Draver en evenwicht

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Draver en evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:51

Echt zielig zeg, en dan nog vallen ook met ruiter en al pff.

Neemt deze persoon wel wat aan van anderen? of denk je dat hij dit zal blijven doen.....

Mijne galopeerd heel graag, heeft altijd de oortjes naar voren dan.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Draver en evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:08

Ik denk dat deze persoon zich iets meer mag verdiepen in de training van een paard. Opjagen tot het paard in galop 'valt' is nooit een goede manier om galop aan te leren.

Zoals Nina zegt, het paard moet eerst leren dat het meer gewicht op de achterhand moet nemen. Pas als hij dat doet kan hij aanspringen in galop. Werken aan de basis dus...het paard op eigen benen leren lopen in stap en draf.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:58

Vreemd verhaal, het lijkt mij voor geen enkel gezond paard als logisch te verklaren als deze 'zomaar' valt.
Mijn draver had ook veel moeite met zijn evenwicht, met veel training (duurt jaren) loopt 'ie super nu.
Eerst moet de draf goed zijn (tempo etc), pas dan leer je hem aanspringen .. dat is een draver niet gewent, moet sterker worden (ipv op de voorhand, meer op de achterhand) en dus kost dit tijd :j

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Draver en evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:28

je kan een draver beter leren galoperen op een grote openvlakte
vinden ze leuke en dan krijgen ze er plezier in en weten ze dat het mag
en dan krijgen ze vanzelf balans

maar was ze cirkel niet te klein?

kiim1303
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:16

heej

ik heb un vraagje ?
ik ben vandaag met paard(draver) en al over de kop gegaan in de galop...
dit omdat zij rustiger probeerd te galopeeren en haar achterhand haar voorhand inhaalt
gelukkig alle 2 met wat schaafwondjes eraf gekomen
maar nu hoe veder?
ben nu bang dat als het weer gebeurd er iets met haar gebeurd heeft iemand tips?
om everwicht te oefenen ?
of oefeingen waarbij de galop beter wordt?
weet niet of ik het goeie topic heb maar denk dat het ook evenwicht is ze gaat zo plat door de bocht
en met haar achterbenen haar voor benen in gaat halen.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:49

kiim1303 schreef:
dit omdat zij rustiger probeerd te galopeeren en haar achterhand haar voorhand inhaalt

Hoe bedoel je dat? :o? En hoe kan het paard dan vervolgens over de kop gaan?

Ik zou zelf nooit harder (willen) gaan dan dat ik zelf het gevoel heb nog alles onder controle te hebben, zo niet dan gaat meteen de rem erop. Je zit niet op ongelukken te wachten, en het paard wordt na zoiets ook alleen maar nog onzekerder. Rust en ontspanning zijn de sleutelwoorden, is dat er niet dan niet gaan galopperen en/of als je het al doet terug naar de stap tot de rust er weer is.

kiim1303
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:47

de galop niet doen dan leert ze het toch ook nooit?
probeer haar ook rustig te laten lopen alleen gaat dat nog niet zo geweldig ze struikelde en daarna viel ze ...
en het is niet dat ze niet rustig is ze kan gewoon niet rustig galopere gaat wel steeds rustiger