mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soo_Shirley

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 14:03

Ik vind het goed dat er verschil is tussen paard, maar ze kunnen ook te ver gaan. Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:24

Mijn goed gefokte draverjaarling was anders bepaald niet goedkoop Knipoog. Maar ja, die is ook voor de koersen gekocht. Als je aan de koersen mee wil doen, moet je helaas toch wel bereid zijn wat te investeren, dat is bepaald niet voor armoedzaaiers

Knipoog

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 07:26

ik heb een dravers ruin die werd verkocht als kwpnner aan ons.. het is een schat.. eerst dacht ik ook van ik wil absoluut geen draver hebben.. omdat andere mensen tegen mij zeiden van dravers zijn slecht enzovoort. maar toen ik erachter was dat mijn paard een draver was ben ik er wat over gaan lezen en dacht ik van dravers zijn eigenlijk superpaarden.. nu wil ik mijn paardje niet meer kwijt het is een schat van een beest.. en leert snel de dingetjes onder het zadel. als we er nog een paard bijnemen word het zeker weer een draver.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:10

Mijn beide dravers waren ook niet echt goedkoop, maar zou dat soms komen dat ze allebei nog koersen... Haha! Maar goed, zeker de wat oudere van de twee, gaat na zijn koerscarriere, een prachtige carriere als mijn recreatiepaard tegemoet. En heeeeeel misschien gaan we ook nog wel wat andere dingen proberen als dressuur, endurance, springen, mennen, cross, TREC, etc... Want tja, dat is het voordeel van een draver, ze zijn zo super veelzijdig, dat je echt heel veel dingen met ze kan proberen!! Clown

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:30

Ik vind het egt vervelend wat somige mensen zeggen, maar je hoort het ook van mensen die niet eens een paard hebben, dus hoeveel verstand hebben ze dan? niet zo veel want je hebt ook wel dravers met een hoog prijs kaartje.

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:56

Mijn draver wil ik voor geen goud meer kwijt! Het gaat toch om het karakter van het paard en of je hem zelf lief vind. Of het paard nu goedkoop of super duur is... als je er zelf maar blij mee bent! Vind ik dan he! Haha!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:59

Ik vind het ook, dus je kan wel een paard van 3500 euro kopen maar dat zegt nog niks, ja het zegt dat je genoeg geld hebt, meer niet.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:19

Lida schreef:
Mensen trappen dravers de grond in omdat ze geen verstand van het ras hebben dus
dat is hun onkunde van hun kant.

Idd Lachen Je hebt van die mensen die zichzelf zo ontzettend kundig vinden, trappen in 1 zin dravers in de grond en geven een compliment over mijn paard (die echt wel draver is Haha! ).
Gaan ze er ook meteen maar vanuit dat het een kwpner is, hebben ze zelf een stal vol met die beesten, en kunnen ze nog niet zien dat mijn meisje een draver is Haha!
Het is echt onkunde. Maar daar kan wel wat aan gedaan worden Cool
En dat mensen met dravers armoedzaaiers zijn...Misschien zijn ze (uitgekoerst) in de aanschaf goedkoper, maar je moet zo'n paard net zo goed onderhouden als elk ander paard, en dat is echt niet gratis Tong uitsteken En dan zal ik al een armoedzaaier zijn...Ik heb geen paard om mezelf een status te geven van 'Kijk ik ben rijk' Haha!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 23:01

#Orchid: Hééééél goed gezegt,

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:09

Lekker laten kleppen die lui, weten er dus weinig van!

Mijn eerste paard was een draver. Toevallig een hele dure, hebben ze direct van de renbaan gekocht met grootse plannen. Dat ik er uiteindelijk met haar "vandoor" ging en er menige springwedstrijd mee heb gewonnen hadden ze niet verwacht. Ook heel wat weddenschappen gewonnen (extra zakgeld! Ha!) door tegen andere paarden te racen, de anderen in rengalop en wij in draf, man, was dat dier snel! Geweldig!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 23:10

GamblersCup schreef:
Lekker laten kleppen die lui, weten er dus weinig van!

Mijn eerste paard was een draver. Toevallig een hele dure, hebben ze direct van de renbaan gekocht met grootse plannen. Dat ik er uiteindelijk met haar "vandoor" ging en er menige springwedstrijd mee heb gewonnen hadden ze niet verwacht. Ook heel wat weddenschappen gewonnen (extra zakgeld! Ha!) door tegen andere paarden te racen, de anderen in rengalop en wij in draf, man, was dat dier snel! Geweldig!

zo zie je nog is wat dravers je allemaal kunnen geven. Knipoog

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:39

GamblersCup schreef:
Ook heel wat weddenschappen gewonnen (extra zakgeld! Ha!) door tegen andere paarden te racen, de anderen in rengalop en wij in draf, man, was dat dier snel! Geweldig!

