Monte vs Sulky

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Monte vs Sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:07

Tja ligt er maar net aan Ibbel, ik had ook rugproblemen maar ik kon wel monté en sulkrijden.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:08

Ibbel schreef:
racinggirl schreef:
Mijn vraag is dan ook aan de ervaringsdeskundigen in de drafsport!!

Ervaringsdeskundige: zowel monté als op een sulky is geen goed idee met rugproblemen.
Vandaar mijn suggesties voor een alternatief.

Zal vast ook wel meedingen wat voor blessure!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:09

Earth schreef:
Tja ligt er maar net aan Ibbel, ik had ook rugproblemen maar ik kon wel monté en sulkrijden.

Nou inderdaad!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:13

racinggirl schreef:
Earth schreef:

Nou inderdaad!

Tja, dan heeft het vragen om ervaringen ook niet veel zin, toch? :D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:29

Nou inderdaad![/quote]

Tja, dan heeft het vragen om ervaringen ook niet veel zin, toch? :D[/quote]

Jij deelt geen ervaring jij deelt gelijk mee dat het geen goed idee is, maar dat kan ik zelf denk ik heel goed beoordelen en nogmaals ik hoef geen suggesties voor wat wel kan want nogmaals ik rij gewoon nog!!

Het is niet vervelend bedoeld maar ik zoek geen alternatieven, het is alleen dat bij barrelracing heel veel gallop werk komt kijken en ik daar wat last van mijn rug krijg door een spier die in het verleden is afgescheurd in combi met zwaar werk wat ik doe..

De passie ligt gewoon bij de drafsport en ik denk dat de sport juist moet toe juichen en niet gelijk de deur dicht.

En misschien zoals ik in mijn begin post al zei komt de vraag niet helemaal goed over.

Ik heb altijd geleerd dat er altijd wel mogelijkheden zijn waar een wil is , is een weg.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:16

Earth schreef:

Heb jij gekoerst?

Dat is wel echt wezenlijk anders voor je lijf namelijk :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 23:00

TS, het klinkt alsof jij het een kans wil geven. Helemaal prima.
Je vraagt zelf om ervaringen van 'kenners'... Die krijg je. Doe er je voordeel mee.
Ps. Het is altijd goed om je lijf te trainen
Ik heb geen klachten, maar merk dat ik serieus beter in mijn vel zit nu ik aan verschillende vormen van conditietraining doe. Dat helpt altijd.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 23:33

Je kan natuurlijk altijd zelf je paard trainen en een rijder ‘huren’ voor de wedstrijden. Weet niet of dat mogelijk is in Belgie op de ‘wilde baan’ (wat dat dan ook mag zijn :+ ). Ik vond zelf het trainen op de sulky niet zo zeer zwaar voor m’n rug, ik kreeg vnl giga schouder en armspieren door het hangen in de leidsels bij evt sterke paarden. Heb dan wel nooit fatsoenlijk geleerd om sulky te rijden maar reed wel gewoon de snelle trainingen mee op een manier die voor mij werkte. Ik reed graag met korte leidsels zodat je in de handvaten kan hangen bij het snelle werk en een sterk paard. Ik vond de 15 boxen per dag uitmesten erger, maargoed als prive eigenaar/trainer heb je daar minder last van dan als je op een groot entrainement werkt gok ik : D het echte wedstrijd-werk lijkt me indd wel echt heel zwaar en die sulky’s zijn zo minimaal daar haal je echt geen steun uit. Maar dan kan je altijd een rijder inhuren als dat niet lukt?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:18

ruitje schreef:
Earth schreef:

Heb jij gekoerst?

Dat is wel echt wezenlijk anders voor je lijf namelijk :o

Zeker. Ik heb monté gereden. Ben nog een keer keihard van Piet Kavenga af gestuiterd in het voorwerk omdat het zadel niet goed vast zat := (en omdat iemand expres heel hard langs mij reed waardoor Piet af ging)
En ik ging met Frans wel eens naar Alkmaar om daar snel te werken voor de wedstrijdsulky.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 11:42

