Ervaring met draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:08

ik zeg niet dat ze top springers zullen zijn,misschien uit zonderingen in het ras.maar ieder paard kan springen dus ook een draver.ze zijn gewoon erg veelzijdig,maar meestal geen toppers in de dressuur/of springsport maar ze kunnen het zeker.voor de endurance en mendurance zijn ze ook super geschikt
kelseyxisa schreef:
keona schreef:
en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen

mmmm oke, ik wist eigenlijk niet dat de dravers zo van t springen waren. bedankt ! :j

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:08

Kelsey, op die site http://www.dravers.nl (die ik vandaag ook voorr het eerst bekeek :P ) staat ook wat informatie over dravers die in verschillende takken v.d. sport lope, o.a. in springen!

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:11

Kiichi schreef:
Kelsey, op die site http://www.dravers.nl (die ik vandaag ook voorr het eerst bekeek :P ) staat ook wat informatie over dravers die in verschillende takken v.d. sport lope, o.a. in springen!

Okee thanks, ik zal het is even onderzoeken haha ! :j

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 16:26

Hoihoi, we zijn net terug van 't kijken. Paardje heeft 4 weken stilgestaan, maar toch prima gelopen en is idd toch wel echt BOMproof. Voor mijn gevoel ging het goed, woensdag komen er andere kijkers, die nemen hun eigen paard mee, om te kijken of ze met andere paarden kan lopen. Nu nog afwachten, de eigenaresse stuurt me een mailtje hoe het is gegaan met de andere kijkers. Wachtenwachtenwachten ! :( thanks allemaal :D

miszymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:25

Dravers zijn erg leuk, maar wat voor doel heb je ermee? Als ze al koersen hebben gelopen kan je er vaak net ff wat minder mee...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:40

kelseyxisa schreef:
Ik ben zelf opzoek naar recreatie

Dit is nog heel ruim genomen.
recreatie in de zin van "geen wedstrijden" of recreatie in de zin van "buitenritjes".
Wanneer het je eerste paard betreft, raad ik een paard/pony aan die veelzijdig is.
Vaak zie je toch na verloop van tijd dat de interesse veranderd, dat men steeds meer leert en verder wil leren.
Het is lastig wanneer je paard dan niet geschikt is en het niet aan kan óf er veel moeite mee heeft. (is imo niet eerlijk om te vragen aan het paard)
Een (hobby-)draver is vaak niet zo duur in de aanschaf, maar bedenk wel dat hij net zoveel kost in onderhoud als een ander paard.
Zorg dat je zéker weet dat een draver wil en dat deze je ales kan bieden wat je zoekt voor nu en in de toekomst.

Unbeatable

Re: Ervaring met draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:22

meer in de zin van buitenritjes, bedankt

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:36

kelseyxisa schreef:
keona schreef:
en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen

mmmm oke, ik wist eigenlijk niet dat de dravers zo van t springen waren. bedankt ! :j

Het springen zelf kunnen de meeste dravers heel erg goed. Er zijn niet voor niets verschillende Olympische springpaarden geweest die een volle draver als moeder hadden (Galoubet de vader van Baloubet, Halla, Jappeloupe...). Het zal wel wat meer moeite kosten een draver netjes in galop een parcours rond te krijgen.

miszymel schreef:
Dravers zijn erg leuk, maar wat voor doel heb je ermee? Als ze al koersen hebben gelopen kan je er vaak net ff wat minder mee...

