Een heleboel vragen over dravers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:30

Klinkt het te goed om waar te zijn? Dan is het te goed om waar te zijn.

Jij hebt een beperking, zoekt een braaf recreatiepaard. Dan moet je geen 16-jarige kopen die 10 jaar geleden voor het laatst voor de sulky heeft gestaan en nog nooit een zadel heeft opgehad. Zowel voor rijden als voor mennen zit hier een hoop werk in.

Jij moet proef kunnen rijden, bij voorkeur meermalen, en aan den lijve voelen dat het dat brave paard is dat je zoekt.

Pinacolada

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:36

Eens..

Op Facebook heb je een groep dravers als recreatiepaard, daar wordt ook nog wel eens wat op aangeboden (toevallig las ik net ook een bijna verkoopbericht).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 12:46

Pinacolada schreef:
Eens..

Op Facebook heb je een groep dravers als recreatiepaard, daar wordt ook nog wel eens wat op aangeboden (toevallig las ik net ook een bijna verkoopbericht).

Bedankt voor de tip.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:03

appiesjappie schreef:
welmoedz schreef:
Voor dat budget ben ik bang dat je niet een doorgewinterd braaf paard kunt kopen. Vind je mennen misschien leuk? Is ook duur maar ik denk dat kleinere ponys iets meer binnen je budget vallen en kwa onderhoud in eten ook iets betaalbaarder. Misschien kan je ook een zoekertje plaatsen voor een ouder recreatie paard waar nog wel lichte ritjes mee gedaan kunnen worden. Maar hou ook rekening met dierenarts kosten, hoefsmid etc.

Je kunt altijd bij de draver gaan kijken maar neem iemand met extra verstand mee, en laat m voorrijden.

Wij hebben gisteren bij haar gekeken en ze liep wel echt goed en ze was heel erg rustig.mevrouw was verlamd aan 1 zijde en kon op haar leunen en ze liep met de scootmobiel mee. Ze moest echt vooruit gejaagd worden voor ze ging draven. Het is echt lastig om te beoordelen omdat ze ook een beetje te dik was waardoor ze ook moe en lui kan zijn.

Ik zou zeggen staan laten. Lekker op zoek naar een paard wat al gereden is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:19

Deze heb ik ook voorbij zien komen, paard ziet er goed uit.

Het kan twee kanten op, of ze moeten er snel vanaf en daarom deze "meeneemprijs".

Een draver als 16 jarige nog ohz beleren en dan nog verkopen is eigenlijk ook het werk niet waard. Dan beuren ze er met een beetje geluk 6 of 800 euro meer voor. Maar ze staat er ook langer, eet meer etc.

Of er is iets mee aan de hand, voor dat geld is het aan jou om de gok te nemen. Ik zou dan in ieder geval klinisch laten keuren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 14:39

Elisa2 schreef:
Deze heb ik ook voorbij zien komen, paard ziet er goed uit.

Het kan twee kanten op, of ze moeten er snel vanaf en daarom deze "meeneemprijs".

Een draver als 16 jarige nog ohz beleren en dan nog verkopen is eigenlijk ook het werk niet waard. Dan beuren ze er met een beetje geluk 6 of 800 euro meer voor. Maar ze staat er ook langer, eet meer etc.

Of er is iets mee aan de hand, voor dat geld is het aan jou om de gok te nemen. Ik zou dan in ieder geval klinisch laten keuren.

Ja inderdaad, ze ziet er echt super uit, loopt ook goed, super rustig en vriendelijk, schrikt nergens van. Ze moest echt met een zweem en plastic zakje er achteraan maar elke keer kwam ze weer terug.dat maakt het ook zo lastig. Het is eigenlijk precies wat ik zoek een lief , eerlijk en rustig paard alleen is ze nog niet zadelmak. Maar ik ken wel iemand die het voor mij zou kunnen doen. Ze dacht dat het zadel er zo op zou kunnen omdat ze zo rustig is en daarom denk ik waar dan niet gewoon proberen en laat zien wat ze dan doet. Het is echt zo dubbel en zoveel twijfels. Haar dochter reed zelf paarden in dus waarom zouden ze het dan niet doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:47

Dat vind ik dus een rode vlag. Als ze zogenaamd zo makkelijk is en die dochter kan het, dan is het onzin dat ze het niet doen. Zoveel tijd kost het niet als ze echt zo makkelijk zou zijn en geld ook niet als ze het zelf kunnen.

