Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:36

Peetje, je moet niet zo aangebrand doen, ik scheer juist NIET iedereen over 1 kam, ik heb het over uitzonderingen zoals je kan lezen.

En hier worden ook alle dressuurruiters over 1 kam geschoren, ook geen probleem toch Haha!

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 13:52

Ik zie het nu van een andere kant , maar toch vind ik het wreed die mensen kunnen toch niet van een paard houden met de kijk erop dat er na een wedstrijd geen paard meer is ...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:32

ik vind het zielig dat mensen maar dingen roepen, en nog geen moeite doen om zich in die sport te verdiepen.

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 11:57

doe maar rustig hoor,en als jij het dan zo goed weet vertel er dan wat over ..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:19

er zijn hier mee topic's over, die kun je beter na lezen. daar staat veel info in..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:05

zoveel topics over de steeple chase zijn er niet hoor... Het gaat hier niet om de rensport, maar over de steeple chase. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens door!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:13

die zijn er ook.. Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:12

Nah ik kan me heel goed vinden in de mening van TS... Vind het ook een gevaarlijke sport, levensgevaarlijk! En dan letterlijk Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:33

sommige mensen hier zullen nu denken komt die zanikert weer aan.
Maar mensen die mij zo verschrikkelijk vonden rijden in het filmpje nou het lijkt er nu helemaal niet meer op ben nu heel anders gaan rijden.
En jah ook ik heb mijn vraagtekens bij steeple chaises maar zo heb ik dat ook bij military en ook bij de drafsport.
maar wat weet ik nu van steeple chaises jah ik weet wat het is maar daar heb je het mee gehad.
ik weet dat ze er voor getraind worden en alles en ik heb altijd het idee van tjah waarom dan niet minder lang of aan het eind minder hoog want ik vind dat de vallen meer aan het einde zijn als in het begin door dat de paarden ook moe worden sorry als ik het mis heb maar als ik een steeple zie vallen de meeste paarden aan het eind.
En zo heb ik bijvoorbeeld ook bij de military waarom zo breed en hoog dat de paarden het maar net redden maar ik heb er niet veel verstand van.
Bij dressuur heb ik zoiets van waarom in de mond rukken en dan sporen er in en de zweep er bij wordt vaak zat gedaan er zijn ook nog andere dingen hoor.
bij het springen dat het paard de hindernis niet springt en vervolgens afgeranseld wordt snap ik ook niet.
bij de drafsport komen van allerlei bitten voor bij aanhangsels en weet ik allemaal veel dat ik zoiets heb van augh is dat nog wel normaal.
maar ik heb er geen verstad van het zal allemaal ergens voor dienen.
iedereen geeft om zijn dieren uitzonderingen daargelaten.
maar wat ik hiermee wil zeggen is van ik denk van een hoop dingen waarom maar bij ene hoop dingen is het zo dat het allemaal wel ergens goed voor is en bij zommige dingen moet je gewoon denken als ik dat maar nooit ga doen.
en nu zullen er een hoop denken tjah jij ranselt je pony ook gewoon af nee niet meer en ik zie het liefst een poy of paard gewoon met zijn oortjes naar voren lopen.
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:35

ik kijk zelf ook niet graag naar de steeple en military, ik vind de paarden en ruiters daar te akelig vallen, dat komt natuurlijk ook omdat ik er niet zo veel vanaf weet.. maar als andere mensen t leuk vinden om te doen is er niks mis mee hoor ,de paarden worden goed verzorgd en t vallen is t risico van t vak.... Dat kan bij springen dressuur en recreatie ook gebeuren Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:56

gisteren was er ook een in Aken gevallen.. Die amazone liep alleen naar haar paard terug, en stond er maar wat te kijken.. hij nam de oxer te vroeg, en belande er tussen, kreeg een hele groote klap op zijn banden, die volgens mij ook gescheurd waren..
heb gisteren ook naar de koersen in evergem gekeken, dat is allemaal goed verlopen, alleen veloor 1 jockey zijn evenwicht en is hard tot stilstand gekomen tegen een paal van de reling. (auwie).. maar met de paarden was er niks aan de hand.
bij de grand national en eigenlijk overal, starten vaak veel paarden en komen er meestal maar een paar over de finish sommige vallen, andere worden rijderloos, maar de meeste worden tijdens de koers opgetrokken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:00

Weet je wat ik pas zielig vindt al die dressuur en spring paarden en alle andere paarden die dagelijks in een bak hun rondje moetyen lopen en hun kunstjes moeten vertonen. Dr zijn zat verhalen bekend over dressuurruiters en springruiters hoe ze hun paarden trainen waarom dnek je dat er tijdens dressuur wedstrijden niet meer met bandage gereden mag worden omdat een lolbroek er botte punaises indeedt zodat paard zn benen mooier optilde. Deze paarden hebben er lol in ze staan al te trappelen tijdens het voorbrengen in de paddock meenig keer blauwe voet of teen opgelopen omdat TH Drumas niet wou wachten en heet werd. De paarden worden na het voorbrengen in de paddock naar d ebaan gebracht hoe dichter je bij de baan komt des te harder en gekker ze beginnen te lopen. Dus als je mag kiezen als paard wat heb je dan liever altijd maar binnen je rondje lopen en als je is een keer losmag moet je vol in d ebeschermers want stel je voor dat je je bezeerd of lekker elke dag op het strand, in de duinen, in het bos of op een mooie grote open vlakte lekker hard mogen rennen??????
Dit is hetzelfde als dat de mensen zegge dat ze zovaak geslagen worden in een ren of draverij mag de jockey maar bepaald keer aansporen dmv zweep t meeste is allemaal schijn want dan swaaien ze de zweep gewoon langs zn kont zodat iet idee heeft dat er een zweepslag aankomt en dus harder gaat als de jockeys zich hier niet aanhoud kan hij een boete oplopen dit wordt allemaal in de gaten gehouden. En de Steeplechase is precies hetzelfde verhaal ga maar eens langs bij zon trainer om te kijken bij de training dan zul je zien dat de paarden heel graag willen en fair behandeld worden als dat niet gebeurt springt niet voor je en zal die ook niet harder van gaan rennen. en wt betreft de paarden die dit niet overleven die zijn er gewoon niet aantoe maar dat zie je ook in SGW. GR daphne

