Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:23

volgens mij kunnen er wel meer dan 20 mensen tegelijk mee doen.
En tsja als er écht zo veel animo voor is. (wat ik niet verwacht dat er gelijk 40 mensen mee willen doen aangezien duindigt niet echt centraal in het land licht)

En tsja een jaartje of wat wachten is toch lang hoor.. en dan zou ik bijv. al 2 jaar moeten wachten. 2 jaar wachten is toch lang. En misschien heb ik dan mijn paard ook niet meer omdat ik dan ga studeren. Dat is dan ook jammer. Dit jaar had ik namelijk mee willen doen in cat.4 (voor de grote pony's) maar omdat het 3 x afgelast werd en ik de andere datum's niet kon. Kon ik dus niet mee doen. En inmiddels is mijn paard te groot om nog bij de pony's mee te mogen doen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:29

Er mogen zowiezo niet meer als 15 mensen tegelijkertijd op de baan, daarna wordt het gevaarlijk.
Ik denk zowiezo dat Duindigt meer oor heeft naar kinderen dan volwassenen Duindigt kennende maar het valt altijd te proberen.
Maar ik ontvang graag een brief van jullie naar ponyracingnl@hotmail.com en dan probeer ik wat te regelen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:45

als je toch met de leeftijd 18+ zit
dan is het toch niet de stokmaat die belangrijk is, maar eerder het type paard/pony. AV's lopen "trager" dan "EV", net zoals halfbloeds vaak "minder snel" kunnen dan volbloeds.
't lijkt me in de context van "wedstrijd" al minder leuk om met een fjord uit te komen tegen een AV. En hier wil ik absoluut geen afbreuk doen van de niet volbloeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:47

Volbloeds die op de baan zijn geweest mogen ook niet mee doen... altans bij de ponyrennen mag dat niet.

edit: en over type paard kun je bezig blijven. Tsja een fjord heeft idd minder kans dan een AV. Maargoed ook een kwpn heeft minderkans dan een AV. Maar wel weer meer kans dan een fjord. En een moderne fjord weer meer kans dan een ouderwets type
En zo kun je bezig blijven. En uiteindelijk voor ieder ras paard een aparte ren maken...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:04

natural_ schreef:
Tja vind wel dat je voor de leeftijden een bepaalde max. moet hebben! Dus 25 ofzo..

Waarom een max instellen?? Ik ben 33 en zou ook graag eens op de baan willen rondscheuren.
Ik zie het nut niet in om een max in te stellen boven de 18 jaar :n

Anoniem schreef:
Volbloeds die op de baan zijn geweest mogen ook niet mee doen... altans bij de ponyrennen mag dat niet.

Waarom mag dat niet?
Dan zou ik nooit mee kunnen doen, omdat mijn arab ooit lang geleden op de baan heeft gelopen...
En ik 33 ben :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:07

griebels schreef:
natural_ schreef:
Tja vind wel dat je voor de leeftijden een bepaalde max. moet hebben! Dus 25 ofzo..

Waarom een max instellen?? Ik ben 33 en zou ook graag eens op de baan willen rondscheuren.
Ik zie het nut niet in om een max in te stellen boven de 18 jaar :n

Anoniem schreef:

Waarom mag dat niet?
Dan zou ik nooit mee kunnen doen, omdat mijn arab ooit lang geleden op de baan heeft gelopen...
En ik 33 ben :(

zoiets las ik op de site van het ponyrennen...
het is dus niet mijn idee he!
Citaat:
Deelnemende pony’s
Alle pony’s mogen meedoen behalve:
• Arabische volbloeden die in de ponymaat vallen die aan het renwezen deelnemen/deelgenomen hebben.
• Engelse volbloeden.
• Hoogdrachtige merries.
• Pony’s die nog niet door de deelnemende ruiter onder controle kunnen worden gehouden.
• Pony’s die nog niet 4 jaar oud zijn.
• Pony’s die in een slechte conditie verkeren.

