heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:09

babs1992 schreef:
dat is een goed aanbod! heel aardig..

iedereen zegt in deze tijd verkoopt het niet goed hmm maar ze moet echt voor 1 april weg!:( wat nu??

De PB-box staat open :)

Ik weet niet of je een beetje netwerken hebt, maar dat kan al heel veel schelen, rond laten gaan dat ze te koop is, eventueel zelfs contact opnemen met andere paardenmensen van fokkerijen en stallen of ze interesse hebben in haar. Eventueel bij de ponyclub/manege ook een advertentiebriefje ophangen, de advertentie ook op bokt plaatsen (moet je 25 post hebben, dus misschien iemand vragen of die hem wilt plaatsen)?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:10

nee snap ik dat je dat niet wilt, ik hoop ook dat je een goed tehuis voor haar kan vinden.
Je kan ook rondkijken naar advertenties van mensen die een paard zoeken, en daarop reageren dat jij een merrie te koop hebt?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:11

Wat voor mij uitnodigt om een advertentie te bekijken en eventueel een afspraak te maken met de verkoper zijn in eerste instantie goede foto's van het dier wat No_NO ook al aangeeft. Dus een hoofdfoto, standfoto's (buiten is vaak mooier) en een aantal rijfoto's en eventueel een link naar een fimpje waarop de bewegingen goed te zien zijn.

Succes met de verkoop!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:11

jeetje, nee op zo'n advertentie zou ik ook niet reageren...
bovendien lijkt jou merrie ouder, een beetje uitgeblust...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:12

Ik zou om te beginnen eens een fatsoenlijke advertentie maken...
Dat omdat er niet veel van klopt, veel spellingsfouten en ik mis interpunctie.
Dan een stel foto's in het licht en dan nog eens proberen.

Ik zou deze advertentie meteen overslaan als ik een paard zocht.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:13

Ik persoonlijk zou je tekst anders forumuleren. Hiermee kom je professioneler en volwassener over.
Bijvoorbeeld
FOTO'S ZIJN VAN VANDAAG 18-2-11 Wegens aankoop ander paard ben ik op korte termijn opzoek naar een nieuw huisje voor mijn 9 jarige dravers merrie. Zij is 1.60cm hoog en mak in de omgang.
Zij is braaf onder het zadel en zou een goed recreatie paard zijn voor bosritten.
Kan goed met andere paarden maar ook een tikje dominant. Maar zeker niet gemeen.
Ze is pas nog bij de smid geweest en netjes op tijd geeent en ontwormt.
Wel heeft een beetje last van regeneczeem in de vacht, maar verwacht dat dit met de zomer weg zal trekken. Ze wordt verkocht inclusief zadel en hoofdstel.

Wie geeft dit lieve meisje een goed tehuis

Voor meer vragen kunt u mij e/mailen.

En als titel zou ik het zelf ´professioneler´ houden, bijv. Met enige spoed te koop / Super brave dravers merrie.

Succes!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:15

zie dat veel de advertentie niet goed vinden.. wie weet wel een goede antrekelijke tekst dan?
beter foto's zal ik zeker doen morgen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:16

eventueel zou je kunnen zeggen dat ze geschikt is voor endurance en goed verkeersmak :)
voor betere tekst moet je even boven je kijken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:19

Let er ook op dat de foto's scherp zijn, goed belicht en mooi in het midden genomen zijn. Let ook op de been stand van het paard en bv of de oren naar voren staan.

Je paardje lijkt inderdaad ouder dan je aangeeft...

Misschien kan je bij de advertentie zetten dat ze door de regen eczeem goedkoper is? En dat ze geschikt is voor lange afstandsritten?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:20

ik zou 't een en 't ander veranderen aan de advertentietitel.
- een nette titel(dus niet: wil nouw niemand haar??) ook een nette tekst zoals Kletskoekje hier al neergezet heeft.
- mooie foto's(evt. door amateur fotograaf) die maken hele mooie foto's van weinig geld, of zelf(buiten)

s6801881

je hebt een PB van mij ontvangen :)

moonfish13

babs1992 schreef:
zie dat veel de advertentie niet goed vinden.. wie weet wel een goede antrekelijke tekst dan?
beter foto's zal ik zeker doen morgen!

Gewoon netjes correct nederlands.
Verder de standaarddingen als entingen, hoefsmid, chip, trailermak en waar ze wel of niet geschikt voor is.
Bekijk anders eens wat advertenties op marktplaats, en let op hoe die opgebouwd zijn..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:22

Ook dat je er snel kwijt wil zou ik nooit neer zetten in een advertentie.
Maak mooie fotos. Regel desnoods iemand die voor een tientje zo'n fotoshoot doet (zijn er zat hier op bokt)
Paard poetsen ,schoon hoofdstelletjes in evt ook losgooien.
Zet er in wat ze wel kan. Is ze bv braaf op buitenrit?

Rideltje1992

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:35

zo tekst wat verandert enz word vet veel bekeken.. of doen julie dat allemaal haha

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:35

Spoed! lieve zwarte 5 jarige merrie aangeboden

Omdat ik helaas geen 2 paarden kan houden ben ik genoodzaakt mijn lieve zwarte merrie te verkopen.
Ze is verkeersmak (als dat zo is), 1.60m hoog, erg braaf in omgang, geen stalgebreken, op tijd geënt en bekapt, in het bezit van paspoort en chip en braaf op de trailer.
Het paard zal zeker geschikt zijn voor recreatief gebruik, endurance of lange afstandsritten. Dit omdat ze is gefokt als draver wat haar voor dit gebruik geschikt maakt.