Haha JA, dat is ook de manier waarop Nanza en ik onze weddenschappen winnen. *LOL*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:43

ik ken helemaal niemand die dravers de grond intrapt,een draver is net zo goed lief en leuk als een ander paard.
ook dure paarden zijn net zo goed leuk en lief,maakt helemaal niks uit.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:46

Nou ik ken er genoeg. Dan vinden ze mijn pony eerst de geweldigheid himself, vragen ze wat voor ras hij is, geef ik antwoord en dan krijg ik me toch een partij negativiteit over me heen. Nagelbijten / Gniffelen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:49

idd flew ik zeg ook soms liever dat ik een volbloed heb Clown haha maar ik heb eigenlijk nooit negatiefe dingen gehoord, hoor vaak alleen hoe geweldig mooi ze er wle niet uit ziet voor een draver ,ja ook weer een beetje negatief maar goed ze vinden haar een mooi rijpaard Ja

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:59

Nee, als ik zeg dat Nans een draver is beginnen ze opeens over zijn rare loopje wat ze nog nooit eerder op was gevallen, over zijn temperament en over de zwakke rug die hij uiteraard zal hebben. En onder het zadel? Nee, dat ziet er natuurlijk niet uit. Thx people. Clown

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:04

ach ja, je hebt wel meer van die rassen die "gediscrimineerd" worden he... Ik rijd ook af en toe enkele fjorden en dan zie je ze ook zo kijken van "pfff, een fjordje"
En wat mijn dravers betreft, tsjah, 't is inderdaad vaak onwetendheid (reacties als "galoppeert-ie ook???" Clown , meestal is mijn reactie dan iets in de aard van "ja maar alleen achterwaarts" Sigaar )
En zoals iemand hier eerder zei, ze kosten in onderhoud toch echt even veel als elk ander paard, dus behalve het feit dat je ze misschien iets goedkoper kan aankopen zit daar niet zoveel "budgetverschil" denk ik. Uiteindelijk heb je er ook een goed zadel, hoofdstel, hoefsmid, ontworming en de hele rimram voor nodig toch... Ik zou zelfs meer zeggen, mijn dravers kosten me meer in onderhoud dan de fjorden van een vriendin, die heel wat soberder kunnen leven (mijne vreten me de oren van de kop, en voer kost ook flink wat geld toch)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:29

Ik zeg juist altijd voltrots dat ze een draver is Haha! Laat maar komen die negatieve reactie's... Die kun je allemaal met een simpel antwoord verdwijnen laten Knipoog

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:33

ja dat vind ik ook wel, maar tog blijf ik niet snappen waarom mensen het doen, de eigenaren met de draver(s) zijn er trots mee,.. denk maar niet dat die trotsheid verdwijnt door die rot op merkingen.
ik zelf ben zowiezo héél trots op me paardje, want die heeft op de baan gerent. en er is nog een draver bij ons op stal die niet op de baan hebt gerend Clown maar mijn paardje is de gene die kan galoperen Haha!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:35

Volgens mij is dat fabeltje de wereld ingestuurd door draver-eigenaars, die weten hoe tof het ras is en die niet willen dat iedereen er één koopt, want dan worden ze namelijk wèl duur Knipoog Grapje he!

Ik ben ook heel blij met mijn slimme, lieve, zachte dravermerrie!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:40

Haha, ok in mijn geval klopt die titel wel, maar laten we even duidelijk zijn dat ik een armoedzaaier ben geworden uit liefde voor mijn paard...al die veeartsrekeningen, pff.
Ik heb Gossie samen met mn zusje gekregen, 11 jaar terug. Niet omdat hij een draver was, maar omdat wij verliefd op hem waren en hem al verzorgde een poos. Dat hij toevallg een draver is geweest heeft daar dus niets mee te maken. (moet wel zeggen, heb altijd al een zwak voor dravers gehad hoor)
Weet nu inmiddels wel dat het de trouwste paarden zijn die er bestaan. Althans, dat heeft met de band te maken en hoe je met je dier omgaat, maar ze zijn goudeerlijk en ze leren je precies wat je verkeerd doet, ben jij goed voor hun, zijn ze goed voor jou..

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:16

bedankt voor de vele reactie's

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:28

Ik ben het helemaal eens met je kimberley77 (Althans, dat heeft met de band te maken en hoe je met je dier omgaat, maar ze zijn goudeerlijk en ze leren je precies wat je verkeerd doet, ben jij goed voor hun, zijn ze goed voor jou..)

Ik had eerst een draver en nu weer en ik ben der trots op!
Heb vooral met me eerste dravertje zoveel negatieve dingen gehoord en er zijn zoveel negatieve dingen gezegd.
En als er gevraagd werd wat ze was en ik zij arabier volbloedje was het o ja wat een leuk beestje blablablabla en dan zij ik onee een DRAVER arabier volbloedje dan kwamen ineens de verhalen over dravers (erg triest )

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:15

Je moet je gewoon niets aantrekken van wat andere mensen van jouw paard vinden. Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent en jij er veel plezier mee beleeft.
Wij hebben een fjord en een draver. Nou, afwijkender kan het niet, toch?! Maar niemand in onze omgeving heeft hier commentaar op. En wat anderen denken? Sorry maar dat boeit me nog minder dan niets.

Zo zou ik me als ik jou was ook opstellen. Concentreer je op jezelf en je eigen paard. Dan hoor je de rest niet eens meer Haha!

Enne... armoedzaaiers? Nee dat zijn wij niet. Dat gaat ook niet, zoals Promptertje al aangaf, als je je draver in de koersen wil hebben. Dat kost meer dan 2 rijpaarden per maand ongeveer Knipoog haha.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:27

Ik verzorg een draver. En die loopt beter dan de meeste 'gewone' paarden hier. ik hoor heel vaak van; ohh wat loop ie goed, wat voor een ras is het? En als ik dan draver zeg, dan lopen ze meestal meteen weg..
Maar goed, ik ben trots op haar dat ze zo goed loopt en dat ze ook super galoppeerd! En ze kan alles, dus ik vind het een super draver! Haha!