Ik zou er absoluut niet aan beginnen. Je hebt een beperking en wilt een betrouwbaar paard. Zoek er dan dus ook 1 die bewezen heeft betrouwbaar onder het zadel te zijn. Dat is het veiligste en beste voor je.

Je hebt zelf weide en stal zeg je, hebben jullie dan al een ander paard staan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:13

Nouja een 16 jarige Draver..die brengt die investering nooit meer op.

Maar goed, het kan ook zijn dat het wel geprobeerd is maar ze lastig is ohz. Dat is het risico wat je neemt maar daar is de prijs ook naar.

Wat je ook nog kunt doen is je twijfels uitspreken en dan even kijken of jullie misschien nog een keer kunnen komen en dan even een zadeltje er op gooien en kijken wat er gebeurd. :) Even longeren met zadel, beetje klapperen er op, misschien een beetje hangen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 15:26

Ik heb de naam van het paard gekregen. nanouk de Quattro misschien dat iemand het iets zegt? Ik kan namelijk maar wei ig over haar vinden op Google

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:44

Een draver is vaak goedkoper idd dan 'gewone' rijpaarden omdat er buiten het circuit weinig vraag naar is en binnen het circuit kunnen ze niet allemaal in de top zitten.
Als recreatiepaard doen ze niet onder voor andere rassen en in bvb basisspringsport of endurance draaien ze leuk mee.

Maaar, het zijn geen beginnerspaarden. En zeker een niet zadelmak ouder dier is niet geschikt voor beginners of onzekere ruiters, zelfs niet als ze braaf zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:14

Elisa2 schreef:

Maar goed, het kan ook zijn dat het wel geprobeerd is maar ze lastig is ohz. Dat is het risico wat je neemt maar daar is de prijs ook naar.

Wat je ook nog kunt doen is je twijfels uitspreken en dan even kijken of jullie misschien nog een keer kunnen komen en dan even een zadeltje er op gooien en kijken wat er gebeurd. :) Even longeren met zadel, beetje klapperen er op, misschien een beetje hangen.

Het is toch geen investering als dochter het zelf kan? Dat kost dus niks en vind ik juist een rode vlag daardoor.

Als ts zelf ervaring zou hebben en geen beperking zou ik hetzelfde denken. Maar in dit geval dus echt niet. Met een beperking moet je bepaalde dingen gewoon niet uitproberen. Zoek dan een bewezen betrouwbaar paard, want dat in en door rijden moet je gewoon niet willen doen dan.

Ts, je zegt dat jullie zelf stallen en weide hebben, hebben jullie dan al een ander paard of pony lopen? Want een paard alleen houden kan niet hé?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 16:26

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:

Het is toch geen investering als dochter het zelf kan? Dat kost dus niks en vind ik juist een rode vlag daardoor.

Als ts zelf ervaring zou hebben en geen beperking zou ik hetzelfde denken. Maar in dit geval dus echt niet. Met een beperking moet je bepaalde dingen gewoon niet uitproberen. Zoek dan een bewezen betrouwbaar paard, want dat in en door rijden moet je gewoon niet willen doen dan.

Ts, je zegt dat jullie zelf stallen en weide hebben, hebben jullie dan al een ander paard of pony lopen? Want een paard alleen houden kan niet hé?

Geen paniek ik heb 18 jaar een Friese merrie gehad.als veulentje gekocht, zelf mak gemaakt en door iemand anders laten berijden, na een paar weken er zelf opgestapt en zelf dingen geleerd. Daarnaast hebben wij nog 2 Shetlanders als maatjes. Hier komen paarden sowieso niet alleen te staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:32

Gelukkig maar!

Maar denk aan jezelf en sla dit paard over. Je geeft zelf aan dat je niet meer hetzelfde kan als vroeger dus is dit gewoon geen geschikt paard. Je zoekt een braaf, mak en betrouwbaar paard en geen ouder dier dat nog nooit een zadel op gehad heeft zelfs.
Vooral niet omdat het een apart verhaal blijft van hun kant.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:47

Ik vind het een vreemd verhaal. Wanneer ze zó overtuigd zijn dat er zo een zadel op kan en de dochter rijdt paarden in, waarom leggen ze er dan ter plekke geen zadel op en laten ze het aan jou zien??

