Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:06

haha mensen kunnen echt zeuren zeg hiero:+ Pfoeh.. haha.
Nouja.. laten we het maar gewoon over de EX-RENPAARDEN hebben...
Ik ben vandaag met die van mij naar dresuur les geweest hij deed het super goed(liep in een bak alsof tie er al jaren liep). Zaterdag ga ik naar springles waar ik zelf mag weten of ik wel spring of dat ik heel laag wil! Dus heel leuk:D.. 5 augustus heb ik een endurance rit. Dus die van mij word super veelzijdig:P hihi. ren, endurance, dresuur, spring en recreatie paard:D

Doeii Doeii Joyce

Akaylaah

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:23

kom allemaal oude cracks bij mij uit training vandaan tegen, nu weer Mike the Spud.
ben je weer terug in Nederland met hem ?
Waar sta je met hem ?

Arnty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:42

Tamara21 schreef:
Oh leuk dat die van jou(Arnty) ook bij duindigt vandaan komt!!
Is het ook een Engelse Volbloed?

Ja, Mike is ook een engelse volbloed, echt een super paardje. Had eigenlijk helemaal niks met het ras, maar sinds ik hem heb ben ik helemaal verkocht, zulke fijne en slimme paardjes. Nou heb ik wel geluk dat hij naar volbloednormen erg rustig is, het is niet zo'n heethoofd... nouja, meestal niet dan... Wat doe jij met jouw volbloedje? (springen, dressuur, recreatief...)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:28

Ik rij mijn paardje recreatief en wil misschien op den duur met hem gaan springen.
Maar dat springen komt allemaal later, ben nu lekker met hem aan het rijden(krijg priveles) en ook lekker buitenritten maken.Buitenritten maken vindt hij echt geweldig,alleen of met een ander paard erbij het maakt hem niks uit.
Teica is gelukkig ook niet echt een "heethoofd" maar hij vindt het wel erg leuk om te doen alsof hij ergens van schrikt.

Ik heb Teica nu ongeveer 7maanden en het klikt zo supergoed tussen ons tweeen.
Teicie is echt een familiepaardje geworden en iedereen kan zo met hem weglopen(mijn vader,mijn moeder,zus iedereen).
Jaja Teicie hoort echt helemaal bij de familie .

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:48

Tamara21 schreef:
Ik rij mijn paardje recreatief en wil misschien op den duur met hem gaan springen.
Maar dat springen komt allemaal later, ben nu lekker met hem aan het rijden(krijg priveles) en ook lekker buitenritten maken.Buitenritten maken vindt hij echt geweldig,alleen of met een ander paard erbij het maakt hem niks uit.
Teica is gelukkig ook niet echt een "heethoofd" maar hij vindt het wel erg leuk om te doen alsof hij ergens van schrikt.

Ik heb Teica nu ongeveer 7maanden en het klikt zo supergoed tussen ons tweeen.
Teicie is echt een familiepaardje geworden en iedereen kan zo met hem weglopen(mijn vader,mijn moeder,zus iedereen).
Jaja Teicie hoort echt helemaal bij de familie .

wat leuk dat je toch met hem buiten rijd. ik meende dat je daar over twijfelde of dat wel ging een paard maanden terug. (in een ander topic geloof ik) nogmaals echt heel fijn voor teicaatje dat hij het zo goed heeft.

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:00

Ja dat klopt ook hoor.
Ik had nooit gedacht dat ik met hem buiten kon rijden.
Een paar weken geleden met ik eerst met hem een stuk gaan lopen, gewoon aan de hand een stuk gewandeld.
Toen met ik een keer naar het rijden met een meisje van stal naar buiten geweest met zijn tweeen en dat ging goed.
En nu kan ik zelfs alleen met hem naar buiten.
En Teicie vind het zelf ook veel leuker buiten rijden dan in de bak.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:22

teica's boy was dan ook gewend aan buiten rijden. in limburg deed hij niet anders en op duindigt ging hij ook regelmatig naar buiten

de meeste renpaarden kennen het wel, en anders leren ze het heel snel.

