rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:37

Jennietje schreef:
Manuutje1990 schreef:
Bij de rensport worden renpaarden toch als jaarling al ingereden, en zijn ze als ze 5 zijn rijp voor de slacht? Scheve mond
Jockey's moeten wel erg licht zijn trouwens.. Bloos! Zeker als je bedenkt dat er ook vaak mannen mee doen.. Verward Tong uitsteken

Sommige zijn misschien wel zo debiel om paarden als ze 5 zijn te slachten en dat is dus triest Verdrietig maar sommige houden of verkopen hun paarden voor zover ik weet en tja...sommige rijden idd al koersen als ze 2 zijn...dus das best jong!

Als ze gewoon met 3 gingen inrijden, en met 4 koersen ofzo, dan zou het hartstikke gaaf zijn om Jockey te zijn als je van volbloeden enzo houdt.. *LOL*
Maar op zo'n manier zou ik er niks van moeten hebben eerlijk gezegt..
Maar ik weet niet of dat overal zo gaat..? Ik denk het niet iig.. Lachen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:29

esperance: in nederland zijn bijna geen proffesionels. met belgië heb ik geen ervaring. maar als je als proffesional in nederland wilt gaan verdienen is zowiezo lastig ook als je trainer wilt worden. want in nederland mag je als trainer niet in duitsland als jockey deelnemen. maar wil je met alle rennen aan bod komen is het toch wel 47 kg. wil je er later je brood mee gaan verdienen nemen ze vooral in landen als engeland de licht-gewichten aan. tijdens handicap-rennen krijgen de beste paarden krijgen zwaarder gewicht toegekend. maar als jonkie in de rensport zal je niet gelijk de beste rijden dus is het gewicht ook lager.
die leeftijd zal wel per trainer verschillen. maar bij 2 jarige gooien ze het gewicht wel om naar 35 kg incl. het leven van een renpaard is zwaar en zijn ze ook al op vrij jonge leeftijd niet goed genoeg meer. als ze geluk hebben worden ze doorverkocht en anders de slager helaas

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:51

jockeygirl schreef:
esperance: in nederland zijn bijna geen proffesionels. met belgië heb ik geen ervaring. maar als je als proffesional in nederland wilt gaan verdienen is zowiezo lastig ook als je trainer wilt worden. want in nederland mag je als trainer niet in duitsland als jockey deelnemen. maar wil je met alle rennen aan bod komen is het toch wel 47 kg. wil je er later je brood mee gaan verdienen nemen ze vooral in landen als engeland de licht-gewichten aan. tijdens handicap-rennen krijgen de beste paarden krijgen zwaarder gewicht toegekend. maar als jonkie in de rensport zal je niet gelijk de beste rijden dus is het gewicht ook lager.
die leeftijd zal wel per trainer verschillen. maar bij 2 jarige gooien ze het gewicht wel om naar 35 kg incl. het leven van een renpaard is zwaar en zijn ze ook al op vrij jonge leeftijd niet goed genoeg meer. als ze geluk hebben worden ze doorverkocht en anders de slager helaas

je brood er mee verdienen als prof is inderdaad geen goed plan hier in nederland, maar vergeet niet dat duitsland er ook nog is! en dat is wat betreft afstand zeker te realiseren. maar er rijk van worden ........nee, dat is maar voor een paar mensen weggelegd. het probleem als beginnend jockey hoeft niet zozeer te zijn dat je allen maar slechte paarden (dus lichte gewichten) te rijden krijgt, maar dat je wel 5 kilo ontheffing krijgt. dit houdt in dat als jij een paard met 54 kilo zou rijden, je min 5 dus 49 moet rijden. deze 5 kilo verdwijnt naarmate je winnaars rijdt. als leerling is 50 kilo echt wel een gewicht waarmee je eventueel aan de slag kan. 35 kilo heb ik echter nog nooit van gehoord .......en wat al eerder in dit topic gezegd is, als je bijv. 45 kilo zou wegen zit niemand er op te wachten dat je een paard met 60 kilo rijdt. dit zou betekenen dat je 15 kilo dood gewicht mee zou moeten nemen . dat is echt heel veel!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:02

Volgens mij is er niemand die 35 kg weegt of je moet zwaar anorexia hebben .
Dit gewicht is volgens mij gewoon niet gezond ook niet voor een jockey.

