdat ze haar hoofd zo ver naar voren steekt
Geen mensen die een westernzadel gebruiken?
ja er zijn ook zulke bitjes, maar het bit doet in feite niks aan de nageeflijkheid en het aan de teugel lopen.
Kun je desnoods niet longeren met een pessoateugel of iets dergelijks?
Ik ben niet echt iemand voor hulpteugels, ze kunnen veel verbeteren maar op lange termijn ook veel verslechten.
Bij goed gebruik is het natuurlijk enkel een voordeel!
PS; ik vermoed wel dat je al les hebt, maar ga enkel onder begeleiding met een hulpteugel rijden
Citaat:Dresuurzadel waar ik ook mee spring en int bos cross![]()
maar over het thiedemanbit, hiermee heb ik mijn dravertje leren geloperen, omdat hij zo sterk was en de kop heel erg naar voren stak. kreeg hem dus niet verzameld en daardoor kon ik niet tot nauwelijks galopperen.. maar met een thiedemanbit kreeg ik mijne we degelijk makkelijker nagevelijk. maar je meot wel oppassen omdat het een streng bit is dat je paard de rug (en hals) niet helemaal vast gaat zetten erdoor. mijne reageerde er heele goed op iig
WhynotLover schreef:ook een keer buiten, en dat is iets moeilijker met een dressuurzadel.
Maris89 schreef:Wij hebben een op maat gemaakte Euroriding Luxor.