Helaas heeft ze wat last van regeneczeem. Ik verwacht dat ze in de zomer hier geen last meer van zal krijgen. Hierdoor een lagere vraagprijs. Ook is ze een beetje dominant naar andere paarden, maar zeker niet gemeen!

Het paard wordt incl. haar toebehoren verkocht.

Een goed thuis vind ik belangrijker dan prijs!

Edit:
zet natuurlijk waarheden in je advertentie!
Laatst bijgewerkt door No_No op 21-02-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:38

ik zie ook dat je dravers merrie hebt staan, misschien slim om draver neer te zetten omdat mensen als ze naar een draver zoeken niet dravers typen. Niet banketstaaf bedoeld hoor :o

en de advertentie iets overzichtelijker maken, ik vind dat je niet teveel vraagt, dus daar zal het niet aan liggen.
weet niet of het slim is om er al bij te zetten dat ze wat regen eczeem heeft, mensen kijken dan meestal al niet meer verder.

Je kunt dit ook vertellen als je al wat mail contact hebt gehad bijvoorbeeld.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 19:04

bedankt voor al jullie tips.. nou ik hoop dat ik haar snel verkoop naar een goed huis.. als jullie iemand weten die intresse heeft hoor ik het graag.. of het nou leuk is of niet moet voor 1 april weg.. liefst wat sneller.. heb namelijk andere pony gezien die ik heelvgraag wil!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:09

dus je wil je pony dumpen voor een ander.

Maar om beter te verkopen zou ik andere aansprekende foto's gebruiken. actiefoto's

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 19:11

dumpen? nee ze verdientgewoon een beter plekje!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:13

Maar TS wat is de reden dat je haar weg doet?is ze te groot voor je?te sterk?wil je zelf de sport in?
Je hoeft geen antwoord te geven hoor als je dat niet wil,begrijp ik best.
Maar wat heeft die andere pony [die je graag wil] wat jou draver niet heeft?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:15

Je hebt al veel goede tips gekregen, maar ik zou vanwege de haast en 'deadline' die je hebt dan toch ook (plaatselijke) maneges en handelaren gaan benaderen!

babs1992 schreef:
dumpen? nee ze verdientgewoon een beter plekje!

Krijgt je nieuwe paard dan het 'slechtere' plekje daarvoor in de plaats?
Wat ga je dan eigenlijk doen als ze 31 maart niet weg is?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:17

Zou inderdaad absoluut voor andere foto's zorgen... Nette standfoto, aantrekkelijke hoofdfoto, miss eentje van losgooien oid, en een paar goeie rijfoto's, zet er dan evt een ruiter op die haar in een nettere houding krijgt.. Zou er iig geen foto's van je zadel bijdoen, gaat immers om t paard. Zeker voor zo'n lage prijs zou t mij niet veel boeien hoe dat zadel eruit ziet, zie ik wel als ik t paardje ga bekijken :j Je kan er wel bijzetten welk merk zadel en de conditie ervan (dus iets van; wordt verkocht incl vrijwel nieuw Wintec zadel, ik noem maar een dwarsstraat)

Tekst is op zich prima (heb al een gecorrigeerde versie gezien denk ik zo :P ) maar zou er idd iets bijzetten van dat ze voor endurance geschikt zou kunnen zijn... Zelf zou ik ook wel wát info willen over t karakter (dus braaf, verkeersmak, pittig, knuffelig of juist niet) hoeft geen hele lap tekst te zijn, maar als ik op zoek ben naar een pittig paard scheelt t als ik aan de hand van een advertentie al kan beoordelen of het de moeite is om er een mailtje/belletje aan te wagen of niet..

Succes ermee iig! Maar denk dat jouw merrie bést heel leuk is, maar op je foto's toont ze gewoon echt niet aantrekkelijk...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:19

babs1992 schreef:
maar ze moet echt voor 1 april weg!:( wat nu??

Aan mij geven? :D

Beschrijf eerst eens wat ze daadwerkelijk kan. Je zegt "dressuur kan ze niet veel"... betekend dat, dat deze merrie niet galloperen kan? Of alleen stap, draf, galop en that's it? Hoe zijn de gangen aan de longe? Zolang er geen duidelijk beeld is wat ze wél kan, kan ik me voorstellen dat iemand het niet de moeite vind om te gaan kijken. Je wilt toch weten wát je gaat bekijken, of dat bij je doel past.

En andere foto's, deze vind ik niet echt geweldig om te verkopen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:21

suikermeisje schreef:
ik zie ook dat je dravers merrie hebt staan, misschien slim om draver neer te zetten omdat mensen als ze naar een draver zoeken niet dravers typen. Niet banketstaaf bedoeld hoor :o

en de advertentie iets overzichtelijker maken, ik vind dat je niet teveel vraagt, dus daar zal het niet aan liggen.
weet niet of het slim is om er al bij te zetten dat ze wat regen eczeem heeft, mensen kijken dan meestal al niet meer verder.

Je kunt dit ook vertellen als je al wat mail contact hebt gehad bijvoorbeeld.

Als ik dat zou horen als ik al wat mailcontact heb gehad, zou ik me toch erg belazerd voelen, juist die eerlijkheid trekt aan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:24

Dravers zijn doorgaans zeer geschikt voor Endurance is dat misscien een idee om in de tekst te zetten?