Ik kijk best vaak naar de rennen op tv...vind films over renpaarden helemaal te gek en heb ik Australie en Nieuw zeeland het skelet en de huid van Phar Lap mogen zien.
Dat was erg indrukwekkend kan ik je vertellen.
Het is een ontzettend groot paard met een heel vriendelijk uiterlijk.

Mijn droom was altijd jockey te worden...maar ik heb daar gewoon geen lichaam voor.
Maar mijn jeugd droom blijft nog steeds staan hoor. Als ik eens de kans krijg zo'n paard te rijden dan pak ik dat met handen en voeten aan Haha!

Wel heb ik in Australie een ex-renpaard gereden op een ranch.
Inmiddels was het paard 16 jaar oud en geheel omgeschoold tot veedrijvers paard.
En het was een werelds paard om te rijden.
Als ik daar perminent kon blijven had ik naast mijn eigen paarden dit paard gekocht om er mee te werken. Haha!

pjoter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:27

[quote="Cowgirl"]Volgens mij is er niemand die 35 kg weegt of je moet zwaar anorexia hebben .

ja dat denk ik ook!!
en jockey's moeten toch ook best wel veel spieren hebben, ofniet???
dat lijkt mij om zo te blijven staan, en je evenwicht te bewaren, lijkt me een hele klus.
ik zou het niet kunnen!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:37

Het paard kunnen en houden en sturen is ook wel aardig belangrijk hoor Knipoog

Zijn er ook nog mensen die a.s. zondag naar Duindigt gaan? Even zwaaien naar de tijdopnemer, ik heb dienst (assistent). Lachen

pjoter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:04

ja dat ook, daar had ik nog niet over nagedacht.

wat leuk dat je tijd opnemer bent,
en hoe lang doen ze ongeveer over, bv op de 1300 meter?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:05

pjoter schreef:
Cowgirl schreef:
Volgens mij is er niemand die 35 kg weegt of je moet zwaar anorexia hebben .

ja dat denk ik ook!!
en jockey's moeten toch ook best wel veel spieren hebben, ofniet???
dat lijkt mij om zo te blijven staan, en je evenwicht te bewaren, lijkt me een hele klus.
ik zou het niet kunnen!!

Ja! zeker! en het staan is nog niet zo, ook je evenwichts orgaan moet een beetje opgang komen al wil je op zo'n rennend paard in zo'n korte houden willen blijven zitten Knipoog

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:07

Hoi Hoi

Hier iemand met een renpaard (arabier).
AS zondag ben ik ook op duindigt moet een paard brengen.
En ik ken genoeg volbloed die tot hun 10e jaar nog in de rensport lopen en ze gaan heus niet allemaal naar de slacht.
De meesten worden verkocht als reacreatie paard.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:10

jockeygirl schreef:
esperance: in nederland zijn bijna geen proffesionels. met belgië heb ik geen ervaring. maar als je als proffesional in nederland wilt gaan verdienen is zowiezo lastig ook als je trainer wilt worden. want in nederland mag je als trainer niet in duitsland als jockey deelnemen. maar wil je met
alle
rennen aan bod komen is het toch wel 47 kg. wil je er later je brood mee gaan verdienen nemen ze vooral in landen als engeland de licht-gewichten aan. tijdens handicap-rennen krijgen de beste paarden krijgen zwaarder gewicht toegekend. maar als jonkie in de rensport zal je niet gelijk de beste rijden dus is het gewicht ook lager.

35 kilo,dan moeten ze er kinderen van 10 op gaan zetten,lijkt me niet zo'n goed plan op een 2 jarige Knipoog !Verder vraag ik me ook echt af waar je je laatste zin vandaan haalt?Het leven van een renpaard zwaar?Ik ken wel meer paarden die de zelfde afstand in rengalop mogen afleggen maar dan op een zwaar bospad als manege pony Haha! .Voor iemand die 3 keer op Duindigt is geweest had je ook best wat vaker mogen opletten,had je kunnen zien dat er nog genoeg oude renpaarden meelopen.