Op zich vind ik de suggestie van iemand hier mbt een menpony wel een goed idee maar realiseer je wel dat een veilige kar en tuig óók veel geld kost. De kleinere pony, zelfs beleerd, daarom niet, maar het materiaal zeker wel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:03

Nanouk Di Quattro
als draver niet veel gepresteerd.
Naam Nanouk di Quattro
Stamboeknummer I070004
Geslacht Merrie
Kleur Bruin
Ras Draver
Nationaliteit Italie
Geboortedatum 8 april 2007
Naam vader Love You
Naam moederIJssel

Fokker Gefokt in Italie

Trainer Eigenaar H.J.E. Brink

Belastbaar bedrag€ 325
Werkelijke winsom totaal € 325
Werkelijke winsom binnenland € 0
Werkelijke winsom Buitenland € 325
Recordtijd1.18,9
Recordtijd afstand 2200 meter
Recordtijd datum 24-11-11
Recordtijd baan Duitsland

Koersen
Aantal gestart 10
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal 0
Laatste start 12 april 2022

Meer info https://ndr.nl/ en dan haar naam invullen bij paarden

Je kan altijd afspreken, dat je iets meer betaalt, als de dochter haar voor je inrijdt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:04

janouk schreef:
Nanouk Di Quattro
als draver niet veel gepresteerd.
Naam Nanouk di Quattro
Stamboeknummer I070004
Geslacht Merrie
Kleur Bruin
Ras Draver
Nationaliteit Italie
Geboortedatum 8 april 2007
Naam vader Love You
Naam moederIJssel

Fokker Gefokt in Italie

Trainer Eigenaar H.J.E. Brink

Belastbaar bedrag€ 325
Werkelijke winsom totaal € 325
Werkelijke winsom binnenland € 0
Werkelijke winsom Buitenland € 325
Recordtijd1.18,9
Recordtijd afstand 2200 meter
Recordtijd datum 24-11-11
Recordtijd baan Duitsland

Koersen
Aantal gestart 10
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal 0

Meer info https://ndr.nl/ en dan haar naam invullen bij paarden

Je kan altijd afspreken, dat je iets meer betaalt, als de dochter haar voor je inrijdt.

Super dankjewel

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:06

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:09

Als dat 1 van de 3 veulens is die bij deze eigenaar gefokt is, dan moeten er papieren bij zitten. Volgens mij mag je het veulen anders niet bij het NDR inschrijven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:12

In 2022 staat bij NDR
WEDEROM OPGENOMEN IN HET STAMBOEK BUITENLANDSE PAARDEN (HARDDRAVERS)

I070004 Nanouk di Quattro, bruine merrie, geb. 8 april 2007, v. Love You u. IJssel v. Speedy Soma.
Eig. H.J.E. Brink, Norg.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:39

Hoje brink is niet meer haar eigenaar. Zij heeft een andere naam.maar dat betekend dus dat er papieren zouden moeten zijn als zij vorig jaar een veulen heeft gehad die die is opgenomen in het stamboek? Sorry dat ik zoveel vraag maar hier leer ik ook weer van

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:42

janouk schreef:
In 2022 staat bij NDR
WEDEROM OPGENOMEN IN HET STAMBOEK BUITENLANDSE PAARDEN (HARDDRAVERS)

I070004 Nanouk di Quattro, bruine merrie, geb. 8 april 2007, v. Love You u. IJssel v. Speedy Soma.
Eig. H.J.E. Brink, Norg.

Waar zie he dat staan? Ik zie dat niet bij het ndr staan

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:46

Koersen
Aantal gestart0
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal0

Dit is ook iets wat ik niet helemaal begrijp. Betekend dat ze voor het laatst op 12 april nog op de baan heeft gestaan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:47

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:48

appiesjappie schreef:
Koersen
Aantal gestart0
Overwinningen Nederland
Overwinningen buitenland
Overwinningen totaal0

Dit is ook iets wat ik niet helemaal begrijp. Betekend dat ze voor het laatst op 12 april nog op de baan heeft gestaan?

Nee, dat komt door de notatie van NDR uit buitenland 22 april 2012 is de goede datum

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:48

Die papieren maakt echt niks uit.

Je hebt een paspoort, dat zit erbij.

En dan heb je een stamboekpapier. Dat heeft voor jou 0 waarde. Met dit papier mag een draver koersen of fokken voor het stamboek. Dat wil jij toch beiden niet.

Ik kan morgen een paard wat vandaag nog heeft gekoerst of een veulen heeft gehad zonder papieren verkopen. Zelfde paard, geen verschil voor het recreatie circuit.

De database van de NDR heeft helaas kuren, veel data kloppen niet.