Dat is onzin hoor! ;) Of een draver gekoerst heeft of niet wil helemaal niets zeggen. Kan voor- en nadelen hebben, of helemaal niks uitmaken.
Om even een mooi voorbeeld te nemen: de hengst Kanway, die 150.000 euro met koersen verdiend heeft, daarna heel verdienstelijk endurance heeft gelopen, en nu in de aangespannen sport hoge ogen gooit.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:15

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:38

Ik heb bijna 1,5 jaar een draver. Ik vind haar super qua karakter, heel vriendelijk en sociaal zowel naar mensen als naar paarden, koel in het hoofd maar wel gevoelig. Makkelijk in de omgang ook met dierenarts, hoefsmid etc. Met rijden werkwillig, buiten wel enorm voorwaarts. Wat mij betreft een ideaal paard voor lange bosritten (hier heb ik haar ook voor gekocht).
Het energiek zijn wat meerdere dravers hebben is inderdaad wel iets om rekening mee te houden; ik gok zo dat als ik mijn paard een groot deel van de dag op stal zou houden ipv in de wei en krachtvoer zou geven zoals veel mensen dat normaal vinden, dat het een bommetje zou worden (geldt niet voor alle dravers uiteraard maar er zijn er meer zo). Vorig jaar in de winter was ze dat ook al een beetje ondanks dag en nacht buiten staan, met rijden af en toe kleine bokjes/beetje omhoog komen, proberen er tussenuit te knijpen, ineens spoken zien. Niet heel extreem hoor, maar wel wat irritant gestuiter. Je maakt haar sowieso gelukkiger met flinke einden draven en galopperen dan een stapritje, alleen dat ging toen niet in de sneeuw.
Dressuur rijden gaat ook aardig, maar minder vanzelfsprekend dan meeste andere paarden/pony's die ik gereden heb, bijv. erg lang over gedaan om een normaal ontspannen drafje eruit te krijgen. Maar met wat geduld en oefening komt dat ook allemaal wel.
Springen hebben we amper gedaan, hooguit een laag boompje tijdens een buitenrit, dit vindt ze wel erg leuk.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 17:01

ja, de draver waar ik naar heb gekeken ik ook heel erg gevoelig, dat is het eerste wat me opmerkte, zachtjes met je handen doen, goed je stem gebruiken, bv als je net iets te hard aansingelt, of vliegenspray / water dan is het ook zo even van ; aaah wat doe je, maar als je zachtjes tegen dr praat is er niets aan de hand. Ze is wel heel erg druk, ze zal dr eigen nooit vervelen en alles wat te doen is, doet ze ook. Beetje klooien dus ! :P maar dat is niet zo heel erg, want zo ben ik ook wel een beetje moet ik toegeven.. Dressuur pakt ze makkelijk op, ze loopt relaxt mooi aan de teugel in draf en stap. Ook als ze wat harder draaft, maar als je dr eenmaal laat gaan, komt het draversinstinct wel naar boven. Galop heeft ze geen moeite mee, (( het galloperen zelf) maar ze laat dr eigen wel echt gaan. Haar conditie is momenteel niet zo goed omdat ze 4 weken niet is gereden wegens vakantie blabla, maar ik stapte op en ze deed het gewoon goed, dus ook opstappen en wegrijden is geen probleem (dat zal het geval niet zijn. ze was natuurlijk wel heel erg bezweet... ) Buitenritten is geen probleem voor haar, het enige wat ik niet weet is of ze goed kan omgaan met andere paarden. Er gaat woensdag een andere mevrouw kijken en die neemt haar eigen paard mee om te kijken hoe t gaat kwa samenrijden. Dan laat ze het horen, en het is eigenlijk haar keuze met wie ze de beste klik heeft en waar ze denkt dat het paard t beste zal staan. Dus tot nu toe alle opties nog open, alleen ik vind het moeilijk om een paard te vinden. ze is wel een ideaal paardje maar het is geen allrounder, meer geschikt voor bosritten (in t bos loopt ze makkelijk aan de teugel enz), springen heeft ze nooit gedaan maar de eigenaresse zegt dat ze denkt dat het haar niet gaat lukken, want ze gaat er echt te hard voor in galop. Ze heeft hier zelf een paar jaar voor getraind maar zelf niet een groot succes geworden, alleen voor haar was dat ook niet nodig want buiten gallopeert ze wel netjes, en daar wou ze haar eigenlijk voor , dat zoek ik ook wel maar ben nog steeds open voor alle paardjes, en als ze niks van dr laat horen, of ze heeft toch de andere mevrouw gekozen waar het paard heen zal gaan, it just wasnt made to be! Blijft spannend want ze is toch wel echt BOMproof. Ik hoop dat t allemaal beetje voor mekaar komt, we hebben de stal en alles al geregeld en nu op naar een mooie schilders beurt. Bedankt allemaal! :)

