hoe moet ik mijn draver beleren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:42

De meeste dravers zijn ook onder het zadel beleerd,alleen voor de kar is niet efficiënt.Neem even contact op met Jeroen,hij kan je vast vertellen of dit met haar ook is gedaan.Als een paard zolang bij je staat weet je daar meer over,zijn liefhebbers ten slotte.

Paard wat zolang heeft stilgestaan moet je rustig oppakken en omdat het hier een ex-koerspaard betreft,houd er rekening mee dat ze balans moet leren op een kleine cirkel.Geef haar de tijd...
Als je haar gaat rijden...veel rechtuit zeker in het begin,zo kan ze balans leren en spieren opbouwen.In een later stadium kun je meer bochtwerk rijden.
Houd er rekening mee dat veel ex-koerspaarden niet geschikt zijn om dressuurwedstrijden te rijden,ze vinden het moeilijk of er geen moer aan om opgepropt in een kleine baan te lopen en gaan in verzet.Niet allemaal maar kom ze wel tegen...
Voor lange buitenritten,endurance of trec zijn ze uitermate geschikt en vinden ze geweldig :)

Zorg er wel voor dat je niet alleen gaat prutsen maar doe het samen met iemand die veel ervaring heeft...bij voorkeur met dravers,dravers zijn enorm gevoelige paarden...geweldig maar gevoelig.Zonde als je nare ervaring krijgt.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:51

Begeleiding zoeken! ;)

Ik heb ook een ex ren paard. Violet heeft tot 2008 koersen gelopen. En dan niet voor de kar, maar in de drafsport zegmaar. Als je tips wilt, pb maar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:15

Laura_x_ schreef:
Begeleiding zoeken! ;)

Ik heb ook een ex ren paard. Violet heeft tot 2008 koersen gelopen. En dan niet voor de kar, maar in de drafsport zegmaar. Als je tips wilt, pb maar.

Je bedoeld in de rensport dan? Een renpaard is niet te vergelijken met een draver, die krijgen hele andere training :) .

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:13

ruitje schreef:
Laura_x_ schreef:
Begeleiding zoeken! ;)

Je bedoeld in de rensport dan? Een renpaard is niet te vergelijken met een draver, die krijgen hele andere training :) .

Klopt een renpaard kun je niet vergelijken met een draver...

Laura_x_

Re: hoe moet ik mijn draver beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:45

Het is een koerspaard wat in de rensport heeft gelopen. Even voor de duidelijkheid. Ben erop gewezen via pb, want ik haalde wat dingen door elkaar. ;)

SanneRb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:14

Gewoon rustig aan doen en hetzelfde als je met een Jong paardje zou doen.. (je kunt hem ook Laten beleren alhoewel dat wel erg duur is..)