Klein voorbeeld van vandaag: koers nummer 3,alle leeftijden op een rijtje:

10,6,5,6,4,6.

Ik wil ook nog wel de andere koersen opnoemen,waar oa 8 jarige in meelopen Lachen .

Of het nou over de draf of rensport gaat,die argumenten die uit een grote duim komen Cool ?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:53

ik vertrek vanavond naar wassenaar om morgen te beginnen met mijn stage op duindigt! ik heb er onwijze zin in, en misschien vind ik het wel zo leuk dat ik daar een beetje blijf plakken.

Het was altijd mijn kinderdroom om ooit op duindigt te koersen, en nu komt die droom deels uit Pling

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:40

Een tweejarige Volbloed echter start met het begingewicht van 35 kg.
bron www.volbloeds.nl catogorie rensport Knipoog

iemand die op een renstal werkt had mij uitgelegt over dat een renpaard snel zijn carriere als renpaard klaar is en dat hij dan word doorverkocht en dat ik er reken mee moest houden dat dat ook slacht kon zijn. en ik als 'leek' neem dat dan maar aan tot dat ik beter weet.

hoef je me niet gelijk te gaan bekritiseren. want ik heb heus wel gezien dat er oudere renpaarden mee deden ik kan wel lezen ook in de draf&rensport .
ik probeer zoveel mogelijk er over te weten te komen en als andere mij daar de andere kant van willen laten wijzen en dingen vertellen die niet waar zijn kan ik dan ook niet gelijk weten.en dan beweer jij dat ik lieg Verward en als ik aan 1-ding een hekel heb is dat het wel.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:43

hoef je me niet gelijk te gaan bekritiseren. want ik heb heus wel gezien dat er oudere renpaarden mee deden ik kan wel lezen ook in de draf&rensport .
ik probeer zoveel mogelijk er over te weten te komen en als andere mij daar de andere kant van willen laten wijzen en dingen vertellen die niet waar zijn kan ik dan ook niet gelijk weten.en dan beweer jij dat ik lieg Verward en als ik aan 1-ding een hekel heb is dat het wel.[/quote]

nou nou , bekritiseren....liegen Verward .ieder verteld op een rustige manier zijn mening en ervaringen. voel je niet zo aangevallen. Knipoog

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:14

Ik en een mailvriendin van mij zijn ook gek op de rensport!

We hebben een fokkerij van renpaarden gevonden en Rony was wel zo om een mail te sturen of we mochten komen! staat vlakbij duinidgt! Haha! als het mag van mijn ouders mag ik dus een echt renpaard poetsen en aaien (haha...ik voel me dus heel vereerd) en ze zeggen ook: 'ik kan jullie nog niet beloven om te mogen rijden, maar misschien wel' haha! als dat erbij komt dan heb ik al helemaal dé dag van mijn leven gehad! Pling Pling haha!!

Vingers aflikken leukleuk!!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:22

Wat gaaf jennietje! veel plezier

Kibbeling: ja ik vertelde ook wat ik had gehoord en gelezen. maar toen kreeg ik gelijk een heel verhaal terug. dus daar reageerde ik op.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:48

Jennietje schreef:

We hebben een fokkerij van renpaarden gevonden en Rony was wel zo om een mail te sturen of we mochten komen! staat vlakbij duinidgt! Haha! als het mag van mijn ouders mag ik dus een echt renpaard poetsen en aaien (haha...ik voel me dus heel vereerd) en ze zeggen ook: 'ik kan jullie nog niet beloven om te mogen rijden, maar misschien wel' haha! als dat erbij komt dan heb ik al helemaal dé dag van mijn leven gehad! Pling Pling haha!!