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:07

en ojah neit te vergeten hoe vaak krijgt menig dressuur of springpaard een dag rust waar ik heb gezeten werden de paarden om de dag op het strand getraind(galoptraining) en hierna werden ze 10 a 15 min in het zeewater uitgestapt om de pezen sterker te maken en de andere dag kregen ze in het bos op de harde weg draftraining ook om de peezen harder te maken en om ze beweging te geven zodat je de verzuring tegen ging.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:44

heb je bij karin gezeten?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:43

Rashja schreef:
Als je weet dat je paard als hij zijn been breek afgemaakt moet worden.

Dat weet jij zelf ook, als je paard een keer naar een gewone spong onderuit gaat mocht de bodem een keer toch gladder zijn dan je dacht.
Kan ook gebeuren in de wei, onder het dollen met vriendjes wat uit de hand loopt.
En het kan bijvoorbeeld ook gebeuren als je in het bos o.d. rijdt, een kuil die je niet had gezien.

Zo kan ik nog vele manieren bedenken hoe een paard zijn been kan breken, ik vind dit dus een beetje een kortzichtige opmerking.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:46

Daffie: dat de paarden het leuk vinden om te doen wil niet zeggen dat het niet een gevaarlijke sport is.
Ik weet ook wel dat renpaarden etc beter worden gehouden dan andere sportpaarden. Maar we hebben het hier over de sport zelf niet over hoe de paarden gehouden worden en of ze het leuk vinden... Maar dat het een gevaarlijke sport is!

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:12

griebels schreef:
Bekijk deze link maar eens...
Niet voor de gevoelige kijkertjes

http://www.animalaid.org.uk/racing/video.htm

Damn..Ik vind het zoo zielig voor die paardjes Verdrietig
En hoe ze vallen.
En als ze zoo lijden als ze wat gebroken hebben.
Sorry Maar ik vind rensport 10x niks!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:02

mango ik vind dat je wel heel snel iets beoordeeld.
er zijn ook zat paarden die in de wei wat breken met springen of dressuur en hebbendie dan geen pijn of zo als ze iets breken??
jawel hoor echt wel.
En wat ik ook vind bij dat filmpje zijn alle vallen achter elkaar gezet.
maar er zijn zat stepples waarbij er niks gebeurt.
maar dat zetten ze er niet op!!
dat wil niet zeggen dat ik het niet gevaarlijk vind natuurlijk is het gevaarlijk maar jah er is zo veel gevaarlijk.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:05

This gewoon mij mening!
En ik ga hier ook niet verder op in!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:18

Die flimpjes vind ik echt erg ! Verdrietig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:13

kyrkelover schreef:
er zijn ook zat paarden die in de wei wat breken met springen of dressuur en hebbendie dan geen pijn of zo als ze iets breken??
jawel hoor echt wel.
dat wil niet zeggen dat ik het niet gevaarlijk vind natuurlijk is het gevaarlijk maar jah er is zo veel gevaarlijk.

370 paarden per jaar (alleen al in Engeland) die omkomen in de steeple, dat is er meer dan 1 per dag! Dus zo als ze het filmpje in elkaar hebben gezet klopt eigenlijk wel.

En ja, paarden kunnen overal hun been breken maar het gaat hier om het risico... Ik zet liever mijn paard een jaar lang in de wei, dan dat ik hem 1x in de steeple mee zou laten lopen. Waar zou hij meer kans hebben om zijn nek of rug of been te breken?????

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:50

griebels schreef:
kyrkelover schreef:
jawel hoor echt wel.

370 paarden per jaar (alleen al in Engeland) die omkomen in de steeple, dat is er meer dan 1 per dag! Dus zo als ze het filmpje in elkaar hebben gezet klopt eigenlijk wel.

En ja, paarden kunnen overal hun been breken maar het gaat hier om het risico... Ik zet liever mijn paard een jaar lang in de wei, dan dat ik hem 1x in de steeple mee zou laten lopen. Waar zou hij meer kans hebben om zijn nek of rug of been te breken?????

Ik ben het helemaal met je eens!

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:23

esperance schreef:
ik vind het zielig dat mensen maar dingen roepen, en nog geen moeite doen om zich in die sport te verdiepen.

Waarom zou ik! Slapen
Ik ga me niet in een sport verdiepen waar paarden keihard vallen en waar de ruiters keihard hun paarden slaan!!! Boos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:24

Dat laatste is niet waar dus miss toch even info inwinnen. En je eerste stukje is imo alleen waar in de steeple...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:49

Mango15 schreef:
esperance schreef:

Waarom zou ik! Slapen
Ik ga me niet in een sport verdiepen waar paarden keihard vallen en waar de ruiters keihard hun paarden slaan!!! Boos!

ongefundeerd je mening geven, slaat nergens op. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik een appel stom vind, omdat ie paars is?? Dat slaat nergens op en is neit waar, zo ook jouw post