Voor het eerst op de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 10:09

Ik ben knuffel paarden gewend, die het vaak heel fijn vinden om aandacht te krijgen.
Deze paarden weten af en toe niet zo goed wat ze moeten doen als je ze wat aandacht geeft
met aaien en kriebelen, vinden sommige maar gek.
Bovendien heb ik met de paarden die ik altijd rij/verzorg een hele goed band. Ik vertrouw ze
en laat ze ook wel even staan met halstertouw als ik iets ga pakken. De paarden op de drafstal
hou ik liever in het oog. Ook moet je met deze paarden echt een halstertouw gebruiken met
buiten zetten, terwijl ik gewend ben paarden mee te nemen aan hun halster.
Met poetsen zijn ze vaak wat banger, krimpen sneller in een als je een wat onverwachte
beweging maakt, en vinden vaak het poetsen niet eens echt prettig.
Verder zijn het hele lieve en eerklijke paarden hoor! Maar omdat je er anders mee omgaat gedragen
ze zich ook anders. Het zijn geen penny paarden ;)

Judith_W

Re: Voor het eerst op de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:13

Paarden op een wat grotere stal missen soms idd nog wel eens wat persoonlijke aandacht en reageren anders dan een paard wat getraind en verzorgd wordt door 1 persoon. Daarnaast zijn dit natuurlijk ook erg bloederige paarden en vaak ook nog jong, dat maakt inderdaad vaak een groot verschil met paarden die de pp's gewend zijn tot die tijd. Maar ik moet zeggen, het verschilt ook echt van stal tot stal hoe de paarden reageren hoor

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:38

Leuk om te lezen hoe jij het ervaart.
Veel succes in ieder geval op de PP dag.

poema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:09

Jeej, Zaterdag proefstart gehad! helemaal super :)

Afbeelding

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:08

poema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:09

Ohh nice dat zijn een heleboel foto's!!
Ben niet echt blij hoe het gister gegaan is. Maar aghh.. kan niet altijd goed gaan..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:34

op www.MBFotos.nl staan ook de foto's van je mede peerdenpieten.
Onze peerdenpiet won, dus wij waren blij. :D

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:43

Voor de koers stond ik bij jouw trainer op stal nog even met je te praten, dat je vooral moest genieten. Wij waren even bij Vera op bezoek, samen met die kleine meid in de kinderwagen. Ik vond het zo onterecht dat ze uit het busje schreeuwden dat je moest opletten. Je deed het keurig, er was niets aan de hand. Je had nog ruim genoeg ruimte en doordat zij gingen zitten roepen, ging jij gelijk sturen en daardoor sprong je paardje. Helemaal onterecht, hoor! Ik vond het zo zuur voor je, heb het ook gelijk tegen Vera gezegd. Ondanks dat, hoop ik toch dat je nog een beetje hebt genoten....