tips voor mijn verzorgdraver en ik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lazymonay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:02

sterretju schreef:
lazymonay schreef:
Ik volg ook even, ik heb ook een draver maar ben al op het goede pad. De galop zit er in ieder geval zo goed als in op een hand (de linke geloof ik). Ik heb ook een vraagje. Hoe rij je een draver aan de teugel want dat doet ze echt niet heb alles al geprobeerd. En nog een vraagje. Nadat ik een keer heb gegalopeert wil ze steeds weer aan galoperen hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze dat niet mag alleen als ik de hulpen geef ??? Hoop dat jullie me kunnen helpen. En die tips die hier al staan ga ik zeker gebruiken :)

Kent je paard al stelling ? want voor dat je begint met aan de teugel (nagevelijk) moet je wel stelling kunnen hebben en kunnen vragen, dat heb ik altijd geleerd.

Domme vraag :+ Wat bedoel je met stelling ?

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:04

wat ik met stelling bedoel is dat je bijv. een volte rijd en dat hij dan ook mooi naar binnen kijkt, misschien iemand vragen die je kan helpen met aan de teugel die bij je op stal staat?

lazymonay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:09

sterretju schreef:
wat ik met stelling bedoel is dat je bijv. een volte rijd en dat hij dan ook mooi naar binnen kijkt, misschien iemand vragen die je kan helpen met aan de teugel die bij je op stal staat?

Achso, nee niet echt en het probleem is ik heb geen les (reden: geen vervoer) en mijn paardjes staan bij mij thuis :/

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 23:26

Achso, nee niet echt en het probleem is ik heb geen les (reden: geen vervoer) en mijn paardjes staan bij mij thuis :/[/quote]

Je kan ook les thuis regelen... bijv. om de week zijn genoeg mensen die aan huis les geven misschien een tip ?

lazymonay

Re: tips voor mijn verzorgdraver en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:25

ja ik ben nu op zoek maar z'n iemand is best wel moeilijk te vinden :/

VeerleYero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:08

Heb je al iemand gevonden die je les wilt geven? probeer inderdaad op je zit te rijden, blijf rustig lichtrijden als je paardje harder wil gaan

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 16:39

De draf is nu gelukkig rustig dus gaat super. hij heeft alleen moeite om bochten en wendingen goed te maken (nog weinig balans) maar heb eigenlijk nog vraagje: als ik voltes wil gaan rijden zwaait hij heel veel uit (weet niet of ik t goed heb genoemd) hoe kun je ervoor zorgen dat hij dat minder doet? want hij snapt binnen en buitenbeen nog niet. Les is geen optie aangezien verschillende redenen. iemand weer tips ? :D

lazymonay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:35

zo ik meld me nu ook eens weer :)

Ik heb nu sinds een tijdje prive-les thuis en dit gaat super. Ze loopt al aardig aan de teugel en kijkt op de volte al een beetje naar binnen. Ben super trots op haar dat ze dit gewoon na een paar keer les gewoon doet. Ik denk dat het gewoon aan mij lag, daar ben ik heel eerlijk in, want ik heb nooit geleerd hoe je een paard aan de teugel laat lopen en zo..... De galop oefen ik de laatste tijd niet echt, wil eerst dat ze netjes loopt en zo en dan gaan we aan de galop werken.
Ik wil jullie nog iets vragen:
Wij hebben zelf thuis een uitloopstal in de bak met wei er bij en daar staan onze paarden. Een paard (lazymona (mona), draver) en een pony (ramona) en de pony staat nu sinds drie weken of zo te koop (nog geen kopers) omdat ik te groot voor haar word en ik het jammer zou vinden als ze gewoon staat te niksen en ze eigenlijk een sportpony is. Ik zou dan eigenlijk wel een dressuurpaard willen hebben maar dravers vind ik ook zo geweldig. wat zouden jullie doen een dressuurpaard of een draver ? want met een draver kun je ook wel verkomen, heb gelezen op bokt dat er hier wel veel zijn die zo L/M doen en ik hoef echt nog geen Z te doen. Ik vind het altijd zo moeilijk te kiezen, vind alles leuk (dressuur,springen,western,....) wat zouden jullie doen ??? (waarscheinlijk ga ik met mona dan over naar het western....?!

zou graag jullie mening erover horen en zo.....

VeerleYero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:16

sterretju schreef:
De draf is nu gelukkig rustig dus gaat super. hij heeft alleen moeite om bochten en wendingen goed te maken (nog weinig balans) maar heb eigenlijk nog vraagje: als ik voltes wil gaan rijden zwaait hij heel veel uit (weet niet of ik t goed heb genoemd) hoe kun je ervoor zorgen dat hij dat minder doet? want hij snapt binnen en buitenbeen nog niet. Les is geen optie aangezien verschillende redenen. iemand weer tips ? :D

Als hij nog niet erg goed op je binnen -en buitenbeen reageert kan je misschien proberen als je een wending/volte maakt je buitenteugel te begrenzen tegen zn hals en toch ook proberen je buitenbeen eraan te houden zodat hij het wel al een beetje gaat voelen ;) meestal helpt het ook om heel rustig door je wending te gaan. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 12:22

[/quote]
Als hij nog niet erg goed op je binnen -en buitenbeen reageert kan je misschien proberen als je een wending/volte maakt je buitenteugel te begrenzen tegen zn hals en toch ook proberen je buitenbeen eraan te houden zodat hij het wel al een beetje gaat voelen ;) meestal helpt het ook om heel rustig door je wending te gaan. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.[/quote]

dankjewel voor de tip ! gaat steeds beter :). het is nu zo dat hij scheef loopt op de rechterhand (hoofd naar buiten) daardoor lukt stelling amper.. hebben jullie hier ook tips voor ?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:25

LONGEREN en veel voltes rijden.
ik ben niet een anti maar ook geen voorstander van hulpteugels. maar ik denk altijd : weet je waar je mee bezig bent? wat is je doel ermee? stop je ermee als je doel bereikt is?
die vragen zou ik stellen.
misschien kan je met een los bijzetteugeltje tijdens het longeren, heb een beetje de weg wijzen en leren