Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
appiesjappie schreef:welmoedz schreef:Voor dat budget ben ik bang dat je niet een doorgewinterd braaf paard kunt kopen. Vind je mennen misschien leuk? Is ook duur maar ik denk dat kleinere ponys iets meer binnen je budget vallen en kwa onderhoud in eten ook iets betaalbaarder. Misschien kan je ook een zoekertje plaatsen voor een ouder recreatie paard waar nog wel lichte ritjes mee gedaan kunnen worden. Maar hou ook rekening met dierenarts kosten, hoefsmid etc.
Je kunt altijd bij de draver gaan kijken maar neem iemand met extra verstand mee, en laat m voorrijden.
Wij hebben gisteren bij haar gekeken en ze liep wel echt goed en ze was heel erg rustig.mevrouw was verlamd aan 1 zijde en kon op haar leunen en ze liep met de scootmobiel mee. Ze moest echt vooruit gejaagd worden voor ze ging draven. Het is echt lastig om te beoordelen omdat ze ook een beetje te dik was waardoor ze ook moe en lui kan zijn.
Elisa2 schreef:Deze heb ik ook voorbij zien komen, paard ziet er goed uit.
Het kan twee kanten op, of ze moeten er snel vanaf en daarom deze "meeneemprijs".
Een draver als 16 jarige nog ohz beleren en dan nog verkopen is eigenlijk ook het werk niet waard. Dan beuren ze er met een beetje geluk 6 of 800 euro meer voor. Maar ze staat er ook langer, eet meer etc.
Of er is iets mee aan de hand, voor dat geld is het aan jou om de gok te nemen. Ik zou dan in ieder geval klinisch laten keuren.
Elisa2 schreef:Nouja een 16 jarige Draver..die brengt die investering nooit meer op.
Maar goed, het kan ook zijn dat het wel geprobeerd is maar ze lastig is ohz. Dat is het risico wat je neemt maar daar is de prijs ook naar.
Wat je ook nog kunt doen is je twijfels uitspreken en dan even kijken of jullie misschien nog een keer kunnen komen en dan even een zadeltje er op gooien en kijken wat er gebeurd.Even longeren met zadel, beetje klapperen er op, misschien een beetje hangen.
MyWishMax schreef:Elisa2 schreef:Nouja een 16 jarige Draver..die brengt die investering nooit meer op.
Maar goed, het kan ook zijn dat het wel geprobeerd is maar ze lastig is ohz. Dat is het risico wat je neemt maar daar is de prijs ook naar.
Wat je ook nog kunt doen is je twijfels uitspreken en dan even kijken of jullie misschien nog een keer kunnen komen en dan even een zadeltje er op gooien en kijken wat er gebeurd.Even longeren met zadel, beetje klapperen er op, misschien een beetje hangen.
Het is toch geen investering als dochter het zelf kan? Dat kost dus niks en vind ik juist een rode vlag daardoor.
Als ts zelf ervaring zou hebben en geen beperking zou ik hetzelfde denken. Maar in dit geval dus echt niet. Met een beperking moet je bepaalde dingen gewoon niet uitproberen. Zoek dan een bewezen betrouwbaar paard, want dat in en door rijden moet je gewoon niet willen doen dan.
Ts, je zegt dat jullie zelf stallen en weide hebben, hebben jullie dan al een ander paard of pony lopen? Want een paard alleen houden kan niet hé?
janouk schreef:Nanouk Di Quattro
als draver niet veel gepresteerd.
Naam Nanouk di Quattro
Stamboeknummer I070004
Geslacht Merrie
Kleur Bruin
Ras Draver
Nationaliteit Italie
Geboortedatum 8 april 2007
Naam vader Love You
Naam moederIJssel
Fokker Gefokt in Italie
Trainer Eigenaar H.J.E. Brink
Belastbaar bedrag€ 325
Werkelijke winsom totaal € 325
Werkelijke winsom binnenland € 0
Werkelijke winsom Buitenland € 325
Recordtijd1.18,9
Recordtijd afstand 2200 meter
Recordtijd datum 24-11-11
Recordtijd baan Duitsland
Koersen
Aantal gestart 10
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal 0
Laatste start 12 april 2022
Meer info https://ndr.nl/ en dan haar naam invullen bij paarden
Je kan altijd afspreken, dat je iets meer betaalt, als de dochter haar voor je inrijdt.
appiesjappie schreef:Koersen
Aantal gestart0
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal0
Laatste start 12 april 2022
Dit is ook iets wat ik niet helemaal begrijp. Betekend dat ze voor het laatst op 12 april nog op de baan heeft gestaan?