Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:09

geerke schreef:
ik heb eerder de vraag gestelt hoe het met ontwormen zat...

Met je eerste reactie vind ik dan ook zeker niets mis, maar deze vond ik wel wat misplaatst gezien
de gebrekkige info die wij hebben, als ik ts mag geloven heeft ze hem in deze toestand gekocht en probeert
ze hem nu dikker te krijgen maar lukt dat niet, misschien liegt ze, misschien niet maar dat weten wij niet..

Miepie77

Re: Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:12

Ik denk dat alleen simpel ontwormen hier niet voldoende is, echt even door de DA de ontlasting laten bekijken op wormen dan kan die daar een plan op trekken.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:20

Eerst de DA erbij halen mestonderzoek laten doen en eventueel bloed prikken als er niks uit het onderzoek komt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:47

Ik vraag me af van wanneer de foto's bij de handelaar zijn geweest, is dat in het begin geweest dat de handelaar hem net had? Want dan kan er natuurlijk in de tussentijd veel gebeurd zijn.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat het paard zich bij de handelaar niet direct op zijn gemak heeft gevoelt en daar door dus erg achteruit is gegaan in conditie!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:48

Op de foto's die door ts geplaats zijn lijkt het paard er op de 2e foto er echt wel slechter uit te zien dan op de 1e foto. Misschien is het handig om betere foto's te plaatsen en zo aan te tonen dat het paard er niet zo slecht aan toe is als gezegt word?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:50

ponyparadijs schreef:
Ik vraag me af van wanneer de foto's bij de handelaar zijn geweest, is dat in het begin geweest dat de handelaar hem net had? Want dan kan er natuurlijk in de tussentijd veel gebeurd zijn.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat het paard zich bij de handelaar niet direct op zijn gemak heeft gevoelt en daar door dus erg achteruit is gegaan in conditie!

idd bv een week koorts en je ziet een compleet ander paard

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:08

Maar waarom zou TS deze foto's op Bokt plaatsen en dit verhaal als ze zelf schuldig zou zijn aan ondervoeding van het paard? Dan focust ze alle aandacht toch op haarzelf?
Maar goed Ts, miss is het wel een goed idee om een iets duidelijkere foto van je paard te maken, dan kunnen wij ook beter beoordelen of het paard vooruit is gegaan...

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:17

Is dat Roscoff-Elegance? wat schandalig, wat is dat beestje achteruit gegaan. hoe kan dat?? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:20

geert100 schreef:
Is dat Roscoff-Elegance? wat schandalig, wat is dat beestje achteruit gegaan. hoe kan dat?? :(

Ja idd roscoff :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:25

Ik vond het allemaal weer erg laag en gemeen. Als je iets tegen de TS hebt te vertellen, doe dit dan face to face of via PB. En mocht dit topic je niet bevallen, meld het dan gewoon aan een Moderator.

Als TS de waarheid spreekt vind ik dat ze goed haar best aan het doen is om het paard dikker te krijgen. Op de 1e foto heeft ze hem net een aantal dagen bij de handelaar vandaan en daar vind ik hem al mager. Dus is ze nu bezig hem dikker te krijgen. Ik denk dat het onmogelijk is om een paard zo te laten vermageren in de 3 dagen nadat ze hem van de handelaar heeft.

TS, je hebt al wat bruikbare tips gekregen.
- ontwormen
- mais vlokken
- gehakseld mais
- merriebrokken
- bietenpulp (goed weken!)

TS, als het in een tijdje niet opknapt is het toch een idee om de D.a. erbij te halen en die te laten kijken en adviseren.

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:28

ik schrik er gewoon van hoe ie er nu uitziet, het was een prachtpaard. voerenvoerenvoeren en veel aandacht en lekker aan het werk, daar houden ze zo veel van, zulke superkarakters die dravers.

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:54

TS heeft hem pas 20 dagen? Lijkt me sterk dat die in zo'n korte periode bij jou zoveel is afgevallen en hij meteen al verwaarloosd word :?
Zo slecht vind ik hem op TS haar foto's er niet uit zien in ieder geval niet veel slechter dan de gemiddelde draver hier in de buurt. En die rol foto,tja ik heb ook wel een foto waar een van de paarden aan het rollen is en z'n bot uitsteekt maar nee mager is hij totaal niet.:n Heb je geen sta foto?
Wel redelijk sneu dat dit allemaal via bokt moet gaan..

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:58

Ik vind hem er niet persé beter uit zien..
Maar, die andere foto's van de 1e pagina vind ik ook niet te vergelijken.
Als een paard rolt lijken ze dunner, en bij een nieuwe eigenaar vallen ze
altijd af. Lekker lessen, en veel hardvoer :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:59

20 dagen pas! Dan kan je TS helemaal niet verantwoordelijk stellen, schaam jullie om iemand zo te gaan aanvallen met naam en foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:59

Ik ben er weer heb ook bij gelezen! Esmee de oude eigenaar die jully an ook wel kenne heeft Rolex het laaste half jaar niet meer gereden omdat ze telkens ruzie had met haar ouders dus verzorge ze Rolex niet meer. Haar zusjes eden er van alles mee maaar wat niet mocht van haar omdatt het haar paard was...

