Waves schreef:Met uitzondering dan van Jappeloup de Luze
vergeet Galoubet A niet. is ook een halve franse draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lianne125 schreef:Citaat:dat snap ik
maar dat verschilt gewoon per draver
maar de meeste zullen dat echt wel kunnen
met een beetje gedult & oefenen is bijna alles te bereiken
zoals ik ook al eerder zei. ik kom uit de hardravers, heb er dus al heel veel voorbij zien komen. maak van die meeste die het wel kunnen maar de meeste kunnen het niet, het deel wat wel over een goede galop beschikt dat komt er dus wel. wat vergeten wordt is dat dressuur een jurysport is, en dus niet correcte gangen gewoon niet graag gezien wordt. ik ken zo een paar hardravers uit mijn omgeving opnoemen die de gangen hebben om de hogere dressuur te bereiken. maar velen beschikken over die mindere galop en stap. en dit is ook helemaal niet raar omdat ze helemaal niet op kwaliteit van de gangen gefokt worden. ze worden enkel gefokt om zo hard mogelijk te draven. en uiteraard is er veel te trainen. maar ook daadwerkelijk dat magische Z niveau betwijfel ik.
melizz13 schreef:dat kan zeker wel
dravers kunnen net zo goed galoperen als andere paarden dus het zou wel moeten kunnen
Je moet eigenlijk zeggen: sommige dravers...........
...........................
dat snap ik
Citaat:Denk je dat echt? Ligt er ook aan wat je onder "alles" verstaat natuurlijk.
Een draver is specifiek gefokt op draven zoals boven al meerdere malen geschreven wordt. Dat betekent dat een goed stappende en galopperende draver tot de uitzonderingen behoort. Met die uitzonderingen zul je best hoog in dressuur en springen kùnnen komen, maar dat ligt ook aan hun verdere aanleg en hun karakter. Ook niet iedere KWPN-er kan goed springen, of geweldig dressuren; dat ligt ook aan hun individuele aanleg, karakter èn, niet te vergeten. de kunde van de berijder.
Verder is een draver ook echt wel een sportpaard, alleen in een andere tak van de paardensport.
lianne125 schreef:en ook een fjord is absoluut niet te vergelijken met een draver. het gaat hier specifiek over gangen. en fjord heeft ook gewoon 3 zuivere gangen. en een fjord in het Z wordt al veel vaker gezien dat een draver. sterker nog, ik heb nog nooit een draver in het Z gezien.
Merlijn schreef:melizz13 schreef:dat kan zeker wel
dravers kunnen net zo goed galoperen als andere paarden dus het zou wel moeten kunnen
Je moet eigenlijk zeggen: sommige dravers...........
...........................
dat snap ik
Denk je dat echt? Ligt er ook aan wat je onder "alles" verstaat natuurlijk.
Een draver is specifiek gefokt op draven zoals boven al meerdere malen geschreven wordt. Dat betekent dat een goed stappende en galopperende draver tot de uitzonderingen behoort. Met die uitzonderingen zul je best hoog in dressuur en springen kùnnen komen, maar dat ligt ook aan hun verdere aanleg en hun karakter. Ook niet iedere KWPN-er kan goed springen, of geweldig dressuren; dat ligt ook aan hun individuele aanleg, karakter èn, niet te vergeten. de kunde van de berijder.
Verder is een draver ook echt wel een sportpaard, alleen in een andere tak van de paardensport.
lianne125 schreef:en ook een fjord is absoluut niet te vergelijken met een draver. het gaat hier specifiek over gangen. en fjord heeft ook gewoon 3 zuivere gangen. en een fjord in het Z wordt al veel vaker gezien dat een draver. sterker nog, ik heb nog nooit een draver in het Z gezien.
Judith_ schreef:Als je geen gedult hebt en niet goed traint haal je er in ieder geval helemaal niks uit.
Ik blijf van mening dat je met een draver, die een goede bouw heeft voor de dressuur, ver kan komen. Mist goed getraind. Maar vind ook dat je niet alle negativiteit over een ras voor elk paard binnen dat ras kan laten tellen. Kijk naar het paard als individu.
Waves schreef:Hoe het ook zij, als je ze van tevoren al afschrijft dan wordt het zeker nooit wat.
Als iedereen zo in beperkingen dacht dan hadden we ook niet die paar dressuurfjorden hier op bokt gehad.
Citaat:Was er niet een draver die GP heeft gelopen? een schimmel dacht ik... kan alleen niet op zijn naam komen..
melizz13 schreef:slecht kunnen galoperen ?
alle paarden kunnen galoperen
draver of niet
dat zit in alle paarden
dus dravers kunnen wel gewoon galoperen
dus ik vind het een beetje raar hoe iedereen reageert
lianne125 schreef:Citaat:Was er niet een draver die GP heeft gelopen? een schimmel dacht ik... kan alleen niet op zijn naam komen..
dit dier kan je geen draver noemen. een orlovdraver, wat dit beestje is, is ontstaan uit allerlei verschillende rassen waaronder warmbloeden. jullie blijven wel erg doorhameren op de bouw van een dier he... wat jullie vergeten.... in mijn ogen waar het hier in zijn geheel over gaat... is de gangen. een paard met mindere bouw en spectaculaire gangen komt veel verder dan andersom. en een fjord wordt toch ook niet gekocht om hoge dressuur mee te rijden. dat ontstaat meestal doordat het toch beter gaat dan dat er van die dieren verwacht wordt. heb zelf namelijk ook fjorden in de dressuur gereden. en ik had ze toch puur voor de recreatie.
melizz13 schreef:slecht kunnen galoperen ?
alle paarden kunnen galoperen
draver of niet
dat zit in alle paarden
dus dravers kunnen wel gewoon galoperen
dus ik vind het een beetje raar hoe iedereen reageert
Citaat:En wat het tweede betreft, het is helemaal niet negatief, want dat is hun kenmerk; zo mòeten ze zijn. Een draver die makkelijk galoppeert is geen goede draver voor de baan.