En hier worden ook alle dressuurruiters over 1 kam geschoren, ook geen probleem toch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rashja schreef:Als je weet dat je paard als hij zijn been breek afgemaakt moet worden.
griebels schreef:Bekijk deze link maar eens...
Niet voor de gevoelige kijkertjes
http://www.animalaid.org.uk/racing/video.htm
kyrkelover schreef:mango ik vind dat je wel heel snel iets beoordeeld.
er zijn ook zat paarden die in de wei wat breken met springen of dressuur en hebbendie dan geen pijn of zo als ze iets breken??
jawel hoor echt wel.
En wat ik ook vind bij dat filmpje zijn alle vallen achter elkaar gezet.
maar er zijn zat stepples waarbij er niks gebeurt.
maar dat zetten ze er niet op!!
dat wil niet zeggen dat ik het niet gevaarlijk vind natuurlijk is het gevaarlijk maar jah er is zo veel gevaarlijk.
griebels schreef:kyrkelover schreef:mango ik vind dat je wel heel snel iets beoordeeld.
er zijn ook zat paarden die in de wei wat breken met springen of dressuur en hebbendie dan geen pijn of zo als ze iets breken??
jawel hoor echt wel.
En wat ik ook vind bij dat filmpje zijn alle vallen achter elkaar gezet.
maar er zijn zat stepples waarbij er niks gebeurt.
maar dat zetten ze er niet op!!
dat wil niet zeggen dat ik het niet gevaarlijk vind natuurlijk is het gevaarlijk maar jah er is zo veel gevaarlijk.
370 paarden per jaar (alleen al in Engeland) die omkomen in de steeple, dat is er meer dan 1 per dag! Dus zo als ze het filmpje in elkaar hebben gezet klopt eigenlijk wel.
En ja, paarden kunnen overal hun been breken maar het gaat hier om het risico... Ik zet liever mijn paard een jaar lang in de wei, dan dat ik hem 1x in de steeple mee zou laten lopen. Waar zou hij meer kans hebben om zijn nek of rug of been te breken?????
esperance schreef:ik vind het zielig dat mensen maar dingen roepen, en nog geen moeite doen om zich in die sport te verdiepen.
Mango15 schreef:esperance schreef:ik vind het zielig dat mensen maar dingen roepen, en nog geen moeite doen om zich in die sport te verdiepen.
Waarom zou ik!![]()
Ik ga me niet in een sport verdiepen waar paarden keihard vallen en waar de ruiters keihard hun paarden slaan!!!