Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cer schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een volbloed eerder uitgehard is dan ieder ander paard.
Dat is hetzelfde domme excuus wat koibois ook al 300 jaar gebruiken om een 2 jarige quarter in te rijden. Ook daar zijn de resultaten ernaar.
Dat iets al heel lang op dezelfde manier gebeurt wil niet zeggen dat het dus goed is. Dat is kortzichtig.
En het botten en pezen werk is voor ieder paard gelijk.
mango schreef:het gaat ook allemaal om de CENTEN!!!!! en dat is gewoon een feit
Olympia schreef:Mag ik vragen waarom jullie ervoor kiezen om zo vroeg al met die paarden te gaan koersen? Dat vraag ik me nou al een paar dagen af, na dit topic gezien te hebben..
Ik ben een leek in de draf/rensport, dus ben erg benieuwd..
laartjuh schreef:Oke leuke discussie, maar heb even een vraagje over dat vroeg beginnen he, wat bedoelen jullie hiermee dat als je vroeg begint met je paard dat het voordeel heeft op pezen en gewrichten, hoe zit dat?
En daar wringt denk ik de schoen. Want iedereen beoordeelt dat anders...Citaat:Let wel, ik heb het over rustig opbouwen, training met beleid, en genoeg rust tussendoor om volledig te herstellen.
ruitje schreef:De draf en rensport kun je ook als amateur beoefenen ja.
En Olympia: wij starten ook nooit vroeg.