Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Ik denk heel eerlijk dat een haflinger (of dergelijk type) leuker is voor je dochter dan een engels volbloed ex-fokmerrie. Haflingers gaan niet zo snel kapot, hebben vaak wel wat temperament en een kop erop maar zijn ook echte lol-met-je-knol paarden. Ze zijn super veelzijdig dus daarmee kan je dochter zich de komende jaren lekker ontwikkelen. Ik zou een 13-jarige in elk geval geen engels volbloed aanraden.
Ik zou als moeder zijnde er ook geruster op zijn als m'n dochter met een haf op pad gaat dan een EV.
_Nelleke_ schreef:Nou ik heb toch liever een koppig paard voor een 13-jarige waar je de ene dag mee kan springen en de andere dag kan laten staan als je geen zin hebt en dan weer kan dressuren of naar het bos, dan een EV die in de sloot beland.
_Nelleke_ schreef:Nou ik heb toch liever een koppig paard voor een 13-jarige waar je de ene dag mee kan springen en de andere dag kan laten staan als je geen zin hebt en dan weer kan dressuren of naar het bos, dan een EV die in de sloot beland.
Zinzi_jewel schreef:We gaan haar op proef nemen
Voor degene die t leuk vindt
Kan ik updaten hier
Als dat mag in dit topic
ikke schreef:_Nelleke_ schreef:Nou ik heb toch liever een koppig paard voor een 13-jarige waar je de ene dag mee kan springen en de andere dag kan laten staan als je geen zin hebt en dan weer kan dressuren of naar het bos, dan een EV die in de sloot beland.
Het punt met Haffen is dat het gros niet opgevoed is en degenen die dat wel zijn, zijn niet te koop.
Een 13-jarige gaat een volwassen Haf niet (her)opvoeden.
Als 13-jarige wil je geen ras. Als 13-jarige wil je een leuke pony/paard waar je vanalles mee kunt en waarbij je, ter geruststelling van de ouders, geen onnodige risico's loopt.
ikke schreef:_Nelleke_ schreef:Nou ik heb toch liever een koppig paard voor een 13-jarige waar je de ene dag mee kan springen en de andere dag kan laten staan als je geen zin hebt en dan weer kan dressuren of naar het bos, dan een EV die in de sloot beland.
Het punt met Haffen is dat het gros niet opgevoed is en degenen die dat wel zijn, zijn niet te koop.
Een 13-jarige gaat een volwassen Haf niet (her)opvoeden.
Als 13-jarige wil je geen ras. Als 13-jarige wil je een leuke pony/paard waar je vanalles mee kunt en waarbij je, ter geruststelling van de ouders, geen onnodige risico's loopt.
Ilse_123 schreef:Van wat ik ken aan volle volbloeden en halfbloed... Ze zijn niet wild of heet, ze zijn gevoelig. Qua werkwilligheid en luiheid verschild het net als bij rassen per individu. Ik denk dat de wilde verhalen eerder komen omdat mensen er al op een bepaalde manier mee om gaan omdat het een volbloed is, waardoor ze inderdaad nerveus worden. Ik ben een tijdje op een Franse race stal geweest en alle volbloeden waren relaxt en mak als lammetjes, aan de hand, op de baan, in het bos, in het veld en langs de weg. Ff rennen als het werd gevraagd en verder gewoon helemaal chill, maar die Fransen waren ook heel relaxt.
Oke raar ik reageerde op een bericht maar dat is nu weg.
Zinzi_jewel schreef:Ilse_123 schreef:Van wat ik ken aan volle volbloeden en halfbloed... Ze zijn niet wild of heet, ze zijn gevoelig. Qua werkwilligheid en luiheid verschild het net als bij rassen per individu. Ik denk dat de wilde verhalen eerder komen omdat mensen er al op een bepaalde manier mee om gaan omdat het een volbloed is, waardoor ze inderdaad nerveus worden. Ik ben een tijdje op een Franse race stal geweest en alle volbloeden waren relaxt en mak als lammetjes, aan de hand, op de baan, in het bos, in het veld en langs de weg. Ff rennen als het werd gevraagd en verder gewoon helemaal chill, maar die Fransen waren ook heel relaxt.
Oke raar ik reageerde op een bericht maar dat is nu weg.
Is ook al oud topic
Wij zijn daarna geslaagd voor een grote D pony cruzado
De klik was er . En t soms wakkere temperament werkt prima voor zowel dochter als paard .