Kirsjee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:04

ik heb zelf een draver. een echte draver. voor de kar. dan moet je natuurlijk letten op dat die fijn gebouwd is. natuurlijk ook naar het karakter. (;

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:33

Heb je al wat gehoort ts?
Ik weet anders nog een hele leuke ruin welke erg lief is en goed ingereden.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:37

Dravers zijn vaak super. Maar het zijn geen kinderpaarden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:50

Dat verschilt per draver denk ik. Op mijn draver kan ik elk kind zetten en ze zou ook een super leerpaard zijn voor kinderen. Ze is zo goudeerlijk, werkwillig, intelligent, 99% bomproof en als ze al een keer schrikt rent ze nooit weg, maar doet ze een pas opzij en blijft dan verstijfd stilstaan. Ze is wel heel snel en voorwaarts, maar makkelijk terug te rijden. Nee, vind mijn beestje een prima kindpaard.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:10

En dat snelle en voorwaartse maakt ze gevaarlijk voor kinderen. Plus dat je toch wel ervaring moet hebben om een bloedpaard te kunnen rijden. Dravers en kinderen, ik vind het doodeng.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:11

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:15

Die van mij is niet snel en voorwaarts, stuur er rustig een kind op weg. :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:15

Dat jij t eng vind betekend niet gelijk dat elke draver ongeschikt is als kinderpony.
Draver van kennis van mij is nu een jaar of 8 en hebben ze nu 5 jaar. Zn eigenares was destijds een jaar of 12 die m ingereden heeft, super braaf dier, inc springen en galop.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:16

He wendy wat gevaarlijk zo klein meisje laten treccen op tamtam

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:17

Ja he. Maar ze heeft het overleefd hoor :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:15

Het is dat ik niet van kinderen houd ( :') ) maar op mijn Draver zou ik ook gerust een kind zetten, zou ik zelfs nog een kanon naast af durven schieten :')

Ik ken ook krengen van Friezen en Tinkers, waar ik never nooit een kind op zou willen zetten. Binnen elke ras zijn er verschillende karakters te vinden.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:27

Rex heeft zelfs meer dan 5 jaar op een camping zijn brood verdiend als kinder-entertainer. :D Hij was daar altijd een van de favorieten, met zijn zachte karakter en zijn mooie lange manen. I.t.t. veel van de kleinere pony's zou hij nooit bij een kindje op de voet gaan staan of het meesleuren als hij ergens heen wilde.
Wat wel opviel was dat hij enorm braaf was met kinderen die niet konden rijden en gehandicapte kinderen, maar zodra er zo'n meisje kwam wat wel even wilde laten zien hoe goed ze al kon rijden zette hij even de vaart erin. := Met buitenritten reed ik meestal zelf op hem, maar dat kwam vooral omdat hij de grootste was (met 1.50 :') ) en de enige waar ik met mijn 1.80+ met fatsoen langere ritten op kon maken.

Maar ik zou ook weer niet zeggen dat de draver de ideale kinderpony is hoor! :n Het blijven bloedpaarden met veel temperament, en vaak ook een race-instinct.
Als er nu kleine kids op hem buiten rijden heb ik hem wel altijd even aan het touw als handpaard.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:02

nog niets gehoord, ik zit een beetje af te wachten.. :( ik kon er prima op hoor en ik ben 13 ze liep netjes aan de teugel en in draf ook, ze is wel een beetje een tuttebel want ze houd zich altijd bezig, maar denken jullie dat ik de eigenaresse moet mailen, of zal ik gewoon afwachten ?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:23

Gewoon bellen, dan weet je het en weet ze ook hoe enthousiast over het paardje bent. Mag ze best weten neem aan dat ze wil dat paard naar goed adres gaat en mss werkt in je voordeel!
succes