Piekosjj schreef:
Je kan natuurlijk altijd zelf je paard trainen en een rijder ‘huren’ voor de wedstrijden. Weet niet of dat mogelijk is in Belgie op de ‘wilde baan’ (wat dat dan ook mag zijn :+ ). Ik vond zelf het trainen op de sulky niet zo zeer zwaar voor m’n rug, ik kreeg vnl giga schouder en armspieren door het hangen in de leidsels bij evt sterke paarden. Heb dan wel nooit fatsoenlijk geleerd om sulky te rijden maar reed wel gewoon de snelle trainingen mee op een manier die voor mij werkte. Ik reed graag met korte leidsels zodat je in de handvaten kan hangen bij het snelle werk en een sterk paard. Ik vond de 15 boxen per dag uitmesten erger, maargoed als prive eigenaar/trainer heb je daar minder last van dan als je op een groot entrainement werkt gok ik : D het echte wedstrijd-werk lijkt me indd wel echt heel zwaar en die sulky’s zijn zo minimaal daar haal je echt geen steun uit. Maar dan kan je altijd een rijder inhuren als dat niet lukt?

Dankjewel voor je uitleg, dat zou idd ook een optie kunnen zijn..

Al is misschien het koersen met de pony’s iets anders dan de dravers, en rijden ook soms met wat zwaardere karren. Heb het dan wel over de grotere pony’s en geen shet maat..

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:11

@Earth, Met Piet Kavenga reed ik mijn eerste montékoers :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:21

Reggledoos schreef:
@Earth, Met Piet Kavenga reed ik mijn eerste montékoers :D

Oh nou je hebt het overleefd zie ik _O-
Was dat in Nederland of op de wildebaan? Ik weet dat hij nog naar België is gegaan.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:44

Was op Alkmaar. Ging wel ok. We hadden van start af de kop. Hij hing wel vreselijk naar buiten. Ik hing met mijn hele gewicht aan de linkerteugel.
Maar ik weet dat iemand anders in het startvak er al eens naast was gaan liggen :+ Hij was apart
Laatst bijgewerkt door Reggledoos op 01-06-24 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:48

Ah ok, was ie een beetje braaf? Bij mij verder wel hoor, heeft niet eens op de achterbenen gestaan. Bij Wiedijk wel meerdere keren dus ik was voorbereid. Het was een kneitersnel dier maar hij had zo z'n rare momenten :') Bij mij is hij een keer in het voorwerk omgedraaid voor de voetbalkantine, omdat de tractor daar de baan aan het slepen was. En dan gaat ie gewoon rechtstreeks naar de uitgang :')

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:50

Ja was braaf. Wiedijk inderdaad. Werd ook van alle kanten gewaarschuwd voor hem maar hij was die dag in ieder geval goed te doen. Mocht ook niet te dicht langs de uitgang inderdaad
Laatst bijgewerkt door Reggledoos op 01-06-24 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:51

Ja ik ben er toen heel hard afgevallen maar dat was niet zijn schuld hoor. Kan ik je trouwens niet aanraden, van een draver op volle snelheid af stappen :') Hij had op mn benen gestaan en die waren helemaal zwart de dag erna. We hebben de koers nog wel gereden, kwamen nog in t geld binnen ook :P

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:55

Dat is dan heel knap _/-\o_
Ben in het werk ook wel eens op volle snelheid in de bocht er af gegaan door te losse singel...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:22

Haha ja geen idee hoe we dat voor elkaar hebben gekregen. Ik zat bij de EHBO, nog helemaal onder de indruk, komt Cees binnen; 'Ga je de koers rijden?' 'Ja prima!'
Je had mn moeder haar hoofd moeten zien _O-
Na de koers moesten ze me overigens wel met 2 man van het paard tillen :')

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:23

Jockey mentaliteit :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:15

Jezus, Piet Kavenga... nou dan hebben jullie je sporen wel verdiend :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:31

Cees had wel meer van die 'apartelingen' :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:59

ruitje schreef:
Jezus, Piet Kavenga... nou dan hebben jullie je sporen wel verdiend :+

Toen vond ik moeilijke paarden nog leuk. Nu moet ik er niet meer aan denken _O-
Vergeet nooit meer de kortebaan dat Wimpie 'm reed. Hij steigerde zo hoog dat Wimpie met z'n rug op de grond lag :=

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 14:33

Mijn vader was een oude kennis van Cees en wilde heel graag dat ik in de monté zou gaan rijden, vandaar waarschijnlijk dat ik op Piet mocht starten. Cees zei: jij komt uit de renpaarden, jij kunt wel met hem overweg."
Later nog Revanche M en Vechtjas voor hem mogen rijden.
Aardige man