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:36

Ja dat vertelde Play Coy ook al.(heb namelijk contact met haar via msn)
Elke keer als ik iets wil weten over hem vraag ik het aan haar en meestal krijg ik dan ook antwoord.
Ze heeft me al veel verteld over hem in die 7maanden.
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet had verwacht dat ik met hem naar buiten zou kunnen helemaal niet omdat ze bij mij op stallen zeiden dat het levensgevaarlijk is om met een "ex-renpaard" een buitenrit tegaan maken!!
Maar Play Coy zei tegen mij dat Teicie superbraaf is buiten dus ben er toch maar mee begonnen en het gaat gelukkig supergoed.
Tuurlijk soms schrikt hij weleens van iets maarja dat doet ieder paard toch wel een keer???

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:09

Ik heb ook een Engels volbloed die gekoersd heeft,niet zo heel lang,want sinds zijn 3e is hij bij ons!

Hij heet Mister Favre,de meesten van Duindigt kennen hem wel...haha!

Arnty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:08

Akaylaah schreef:
kom allemaal oude cracks bij mij uit training vandaan tegen, nu weer Mike the Spud.
ben je weer terug in Nederland met hem ?
Waar sta je met hem ?

Nope, hij staat nog in Belgie, ik ben in Leuven gaan studeren en hij is natuurlijk met me mee gegaan!
En ik heb ook en tijdje problemen gehad met buitenrijden, nouja problemen, het lag vooral aan mij, een beetje onzekere periode gehad, want eigenlijk heeft Mike nog nooit een stap mis gezet buiten...
Maar nu maken we heerlijke buitenritten, zelfs helemaal alleen en we genieten er allebij enorm van. Zit nu alleen midden in mn examens, dus mn mannetje staat nu op de wei... Heerlijk voor hem, maar ik mis hem wel!

Kowloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:01

machoelvis schreef:
Hey,
Ik heb ook een Ex-renpaard. Hij heet Bas De Cardonne en het is een arabier van 6 jaartjes jong!
Groetjes Joyce

He, leuk dat je Bas gekocht hebt. Ik heb hem nog een keer naar Hamburg gereden (met auto en trailer hoor, niet onder het zadel). Lekker dier is het, veel plezier ermee.

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:40

Mike the Spud ken ik ook wel
En Basje komt van Cloverstables
is van de pappa van een vriendin van mij

Seriing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:14

Laatst bijgewerkt door Djilna op 23-06-06 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's alleen als link

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:32

Laatst bijgewerkt door Djilna op 23-06-06 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's alleen als link!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:00

Ik heb in 1992 een Engelse Volbloed merrie gekocht van Naouri in Scheveningen, ze was toen 3 jaar oud haar naam was Maggie's Song en kwam zo van de baan.
Jammer genoeg heb ik haar op 5 maart 2002 in moeten laten slapen, koliek.
Ik was stapelgek op deze donkerbruine merrie met haar kleine witte kolletje en witte stipje boven haar neusvleugel.
Ben met haar dressuur gaan rijden en dat ging redelijk goed, alleen was ze vaak veel te heet, een ander paard wordt moe maar zij werd steeds heter.
Maar met aanpassing van voer werd dat een stuk beter.
Toen ze op een gegeven moment ook een normale galop onder de knie had en niet meer zo onrustig met haar hoofd was gingen we met sprongen vooruit.
Ben met haar in de B gestart en heb die helemaal volgereden, iedere wedstrijd een winstpunt en ook vaak een prijs, ook een paar 1e prijzen.
Toen ik in de L starte hebben veel juryleden zich vast afdgevraagd hoe ik in hemelsnaam de B doorgekomen was, zo slecht ging het.
Ze was echt een paard van routine en zodra er iets veranderde werd ze opstandig.
Maar naar een paar wedstrijden viel het kwarje en begonnen we weer in de winstpunten en prijzen te rijden, ook de L volgereden en toen naar de M1, en daar begonnen we weer van voor af aan, met 130 punten enzo.
Na een paar keer kwam de vooruitgang weer en haalden we een winstpunt.
De wedstrijd erna ging niet goed, er was iets niet in orde een peesblessure achter bleek later.
Op rust, nog langer op rust en uiteindelijk accepteren dat ze geen wedstrijden en lessen meer kon rijden.

