Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daisy1990 schreef:ik zit met een nieuw probleem.
ik heb net les gehad van een hoge dressuur ruiter. Maar zij weigerde mij les te geven, omdat hij in haar ogen niet goed liep. Maar hij is helemaal nagekeken en hij loopt helemaal goed! Hij heeft alleen rechtsachter een Hanentred. Maarja denk dat deze mensen dit niet kennen ofzo.
Ik sta op Wennekers in Aalsmeer, en hier bemoeien ze zich er zo erg mee. Echt niet leuk meer.
weten mensen misschien nog instructeurs hier in de buurt?
In_Black schreef:Voorhandlopers kunnen niks, ook niet op de baan. In elke training draait het erom, dat de achterhand het werk doet. Enige kleine verschil is, dat een wedstrijddraver meer getraind is in de lengtespieren. Die hebben ze hard nodig om over een paar kilometer op hoge snelheid te kunnen draven.
laurelton schreef:Ik wil helemaal niet onbeleefd overkomen, maar waarom begin je meteen met dressuur les te nemen?
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met grondwerk, sommige dravers hebben al moeite om de bak door te komen, vanwege de krappe bochten. Met grondwerk bouw je eerst een band met je paard op en kun je hem ook soepeler krijgen. Daarna kun je altijd nog dressuur lessen nemen. je kunt van je draver niet ineens verwachten dat hij het allemaal wel kan en doet. Ik ben 3 jaar met mijn draver bezig (nou heb ik ook wel een gevalletje), maar sinds kort kan ik pas echt goed met hem rijden. wel is hij mijn maatje voor het leven geworden.