Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Earth schreef:Tja ligt er maar net aan Ibbel, ik had ook rugproblemen maar ik kon wel monté en sulkrijden.
Heb jij gekoerst?
Dat is wel echt wezenlijk anders voor je lijf namelijk
Piekosjj schreef:Je kan natuurlijk altijd zelf je paard trainen en een rijder ‘huren’ voor de wedstrijden. Weet niet of dat mogelijk is in Belgie op de ‘wilde baan’ (wat dat dan ook mag zijn). Ik vond zelf het trainen op de sulky niet zo zeer zwaar voor m’n rug, ik kreeg vnl giga schouder en armspieren door het hangen in de leidsels bij evt sterke paarden. Heb dan wel nooit fatsoenlijk geleerd om sulky te rijden maar reed wel gewoon de snelle trainingen mee op een manier die voor mij werkte. Ik reed graag met korte leidsels zodat je in de handvaten kan hangen bij het snelle werk en een sterk paard. Ik vond de 15 boxen per dag uitmesten erger, maargoed als prive eigenaar/trainer heb je daar minder last van dan als je op een groot entrainement werkt gok ik : D het echte wedstrijd-werk lijkt me indd wel echt heel zwaar en die sulky’s zijn zo minimaal daar haal je echt geen steun uit. Maar dan kan je altijd een rijder inhuren als dat niet lukt?