Heb haar toen laten dekken door Feinbrand een forse Oldenburger hengst met een goed karakter.

Ulfeino Song werd bijna 3 wkn tevroeg geboren een heel klein iel veulentje, maar heel fel.
Toen hij 8 mnd oud was kwam ik in de stal en zag ik dat het goed fout was met Maggie, veearts gebeld en gaan stappen met haar.
Om een lang verhaal kort te maken, ze had koliek in een hele erge vorm, wij naar de kliniek in Emmeloord, maag leeg pompen pijnstillers en een beslissing nemen.
Heb toen ervoor gekozen haar in te laten slapen, een hele moeilijke beslissing maar wel de juiste.
Ben bij haar gebleven tot ze dood was, het was afschuwelijk, maar vond dat ik bij haar moest blijven.
Wilde ook niet dat ze naar de slacht zou gaan, ik hield zoveel van dit paard en had zoveel mooie jaren met haar gehad dat ik haar dat ook niet wilde aandoen.

Thuis stond Ulfeino in zijn box te huilen om zijn moeder het arme dier, gelukkig was hij al 8 maanden en ging hij in april met leeftijdgenootjes de wei in.

Een Engelse Volbloed is volgens mij een heel slim paard en hecht zich heel erg aan zijn baas, ik kon Maggie na de les zo loslaten tussen 8 andere paarden maar ze bleef bij mij, spong ik over een hindernisje dan sprong ze er achteraan, het was net een hond.
Rijden op de weg onder het zadel was altijd heel spannend, maar zonder zadel met een touwtje aan het halster stapte ik haar zo over dezelfde weg naar de wei toe.
Het was een heel sensibel paard en jammer genoeg kon ik daardoor niet met haar meedoen aan parades, strandritten, feestavonden etc. dan draaide ze helemaal door.
Als ik met haar aan het oefenen was tussen de bordjes in de wei ging het prima maar owee als ik de bordje voorbij reed en de wei in ging, dan kwam haar hoofd omhoog en was het net of wist zie niet meer wat ze nou moest en werd ze zenuwachtig.
Op wedstrijden kon tijdens de proef heel geconcentreerd lopen en 10 keer ergens langs lopen en de 11e keer sprong ze een meter de lucht in of sprong ze weg en dan er niet meer langs willen.
Soms was ik in de wei aan het uitstappen en dan sprong ze zo een meter de lucht in, een mier??? en dan liep ze weer gewoon verder, terwijl ik nog zat te bekomen van de schrik.

Ik ben nu heel blij met mijn halve volbloed en zou zelf ook niet weer een volbloed kopen, maar als je jong en geduldig bent en nog vol durf zit en je van temperament houdt dan is een volbloed een heel fijn paard om mee om te gaan en om mee te trainen want ze zijn erg slim en luisteren erg goed.

In mijn profiel staan een paar foto's van haar en ook van Ulfeino

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:40

wat naar dat je der heb moeten verliezen. gelukkig nog een lieve nakomeling Knipoog zelf zou ik niet meer zonder de volbloedjes kunnen.. hou wel van hun temperament.. Haha!