Gaaf! Lachen
Veel plezier!! *LOL*

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 14:48

Manuutje1990 schreef:
Jennietje schreef:

Gaaf! Lachen
Veel plezier!! *LOL*

Net gevraagd...nou, rara wat is het antwoord, ik mag niet!! Verdrietig Huilen naja, misschien lukt het zoals bij het ponykamp: zeurenzueren :-p ik mocht eerst niet op ponykamp..nu wel Vork

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:57

jockeygirl schreef:
Wat gaaf jennietje! veel plezier

Kibbeling: ja ik vertelde ook wat ik had gehoord en gelezen. maar toen kreeg ik gelijk een heel verhaal terug. dus daar reageerde ik op.

dat snap ik wel, alleen heeft toch niemand het over liegen gehad of iets in die richting Verward maar ja laten we niet off topic gaan........hoop dat je alsnog mag gaan jennietje Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:13

Jennietje schreef:
Manuutje1990 schreef:
Gaaf! Lachen
Veel plezier!! *LOL*

Net gevraagd...nou, rara wat is het antwoord, ik mag niet!! Verdrietig Huilen naja, misschien lukt het zoals bij het ponykamp: zeurenzueren :-p ik mocht eerst niet op ponykamp..nu wel Vork

Ooh.. Wat banketstaaf.. Scheve mond
Bij mij werkte het zeuren trouwens ook.. Knipoog Ik mag nu ook op ponykamp.. Tong uitsteken
Ik hoop voor je dat zeuren ook bij dit werkt.. Lachen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:30

He hallo ik ben zondag 20 maart naar de eerste koers weer geweest van het seizoen.
was echt heel gaaf, mocht 'achter' de schermen.
een meisje op het arabische forum heeft daar 2 paarden lopen, die 3e en 5e zijn geworden trouwens, en wij mochten helpen met voorbrengen en poetsen etc etc.....

ik vond de rennen heel leuk, wel snel voorbij Haha!
de engelse volbloeden waren ook kick mooie paarden en snel!!

die dravers vond ik minder kan aan mij liggen maar ik vond dat een beetje tam in vergelijking met het rennen zelf !!

ik heb foto's gemaakt en die kan je hier zien :

http://www.arabischevolbloeden.nl/forum ... php?t=6088
http://www.arabischevolbloeden.nl/forum ... php?t=6063
http://www.arabischevolbloeden.nl/forum ... php?t=6022

en hier zijn nog foto's van 2003
http://www.arabischevolbloeden.nl/forum ... php?t=6021

we gaan binnenkort weer een x want het was echt heel leuk om te zien!!!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:31

welke fokkerij is dit Jennietje?

engelse volbloeden beginnen geloof ik idd op hun 2e maar de arabiren pas op hun 3e heeft Kim ons zondag verteld!!
de dravers beginnen geloof ik ook op hun 2e

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:54

Rensport is geweldig! Lachen

Al vanaf m'n 9e vind ik het de mooiste tak van de paardensport... Vind volbloeden geweldig, ze stralen zoveel trots uit en zijn verschrikkelijk intelligent.
Heb me in een paar renpaarden uit het verleden verdiept, met name Man O' War (ben een nederlandstalige website over hem aan het maken). Ben ooit gecharmeerd geraakt van dat paard, en dat is nooit minder geworden (enkel erger Haha! )
Verder Heb ik heel wat gelezen en gezien (niet alleen de film, maar ook Docu's) over Seabiscuit en War Admiral.

Veel mensen zijn het niet met me eens dat ik de rensport zo mooi vind. Er komt dan vaak 'gevaarlijk' voor in hun argumenten. Ja, risico's zijn er altijd, zeker op zo'n hoge snelheid. Maar in de springsport kan een paard net zo goed een been breken, of een ruiter zijn nek.
Ik zie eigenlijk liever een paard op volle snelheid over een vlakke baan, dan een paard dat verzameld is en over spectaculair hoge hindernissen springt. (Maar dat is ook erg leuk om naar te kijken).

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:47

op 9 april op bbc 1, de grand national!
die ga ik zeker kijken, en opnemen!
wie kijk daar nog meer naar?

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:38

esperance schreef:
op 9 april op bbc 1, de grand national!
die ga ik zeker kijken, en opnemen!
wie kijk daar nog meer naar?

ja ik natuurlijk ook, heb het al van 4 jaar achter een opgenomen Vingers aflikken

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:07

leuke sites Ja