santos schreef:Heb niets met rensport te maken. Maar als mijn uitgekoerste merrie lekker door het bos loopt te stampen en zij hoort een ander paard te dicht achter zich komen, dan voel je haar axelereren in een standje harder, want geen kans dat zij iemand voorbij laat gaan, in gallop. Dit voelt geweldig, maar voor mij ook wel erg spannend. Dan merk je echt dat dit "object "gemaakt is om te gaan, ondanks dat ik dit niet echt van haar vraag.
Zo'n 'object' wil ook graag lopen en is ervoor gefokt en getraind. Dat kunnen mensen van buiten de sport maar niet begrijpen lijkt het wel. Ze zijn vaak gewoon simpelweg niet tegen te houden van 'gaan met die banaan'.
In 2006 heb ook een seizoen mee getraind en wat een gaaf gevoel om uit de startbox te vliegen! De eerste keer had ik niet eens de tijd om te beseffen wat er gebeurde en kwam het paard ook omhoog voordat hij uit de box sprong. Als ik had willen stoppen was dat nooooooooit gelukt. Hij ging!!! En hard!!!!
Neeeee, echt geen dierenmishandeling maar gewoon mogen meegenieten op een rug van een paard die het geweldig vind om over die baan te gaan

In2006 heb ik de occasional riding meegerden in oostende en dat vergeet ik van mijn leven niet meer. Geweldig! En wat een plezier hebben die dieren....kan ik bij ons op stal niet altijd van de dressuur paarden zeggen.
Ik ga nog minimaal 2 x per maand naar Duitsland naar een koersdag. gewoon om te genieten van de koers en alles eromheen.