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:27

Ik heb ook een ex-renpaard, de merrie Collin (Solo Native X Man In The Moon) Lachen
Vroeger heeft ze ook op duindigt gelopen maar ze was niet snel genoeg dus is ze naar een paar maanden eraf gehaald.
Ik heb haar toen via een handelaar gekocht en ik heb haar nu ongeveer 3 jaar
Springen gaat erg lekker maar de dressuur is voor mevrouw te min Knipoog gelukkig hou ik zelf ook meer van springen Haha!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:03

mijn kleine paardje (play coy), is waarschijnlijk nu ook een ex-renpaardje.. weet alleen niet waar hij is... Huilen

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:25

Ik heb ook een ex-renpaard. Be, zij stond op Duindigt.
Alleen vond ik die naam niets en is ze omgedoopt tot Symphony.
Wij rijden endurance. Verder wil ik nog met haar gaan springen of crossen, want ze heeft werkelijk een fantastische springtechniek.
Ze is heel eigenwijs en eigenzinnig, maar daar hou ik juist van!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:54

Wij hebben twee Arabieren die op de baan gelopen hebben. Voltrack en Patent.

Voltrack was niet echt succesvol, hij had wel de 'luie' genen van zn vader (Drug) overgeërft, maar had daarbij dan ook de laatste paar honderd meter geen zin om zn best te doen Tong uitsteken Daarom heeft hij maar een paar koersen gelopen.
Hij loopt tegenwoordig Endurance, nu klasse IV Haha!

Patent heeft wel wat langer op de baan gelopen, in (geloof ik) 1997 liep hij zijn eerste koers in Rusland en in 2001 zijn laatste in NL. Hij heeft ook duidelijk veel meer een winnersmentaliteit dan Voltrack. Hij heeft een erg goede opvoeding gehad, en daarom is hij ook prima te hanteren. Ook als we intervaltraining gaan doen, hij komt heel braaf terug (braver dan Voltrack en menig ander paard Haha! Een kleine ophouding en hij gaat terug naar een handgalopje/draf).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:04

Waar hebben jullie problemen mee met buitenrijden dan met je ex-renpaarden??
Ik heb juist problemen in de bak, dat vind die van mij dus echt 3x niets
Buiten heb ik er geen problemen mee, ja het terugkomen in snelheid of een langzamere gang kiezen. Maar ook dat wordt steeds beter...

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:19

Nee in de bak heb ik geen problemen met rijden.
Ja tuurlijk hij heeft zweleen s geen zin en gaat dan zitten te sodemieteren maarja.
En buiten gaat het ook supergoed de laatste tijd en hij is ook makkelijk terug tenemen.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:20

Maare wat doet je paardje dan in de bak?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:45

Het liefste alles wat hij niet hoort te doen, behalve bokken.
Dus behoorlijk drammen, alles met tegenzin doen en vooral zo hard mogelijk proberen te gaan om onder het werk uit te komen...

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:27

Guinni schreef:
Wij hebben twee Arabieren die op de baan gelopen hebben. Voltrack en Patent.

Voltrack was niet echt succesvol, hij had wel de 'luie' genen van zn vader (Drug) overgeërft, maar had daarbij dan ook de laatste paar honderd meter geen zin om zn best te doen Tong uitsteken Daarom heeft hij maar een paar koersen gelopen.
Hij loopt tegenwoordig Endurance, nu klasse IV Haha!

Patent heeft wel wat langer op de baan gelopen, in (geloof ik) 1997 liep hij zijn eerste koers in Rusland en in 2001 zijn laatste in NL. Hij heeft ook duidelijk veel meer een winnersmentaliteit dan Voltrack. Hij heeft een erg goede opvoeding gehad, en daarom is hij ook prima te hanteren. Ook als we intervaltraining gaan doen, hij komt heel braaf terug (braver dan Voltrack en menig ander paard Haha! Een kleine ophouding en hij gaat terug naar een handgalopje/draf).

hi guinni, wat leuk om te horen dat het goed gaat met patent! hij heeft bij jan pubben in training gestaan en ik heb hem daar heel vaak gereden. hij was bij ons ook braaf. hij deed vaak heel stoer, maar daar zat weinig tot niks achter. hij behoorde toen zeer zeker tot de betere koersarabieren!