Daar bij zegt iedereen op stal dat hij al is aan gekomen... Ik doe nu echt bizar weinig met hem omdat ik wil dat hij aan komt... Dus als ik naar les ga rij een 20 min... niet echt intenzief & meer en deel stap! Ook thuis in de bak rij ik zelf maar 20 min... En ook rij ik af en toe buiten alleen STAP omdat ik dus wil dat die aan komt...

Marel vind je het heel gek als ik met 39,6 ziek op me nest lig dat ik dan niet naar me paard ga? Hij wor daar gevoer (een hoop kuill) Dus nee dan ga ik er niet heen! Verder wor Rolex echt wel iederedag geborsteld... Dus klitten in zijn manen?? ?Neej heeft die echt niet!

Verder vroeg ik alleen maar tipz om hem dikker te krijgen & niet om mensnen die mij de grond in trappen van een paard waar ik erg me best voor doe om hem dikker te krijgen... Maar aan gezien ik hem net 2 weken heb...

Verder graag dus alleen tipz om hem dikker té krijgen! Tevens heb ik Rolex gekocht van een herkende handelaar hij doet zijn paarden weg met een wormen kuur & en een vitamine spuit! /dus dat heeft die al gehad!

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:01

Miepie77 schreef:
20 dagen pas! Dan kan je TS helemaal niet verantwoordelijk stellen, schaam jullie om iemand zo te gaan aanvallen met naam en foto's!

Rolex sins 02-04-2011, 18 zelfs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:05

Dit is de enige foto die ik heb dat die staat...
Afbeelding

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:08

JustSeth schreef:
Dan er bij is het niet normaal dat je je paard 5 dagen lang niet opzoekt. Een dier heeft aandacht nodig, liefst elke dag. Sorry, maar ik vind toch wel degelijk dat je hem aan het verwaarlozen bent.

Ben je daar 24/7 op stal dat je 100% zeker weet dat TS niet op stal kwam? Natuurlijk elk dier heeft aandacht nodig maar aan TS post te lezen heeft die dat ook gekregen. Ik ken mensen die maar 1 x pw bij hun eigen paard komen en hem alleen even rijden en dan weer terug zetten en verder zorgt de stal eigenaar dat die z'n voer krijgt en even in de wei of paddock komt. Het kan voorkomen dat je nou eenmaal enige tijd niet op stal kan komen en niet de volledige aandacht kan geven die die eigenlijk wel verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:11

Dit is niet alles wat ze doen hoor, reacies platzen op men hyves enzo...
Vind het erg laf...
Verder kan ik alleen zeggen... Als jullie denken dat ik hem verwaarloos kom dan maar kijken hoe die er bij staat en wat die voor eten krijgt!

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:14

Op de laatste foto die geplaatst is zie ik een paard die zeker niet verwaarloosd word! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:15

Dankje,

Ik krijg ook havermout als tip.. iemand ervaring mee??

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:15

Je kan met hyves contact opnemen he, dan krijgen ze een waarschuwing of ze worden tijdelijk geblokkeerd. Facebook hetzelfde.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:16

Ik heb alles mee gelezen en mezelf maar gewoon ingehouden om niet te reageren. Tamara ik snap dat het niet mee valt, om de waarheid aan te horen en in leugens verzinnen ben je schijnbaar een kei.

Leugen 1 zal ik vast even de wereld uithelpen.
Voordat rolex werd verkocht, heb ik wel degelijk gereden, ik heb zelfs 30 januari 2011 nog een springwedstrijd gereden en dit staat ook op film.
Je kan een paard niet op een springwedstrijd gaan rijden als deze niet goed getraind is. Op de foto's kun je duidelijk zien dat het een goed getraind paard was, met veel bespiering. Zelf snap ik er weinig van hoe het in hemelsnaam zo gekomen is, dat hij er nu zo uit ziet.
Ik vind het erg jammer tamara, dat je hier leugens gaat neerzetten om jezelf 'schoon' te kunnen praten.

En om dan nog maar niet te spreken van het dreigen met hem naar de slacht te brengen omdat hij onhandelbaar is, iets wat ik ook nergens op vind slaan.
Het is namelijk een 6 jarig paard, kerngezond.. Alleen schijnbaar toen hij hier weg ging, niet de verzorging gekregen die hij echt nodig had.

Ik vind het echt jammer, dat je zo reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:17

Ook even een foto van zijn hoofd + manen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:17

macholoverr schreef:
Dankje,

Ik krijg ook havermout als tip.. iemand ervaring mee??

Havemout is best wel zoet denk ik?

Ik gaf altijd slobber dat werkte altijd goed. Maar nu zou ik gewoon zorgen voor een volle wei. Dat werkt toch het beste :)

Laatste foto ziet hij er trouwens gewoon goed uit