Dark sides of horseracing

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabian07

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:24

Bislich, dat hoort bij Kreis Wesel (in Duitsland trouwens)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:25

ojwa dom staat bij je naam haha.. ff zoeken op het net waar dat pesies ligt..

jaja kan in totaal maar net 15 minuten kwaad zijn

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:27

ja, ik ben ook net aan het kijken, maar behalve drafrenbaan dinslaken kan ik niks vinden... daar hebben ze dan ook geen galopraces

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:29

kan me haast niet voor stellen dat die stallen voor jou zo ver weg is.. ff uitzoeken allemaal hoor..

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:30

ok, alvast bedankt!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:39

Laatst bijgewerkt door esperance op 25-07-06 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:39

Aan alle disciplines zitten risico's, laat dat voorop staan.
Ik denk alleen dat waar deze video over gaat, de steeplechase dus, wel erg hoge risico heeft. Ze gaan keihard over de baan (tot zover valt de risico mee), maar ook keihard op de hindernissen af.
Als je dan bv naar de eventing kijkt, ter vergelijking, ga je ook hard, alleen mag je niet te hard (zie ideale tijd). Daarbij als je op een hindernis afgaat ga je van tevoren in het zadel zitten, waardoor het paard op zijn achterhand komt en beter omhoog kan springen. Bij de steeplechase gaan ze niet zitten, en is de kans groter dat ze op de voorhand blijven en de sprong te vlak wordt, ook door de hoge snelheid.
En dan bedoel ik dus niet de races zonder de hindernissen.
Tenminste zo zie ik het. Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:42

wtf.. die linken werken niet Verdrietig

haha na ja, je kunt het altijd nog zelf op zoeken bij www.routenet.nl (ook in duitsland overal eigenlijk)

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:44

als je even uitlegt hoe je die stallen hebt gevonden zoek ik zelf, maar ik snap ff niet hoe ze het willen

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:53

esperance schreef:
jaja kan in totaal maar net 15 minuten kwaad zijn

haha, ik ben der ook 1 van korte duur hoor Gaaaap

maare.. @ arabian07 zo zie je maar, dat als je met een beetje interesse en wat vragen (i.p.v. opmerkingen Tong uitsteken ) een eindje verder komt dan alleen maar "onrust". Pling

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:56

nee nee, ik begon niet met de onrust, maar ik wordt wel kwaad als ik zulke agressieve reacties krijg ja, lees jouw eerste bericht maar eens

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:24

Knipoog dat was ni voor jou bedoeld maar in het algemeen voor de mense die in elk topic over dit onderwerp het beter weten terwijl ze het niet mee maken zoals sommige hier het meemaken. en daarom heb ik onrust tussen haakjes gesegt... kon even het juiste woord niet vinden Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:16

de oren plat in de nek leggen is het strijdgevoelm, het moment dat ze de finish voorbij gaan prikken ze de oortjes zo weer op. Wij hebben er eentje staan, mornington flyer, die wil niets liever dan koersen. op een koersdag loopt hij te bokken en te slaan richting de grasbaan, niet gemeen pure energie. Z'n ogen zijn drie vier keer zo groot en het enige wat hij wil is gaan, hoe harder hoe beter.

Kijk eens naar volbloed veulens en jaarlingen die stralen alles al uit. het moment dat ze voor het eerst hardlopen in de wei zijn het al "wedstrijdjes" om het hardst.

Vind het altijd zo jammer dat mensen een mening kunnen basseren op wat ze lezen en horen

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 09:39

dat is raar dat je dat zegt Woogy, want als je geen andere ervaringen hebt, natuurlijk baseer je dan je mening op wat je leest en hoort enzoverder.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:37

arabian07 schreef:
dat is raar dat je dat zegt Woogy, want als je geen andere ervaringen hebt, natuurlijk baseer je dan je mening op wat je leest en hoort enzoverder.

ja dat doen veel mensen, alleen staat er ook bijna niks positiefs op internet.

kijk eens op www.renpaard.com, daar staan ook nog intressante links.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:47

tsja weet je wat is, als ik ergens niets van af weet dan heb ik er geen mening over, dan ga ik eerst wat uitzoeken erover voor ik iets uitblaat.

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:18

zoooo, gaan we weer chagrijnig worden, nou ik kap ermee want ik kan hier niks zeggen zonder een stuk ijzer naar mn kop geslingerd te krijgen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:10

Ja wat zo je denken dan, en dan nog zeggen dat je er fan van bent, natuurlijk zijn dat geen leuke foto's maar waarom dan gelijk weer terug komen op stand van oren etc. allemaal onzin verhalen.
neem eerder informatie over van de rensportmensen die er echt verstand van hebben, zal een stuk wijzer zijn. i.p.v. topics lezen van mensen die alles zielig vinden van renpaarden en rensport die er nog nooit
één van dichtbij hebben gezien. nou sorry dan ben je echt waardeloos bezig.

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 18:14

u ook een goede middag toegewensd!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:51

Zullen we het hier aub iets gezelliger houden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 01:08

ik vind dat er bij elke takt van de paardensport risico's aan vast zitten ...en overal vallen paarden ten dood....das t risico..
en ooit hoop ik zelf ook ooit met een paard over de baan t mogen rengalloperen ...
er worden nu enkel alleen de slechte kanten van t verhaal verteld en niet de goede ik vind dat waardeloos...laten we het eens gaan hebben over de slechte kanten van de dressuur...
nee paarden oefeningen laten doen die ze in het wild nooit zouden doen zoals piaffe passage etc..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:59

buster4ever schreef:
ik vind dat er bij elke takt van de paardensport risico's aan vast zitten ...en overal vallen paarden ten dood....das t risico..
en ooit hoop ik zelf ook ooit met een paard over de baan t mogen rengalloperen ...
er worden nu enkel alleen de slechte kanten van t verhaal verteld en niet de goede ik vind dat waardeloos...laten we het eens gaan hebben over de slechte kanten van de dressuur...
nee paarden oefeningen laten doen die ze in het wild nooit zouden doen zoals piaffe passage etc..

zeer goed gesproken meis!! OK dan!

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:48

Woogy schreef:
tsja weet je wat is, als ik ergens niets van af weet dan heb ik er geen mening over, dan ga ik eerst wat uitzoeken erover voor ik iets uitblaat.

ik geloof dat arabian07 dat hier nou juiste probeerde te doen.....misschien met wat minder tactische opmerkingen tussendoor, maar heb wel het idee dat ze oprecht wat positiefs over de rensport wil weten! met deze aanvallen krijgen we er geen rensportliefhebber bij vrees ik!

arabian07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:04

dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, ik wil jullie niet aanvallen, maar zo wordt er wel gereageerd Verdrietig

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:13

Ik ben ook geen voorstander van steeple racen, weet ook wel dat die paarden het helemaal top vinden (de meeste) ik hoef de Nationaal ook niet te zien. Moet zeggen dat ik wel begrijp dat het voor de Engelse een echte traditie is, en als je de beelden van Red Rum ziet dan krijg ik toch wel kippenvel zo mooi! Beetje dubbel wel...... en dat de jockey's geen binding hebben met de paarden werd door Red Rum "tegengesproken" toen hij een keer in de studio kwam en zijn jockey op het beeldscherm (was niet live aanwezig) hoorde Haha! Oortjes naar voren hoofd er gelijk op!! Haha! Was erg mooi om te zien.

Gewone rennen vind ik helemaal top!!!!!!!!