Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Dat ben ik niet met je eens.
Ik heb genoeg paarden en pony's zadelmak gemaakt, de galop die ik bedoel zit er bij 9 van de 10 vanaf de eerste keer al in, bij een draver train je daar een jaar voor.
anneliesdj schreef:Volgens mij heb ik al genoemd dat mijn ervaring is met gekoerste dravers, dravers die nooit voor de sulky hebben gestaan zijn ook niet veel te koop.
Maar goed, ik heb allang wel duidelijk gemaakt wat mijn problemen ermee zijn en ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal. Doe ermee wat je wilt.
Geryon schreef:anneliesdj schreef:Volgens mij heb ik al genoemd dat mijn ervaring is met gekoerste dravers, dravers die nooit voor de sulky hebben gestaan zijn ook niet veel te koop.
Maar goed, ik heb allang wel duidelijk gemaakt wat mijn problemen ermee zijn en ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal. Doe ermee wat je wilt.
Mijn ervaring is ook met gekoerste dravers.
HijadeLuna; ik denk dat dat ook erg ligt aan de training en middelen. Een draver galop aanleren in een bak zal moeilijk en langzaam gaan. Heb jij een bos/recht pad tot je beschikking zal het knopje galoperen veel sneller om gaan en zal het veel meer balans krijgen wat zorgt voor een betere galop etc.
HijadelaLuna schreef:Geryon schreef:
Mijn ervaring is ook met gekoerste dravers.
HijadeLuna; ik denk dat dat ook erg ligt aan de training en middelen. Een draver galop aanleren in een bak zal moeilijk en langzaam gaan. Heb jij een bos/recht pad tot je beschikking zal het knopje galoperen veel sneller om gaan en zal het veel meer balans krijgen wat zorgt voor een betere galop etc.
Is dat niet bij elk onervaren paard zo? Als ik een paard beleer is dat meestal een koudbloed, in de bak testen we de rem en het been geven, een keer sturen, dan naar buiten voor de rest.
nikilover schreef:Geryon,
Dat is absoluut niet waar..
Op een recht bospad krijg je alleen : zo hard mogelijk en gaaaaaaan.
Ongecotroleerd, en wanneer een draver gaat, gaat hij..
In een bak is ten eerste veel veiliger, en voor het paard waarschijnlijk ook makkelijker.
Als het goed is heb je je paard namelijk al tot dusverre getraind dat hij ontspannen, rechtgericht en in balans kan stappen, draven en schakelen voordat je uberhaupt met de galop gaat beginnen.
Overigens zijn hier al tig topics over..
Als TS even goed zoekt kan ze genoeg bruikbare informatie vinden
Ik heb zelf ervaring met dravers die zowel nog nooit gekoerst hadden,
Als die al uitgekoerst waren.
Overigens heeft dit nooit een verschil gemaakt,
Aangezien in beide gevallen de paarden ook dressuurmatig getraind werden,
Aan de longe, en/of onder het zadel.
anneliesdj schreef:Dat is gewoon niet waar, dravers kunnen niet galopperen zoals een dressuur of springpaard dat kan.
Als ze nooit gekoerst hebben en je kunt vanaf het begin de galop goed bevestigen dan kun je er best een nette galop uit krijgen maar echt goed zal het dan ook niet worden.
Maar een die wel gekoerst heeft krijg je pas na jaren een acceptabele galop uit.