Draver, wel of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:57

Inmiddels heb ik al vele rassen gehad, maar niks is zo verslavend als een draver.
Mijn eerste draver was er ook een van de renbaan, maar kon verder netjes alle gangen en regelmatig gingen we de stad in om een theetje of chocomelk te drinken. Draver was niet snel onder de indruk, vond hij iets eng.. dat vroeg hij de baas om hulp.
Helaas heb ik dit lieve paard wegens omstandigheden moeten verkopen.

Een aantal jaren begon het toch te kriebelen en stuite ik opnieuw tegen een pracht draver aan.
De vorige eigeraresse reed hoge school dressuur met hem.
Wij gebruiken avatar voornamelijk in de les (zelf met jonge kinderen die net beginnen met rijden) en op buitenritten.
Ook dit paard gaat overal mee naar toe.

Qua karakter zijn ze zo vreselijk lief, werkwillend, verdraagzaam en doen hun uiterste best voor je!
Beide paarden hebben ooit met bit gereden maar zijn bij aankomst gelijk omgeschoold naar bitloos. Gen enkel probleem!

Edit: Zie profiel voor foto met mijn jongste zoon op buitenrit.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:56

Als jij graag met hem naar de drafbaan wild gaan, of hem gewoon voor een kar wilt hebben moet je hem zeker houden! Dravers zijn een van de fijste paarden voor de kar *D

Flew

Re: Draver, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:26

Je kunt er ook gewoon op rijden hoor. :+ Mijn Draver is een superfijn rijpaard en hij is echt niet de enige.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:34

Ik vind het absoluut onzin dat je hem zou moeten verkopen.
Er zijn veel vooroordelen over dravers en er zijn ook veel mensen die van alles denken te weten over dravers, terwijl dit helemaal niet klopt.
Je moet sterk in je schoenen staan, goed kunnen rijden en goed kunnen omgaan met gevoelige paardjes, maar dan heb je ook een paardje wat voor je door het vuur gaat, erg slim is en graag werkt en erg veelzijdig is.
Ik rijd dressuur met mijne, rijd buiten en freestyle verder met hem.
Te hevig voor op straat trouwens? En arabieren dan?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:40

Imo, zijn dravers super lieve beesten die graag hun best voor je doen,
de "verse" draver(dwz die vers van de baan is/van de fokker) is wel moeilijker te beleren omdat hij/zij het anders aangeleerd heeft, maar door het werkwillige en fijne karakter, is dit zeker geen onwijs zware taak, met een beetje moeite en liefde doen ze alles voor je :))
Verder heb ik ook ontzettend veelzijdige draver meegemaakt, alles was leuk zolang je het samen deed vond ze het al goed, en zeker een paard waar je rustig mee naar buiten kan, langs de weg ed, geen probleem hoor!
Wel een heel schattig trekje: de onderlip ritmisch bewegen,
En heb gelezen dat er meer dravers dit doen,

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 16:45

Bij deze wil ik jullie laten weten dat het op dit moment echt super gaat met ons !
Wat me wel opvalt bij hem, is hoe rustig hij is! Hij schrikt echt nergens van op!
Dankjulliewel voor al jullie antwoorden!

Groetjes,
San

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:44

Zazoe_ schreef:
Bij deze wil ik jullie laten weten dat het op dit moment echt super gaat met ons !
Wat me wel opvalt bij hem, is hoe rustig hij is! Hij schrikt echt nergens van op!
Dankjulliewel voor al jullie antwoorden!

Groetjes,
San

Super toch? Goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt! Succes verder!!

Steeffanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:49

Ik heb zelf ook een draver ik kreeg hem toen hij ongv 6 jaar was hij moest al 2 jaar onder het zadel zijn volgens die mensen de gangen wel goed beheren .. moooi niet dus .. Een draver heeft veel aandacht nodig dat is wel zo teminste uit ervaring bij die van mij wel .. Maar als ik zo hoor dat hij in maart bij jou in de buurt komt te staan gaat dat vast wel lukken ... Ik heb zelf erg lang naar vertrouwen moeten zoeken bij mijn draver maar als ze dat eenmaal in je hebben gaan ze door het vuur voor je .. Inmiddels spring ik 1.10 parcours , Rijd hij L2 dressuur , en over de weg heeft hij ook geen problemen ..

Als ik jou was zou ik hem niet verkopen als hij eenmaal in de buurt staat kan je meer met hem aan het werk zoals je zelf zij en dan komt het vertrouwen vanzelf ;)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:31

heey

ik heb zelf ook een draver... wegens omstandigheden moet ik hem verkopen.. dacht hier zijn wel mensen die van dravers houden.. iemand belangstelling?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:33

Ik heb zelf niks met dravers, al heb je heel goede springers ertussen zitten.
Zolang de jouwe niet op de baan heeft gelopen zul je minder problemen krijgen met het aanleren van de galop. Qua karakter zijn ze geweldig, juist voor buitenritten ed. erg geschikt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:36

Het is nog lang niet te laat hoor, om hem aan jou te laten wennen. Ik heb dit ook met mijn verzorgpaard gehad. Ik ben gewoon elke dag in het weiland gaan staan. Alleen staan, en tutten met de andere pony. Na 2 maand kon ik hem op zijn hals en rug aaien, en na 3 maand kon ik hem pakken, met hem stappen, hem overal aanraken en poetsen. Nu zijn we bezig met beleren, en dit heeft wel voordeel, dat ik er toen zoveel tijd in heb gestoken :j En het voelt ook wel bijzonder, want hij is echt naar mij toe gaan groeien. Dus ik denk dat het zeker nog goed kan komen. En dravers zijn toch juist heel geschikt voor endurance? Dan ga je toch ook de straat op? :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:36

Dus omdat andere het zeggen overweeg jij je paardje te verkopen?
vind k not done...

Wat anderen ervan zeggen moet je je niets van aantrekken, pas alstie 3,5 is kan je echt bezig met beleren, dus je hebt nog ruim 2 jaar om hem goed 'mak' te krijgen, en gewend.
En waarom zou tie nooit de straat op kunnen?
Ieder paard kan de straat op, alleen moet je zorgen dat het paard vertrouwen in jou kan hebben.

Als je hem zelf gaat beleren, zorg dat je gelijk vanaf de eerste keer erop goede instructie hebt, en vol blijven houden! Het is moeilijker dan het lijkt, daar ben k zelf achter gekomen... Maar nu heb k wel een toppertje lopen!

Annika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:22

ik heb een 6jarige dravers merrie.
heeft tot haar 3e op de renbaan gelopen dus niet zo lang :o
maaar. het zijn goud eerlijke diertjes
ze zeggen dat ze alleen geschikt zijn voor buitenrijden,
maar die van mij doet het super in de bak met dressuur/springen.
buiten is ze ietwat schrikkerig maar gedraagt zich super!
^dat hierboven over buitenrijden ligt gewoon aan haar karakter.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:25

gewoon houden als je hem gewoon gaat rijden zou er geen probleem kunnen komen.

Natazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:29

Ik zou hem inderdaad gewoon houden, eerst maar eens kijken hoe het uitpakt.
Als hij nog niets of niemand kent is het normaal dat hij wat angstig is....
Lijkt mij juist een enorme uitdaging... Waarschijnlijk hou je er een vriend voor het leven aan over