voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jimster

Berichten: 138
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:51

Hij lijkt wat aangekomen te zijn. Hij ziet eruit als een heel lief dier. Een zeer lieve uitdrukking in zijn ogen. Knipoog

Zelf heb ik ook een draver. Hij is nu 15 jaar jong en ik heb hem vanaf zijn 12 de. Toen ik hem kocht was hij ook zeer mager. Hij was al 7 jaar niet bereden en de eigenaar had hem altijd op stal staan. Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik zo'n "karrepaard" had gekocht. Maar na een jaar piepten ze wel anders. Hij is super lief en aanhankelijk, hij rijd super ( alleen de galop iets minder ) maarja het is en blijft een draver. Draven kan hij dan ook super. Hij wil voor je gaan en doet altijd zijn best. Ik zie dus geen nadelen aan een draver. Met mijn paardje heb ik zeer goede ervaringen. Hij gaat ook nooit meer weg! Hopelijk heb je er iets aan.

Ik heb geen foto van hem toen ik hem kocht ( toen had ik geen digitale ) maar wel hoe hij er nu uitziet:

Jimmy aan zee deze zomer!
Afbeelding

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 23:11

leuke foto.
fijn dat jullie het ook zien. ik ben echt super blij met hem Haha!
gr Franca
zal snel weer eenupdate maken van hem.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:27

Hoi,
Ik heb ook een half jaar geleden onverwachts een Draver gekocht. Hier zit een heel verhaal achter, pm maar bij interresse. Ik wist wel dat het een Draver was toen ik hem kocht, en heb gelijk op www.draverspraat.nl veel informatie opgezocht. Toen hij kwam wist ik dus ook wat ik in huis haalde.
Ik heb mijn draver omgeschoold gekocht, dus over het omscholen kan ik je niet veel vertellen. Ik zal proberen de rest van je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden naar mijn eigen ervaring met mijn draver.

Wat zijn de voor en na delen van een draver?
Voordelen: ze werken graag, zijn goudeerlijk, hebben vaak fijne gangen, heerlijke recreatiepaarden die ook goed in de sport kunnen lopen, en ze zijn zeer veelzijdig
Nadelen: Ze zijn niet erg stevig gebouwd (vergeleken met mijn kwpn is mijn draver wat smal, maar dat kan voor iemand anders ook een voordeel zijn), verder weet ik geen nadelen die typisch draver-achtig zijn

Zijn er problemen die vaker voorkomen bij dravers die haast niet voor komen bij 'gewone' recreatie paarden?
Volgens mij niet. Velen praten hier over een zwakke rug, maar ik heb juist laatst in het tijdschrift Bit (of Hoefslag, weet ik niet meer) gelezen dat Dravers paarden zijn die juist ongeveer de sterkste ruggen hebben. Verder weet ik niet zo heel veel hierover.

Is het moeilijk een paard het racen af te leren?
Dit weet ik dus niet, want ik heb hier zelf geen ervaring mee. Mijn eigen draver rijd ik vaak mee in de bak, maar ook soms in het bos. Hij loopt dan even rustig als in de bak. Wel kan ik hem echt aanmoedigen om te rennen, wat hij dan ook graag doet, maar ik kan hem even makkelijk weer terugnemen.

Is het even makkelijk om een draver te leren om onder de man te rijden?
Ik neem aan van wel, aangezien Dravers hele goedmoedige paarden zijn die zeer graag werken.

Kan je een draver voor een kar zetten zonder dat hij gek en gevaarlijk gaat doen?
Natuurlijk ! Wat zou hij voor geks of gevaarlijks moeten doen? Deze draver heeft al op de baan gelopen zei je, hij is dus een sulky gewend. Dan zou hij een wat zwaarder karretje ook niet eng vinden neem ik aan?

Klopt het dat een draver alleen werkt als hij gedwongen word?
Absoluut niet! Dravers zijn juist enorm werkwillig en geven niet snel op. Ze stellen zichzelf hoge eisen en ik heb op www.dravers.nl gelezen dat Dravers zelfs boos opzichzelf kunnen worden als het niet goed gaat. Veel belonen is dan ook heel erg belangrijk bij een Draver.


Wat ik verder nog over Dravers wil zeggen:
Ik heb het gevoel dat je enorm rustig moet zijn als je met Dravers werkt. Je moet absoluut geduld hebben en hem zeer goed behandelen (oke, dat moet met elk paard), maar Dravers werken alleen graag als jij ook graag met hen werkt.
Verder hoor ik hier veel dat Dravers "op leeftijd" (waarmee ze rond de 10-15 jaar bedoelen), niet geschikt meer zouden zijn als sport paard en dat ze dan echt "op" zijn. Mijn Draver is nu 12 jaar, hij heeft volgens mij ook nog op de baan gelopen, daarna naar een manege gegaan, nu een half jaar bij mij en hij begint nu een carriere als sportpaard. Hij begint nu pas ! En hij is volgens mij nog lang niet aan zijn einde.
Ook las ik hier dat dravers niet zulke super dressuur/spring paarden zijn? Kijk maar eens in mijn profiel bij Dancer, en zie dat ze dat wel degelijk kunnen zijn! Bij mijn eerste dressuur wedstrijd had ik met mijn draver gelijk een winstpunt, en hij spring hoger en liever dan mijn kwpn!

Mensen, please correct me if i'm wrong, ik ben pas een half jaar Draver-eigenaar, maar na alles wat ik heb gelezen en heb meegemaakt met mijn eigen draver, denk ik toch dat ik hier redelijk in de buurt van de waarheid kom Lachen

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:00

ik heb hem niet gekocht:'(
hij is nu naar de 1e eigenaar terug. tis een heel lang verhaal. en heeft het nu goed daar.
die mensen waarbij hij was geboren waren hem 2 jaar krijt geweest ala black beauty.
MAAR. via www.draverspraat.nl/forum ben ik in contact gekomen met hun dus dravers.nl en bokt.nl
zijn super forums!!!

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:06

wat jammer voor je zeg! maar niet getreurd, ben je nog meer geinterreseerd geworden in dravers? er lopen genoeg leuke beestjes rond!

LTBLDS

Berichten: 59
Geregistreerd: 19-09-05

Re: voor en nadelen draver-> zal ik hem kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:33

Ik heb ook een lief dravertje. Echt super betrouwbaar af en toe wat heet!
Het is mijn eerste eigenpaard maar ik vind het goed te doen. Hij moest eerst vertrouwen krijgen maar
doe er nu alles mee... Hij zou zelfs goed zijn in dressuur, als ik er wat van kon!

Mijn draver is nu +-10 en doet het nog super hoor.. heeft de hele rit gehad met het koersen en kwam er in perfecte staat uit.. zelfs de dierenarts d8 dat hij 4 was (volgens mij had ie wat met zijn ogen)

Maar ziet er best goed uit beetje dun wel beter dan eerst ... maar met de juiste voeding en training wordt het een super beestje

op de vraag of dravers er toe gedwongen moeten worden iets te doen.. zeg ik vet nee.. als ik die van mij ergens toe wil dwingen kan ik het wel schudden.. alleen met veel rust en geduld kom je een heel eind- maar denk dat dat met alle rassen wel zo is.

MVG