Wat vinden jullie van Polo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:02

nee bij _catlover_ hebben ze een ex polopaard van 23 nu , die is me nog een potje actief hij is er pas uitgegaan toen hij 18 was en anders was die vast nog wel even doorgegaan maar hij is alergisch voor de influenza spuit dus konden ze hem niet meer gebruiken.

tomcat701

Re: Wat vinden jullie van Polo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 11:57

Albertine_N schreef:
Een poloveld is iets anders dan een grasveld is ook speciaal aangelegd net zoals achterberg rijbanen aanlegt.

En actieve polopony's van 15 zijn geen uitzondering.

Dat zegt ook wat inderdaad.... 15 jaar pff

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:10

Waarom staat dit onderwerp eigenlijk bij Draf- en rensport, heeft er toch helemaal niks mee te maken Alleen maar omdat er een poloclub op Duindigt is gevestigd?

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:18

ik vind polo wel leuk om naar te kijken, misschien ooit een keer zelf doen( mocht ik de jackpot winnen en alle regels snappen)
ik heb een tijdje polopaarden gereden voor een man. ( in conditie houden van de paarden), ik voel me er een beetke dubbel bij. aand e ene kant zie je dat de paarden er echt plezier in hebben en helemaal mee denken met de ruiter aan de andere kant is het een beetje een trek je crossmotor uit de schuur en rag hem af idee. Het is ook per club verschillend hoe er met de paarden om wordt gegaan.

Er is een boek op de markt, heet polo, weet zo even niet wie de schrijver is. Dat is een leuk boek om te lezen, gaat over een meisje die de polo wereld in wil. Sommige stukken zijn echt hard, maar geeft je wel een idee hoe dat gaat polo n engeland en argentinie...als je het uit hebt weet je precies wat je nou van polo vind..leuk of vreselijk.....

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:00

wiljemijn schreef:
ik vind polo wel leuk om naar te kijken, misschien ooit een keer zelf doen( mocht ik de jackpot winnen en alle regels snappen).

Polo is duur inderdaad, kom dan eens polocrosse spelen ! Polocrosse is goedkoop, leuk, even snel en spannend als polo ! Kijk maar op www.polocrosse.nl !

wiljemijn schreef:
aan de andere kant is het een beetje een trek je crossmotor uit de schuur en rag hem af idee.

Pfff... dit is dus absoluut niet waar... Die mensen zijn super goed voor die paarden. Misschien ziet het er misschien in jou ogen minder vriendelijk uit, maar is in de krul trekken van een paard en met sporen lekker opgekropt laten lopen niet zielig? Die polopaarden hebben hier hartstikke lol in, lekker met andere paarden over het veld heen crossen.
Mijn eigen pony (ik speel polocrosse met haar) is helemaal opgebloeit sinds we polocrosse spelen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:46

hallo kunnen we hier even niet in stereotypen vallen van "en dat in de krul trekken is niet zielig zeker" ajb laat dit nou ook niet zo'n penny-topic worden.

Laat ik het zo zeggen: zowel bij de polo als dressuur of welke tak van paardensport dan ook zijn excessen die de paardensport bederven.
Er zijn gelukkig in iedere dicipline ook mensen die de sport wél mooi uitvoeren.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:56

zucht, iedereen heeft zijn ideeën bij een sport. er kan ook op normale manier uitgelegd worden dat het in weze heel anders is?
wij hebben nu 9 polo's op stal staan, ze zien eruit om door ene ringetje te halen staan vanaf half negen tot vier uut lekker buiten met z'n allen, daarna worden ze even binnen gezet om te eten en paardige dingen te doen in de box, dan worden ze klaar gemaakt voor de training en daarna worden ze af gedaan en staan ze in de boxen. die 8 minuten dat een polo wedstrijd duurt overleven ze ook wel.
Overigens is er eentje die ze al heel erg lang hebben die iets heeft(weet niet wat dus ga ook geen gok doen) en die laten ze binnenkort afspuiten.
Polo is een elite sport specifiek voor de mensen met genoeg centen in de portemonee. Alles er aan is duur, de spullen, de paarden de registraties alles...dus de gene die eraan meedoen zijn dan ook goed zuinig met de beestjes

wiljemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:30

polo is inderdaad een elite sport....die engelse doen het niet voor niets...maar zijn zoals in elke sport ook mensen die niet weten wat ze doen......op het tempo dat in nederland wordt gereden kan je soms wel 2 chukka's rijden...maar dan moet je er wel een paard voor hebben die dat aan kan. Ik vind het echt een gave sport...maar je moet wel weten wat je aan het doen bent....

en rupsje niet zo op je tenen getrapt, ik val niemand aan...er wordt toch om een mening gevraagd......

wanneer begint het polo seizoen weer??? kom ik een keer kijken in wassenaar....

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:49

Bij polo op top niveau heeft 1 ruiter maar liefst 4 tot 8 paarden. Elk paard mag twee kwarten spelen. Hier moet een kwart tussen zitten. Van de paarden word in een paard minuten heel veel gevraagd. Ik vind dat je dit alleen kan doen als je weet maar je mee bezig bent. En een goede polo speler slaat zijn paard niet meer met zijn stick.
Laatst bijgewerkt door Vogel op 30-05-06 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:52

Vogel schreef:
En een goed polo speler slaat zijn paard niet meer met zijn stick.

Zeg je d'r wel wat bij

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:27

Sorry Albertine en Wiljemijn... Was niet kwaad of penny of wat dan ook bedoeld....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:28

Hihi geeft niet

fleurbartels

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:36

Mii_X_HarrY schreef:
Ik heb vorig jaar een wedtrijd gezien op duindigt. Was klaar met me paardje en was met een paar meide beetje lollig dus ginge we even kakkers spotten.. niet beledigend bedoeld hoor. Maar toen we die wedtrijd aan het kijken waren, zag je die mannetjes echt vaak de bal misslaan en sloegen ze (niet expres) met volle kracht tegen die benen van het paard. Er was er zelfs eentje die goed aan het bloeden was. Vond ik wel zielig om te zien. maarja, wat doe je er tegen. Ieder zo zijn hobby/sport. maar om niet naar dat soort dingen te kijken is het verder wel een leuke sport om te zien hoor Knipoog

kan mij voorstellen dat je dat met polo hebt. met polocrosse is dit helemaal niet zo aangezien hierbij de bal "in de lucht"is en bij polo de bal op de grond.

wanneer je iets goed kan, zoals bij dressuur, is het altijd beter dan wanneer je beginnend bent. met dressuur zijn er ook meer dan genoeg mensen die totaal niet weten wat ze doen en daardoor zeer veel paarden rug/been problemen hebben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:41

Oud topic, slotje