· Pony’s die ouder zijn als 18 jaar.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:13

Max. voor 25jaar snap ik ook niet helemaal en waarom zou een paard dat gerent heeft niet meer mee mogen doen? Het gaat toch niet echt om het winnen maar gewoon om een leuke ervaring? Als je het helemaal eerlijk wil hebben moeten anders alle paarden naar ras, schofthoogte en ervaring ingedeeld worden en dat lijkt me niet haalbaar.

Griebels als je gaat wil ik groomen hoor!

Edit: Zie nu het berich van NR. Moeten deze regels dan ook gelden voor een 18+ ren?
Laatst bijgewerkt door Dee_Es op 01-12-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:13

tja eens goed denken wat jullie eigenlijk willen, gewoon de kans om eens een renbaan rond te "scheuren" of een semi-wedstrijd, waarbij je dan 2 of 3 categorieën in maakt, bv volbloeds, dravers en "gewone" warmbloeds.
ik besef ook heel goed dat je niet voor elk ras/type een wedstrijd kan organiseren, want zelfs binnen eenzelfde ras is veel verschil en de training mag niet onderschat worden.
Heb ik geluk dat bij ons op stal een galopbaan is, mijn EV nog nooit gelopen heeft, maar wel steeds te vinden is voor een sprintje tegen haar beste vriendin, dat wel een ex-repaard is. :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:22

Petitparis, zoals het hierboven beschreven staat mag jij met je EV ook niet meedoen :n

En ik wi gewoon eens op een echte baan rondscheuren, maar dan wel op mijn eigen paard... Ben geen held namelijk.
Valt me wel op dat er niets wordt geschreven over het meedoen van hengsten.

Darkshines, je mag groomen maar ook meedoen :j

BTW mijn ex-ren-arab-hengst was geen sprinter...
en volgens mij zijn die ponyrennen iets van 1000m...
Dat wil dus al zeggen dat ik minder kans heb dan een arab die nog nooit gerent heeft maar wel super is in sprinten...
Dus waarom deze regels???

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:27

ik zou ook wel graag mee willen doen met mijn draver, die houdt toch meer van galoperen dan van draven.
Ze is ook net pony\ paard maat (1.58) en ik ben 21 dus zou het leuk zijn als er inderdaad iets met 18 + georganiseerd zou worden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:31

waarom mag ik niet deelnemen? Mijn paard heeft nooit een ren gelopen, wij hebben gewoon geluk te kunnen oefenen. Dat ander paard is even oud en heeft maar 2x gelopen dus een echte goede is het ook niet.

Maar inderdaad de manier van trainen en de aanleg is van groot belang, 't ene paard kan perfect 850m knallen, en een ander paard heeft 2000m of meer nodig om echt op (top)snelheid te komen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:39

Deelnemende pony’s
Alle pony’s mogen meedoen behalve:
• Arabische volbloeden die in de ponymaat vallen die aan het renwezen deelnemen/deelgenomen hebben.
Engelse volbloeden.
• Hoogdrachtige merries.
• Pony’s die nog niet door de deelnemende ruiter onder controle kunnen worden gehouden.
• Pony’s die nog niet 4 jaar oud zijn.
• Pony’s die in een slechte conditie verkeren.

· Pony’s die ouder zijn als 18 jaar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:43

ah je hebt het over de pony rennen. De mijn valt er zowieso uit door haar stokmaat ;)
ik dacht dat je het had over al eerder gelopen of niet.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:50

Aha, maar even een voorbeeld, de meeste mensen kom een paard van tussen de 6 en 12 jaar. Als je 14 bent en je paard is 12, dan moet je dus 8 jaar wachten en inmiddels is je paard dan al 20. Als je paard 6 is dan is je paard 18 als jij ook 18 bent, en mag dan niet meer meedoen. Zou het misschien niet gewoon voor de paarden kunnen zijn? Ik heb zelf geen paard hoor :P Maar dan kunnen er meer mensen mee doen, wordt er meer winst gemaakt en kunnen er misschien ook maar rennen gehouden worden :D

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:57

En als ik het goed begrijp wil iemand gewoon op de baan rond scheuren? Niks persoonlijks, maar de ponyrennen bijvoorbeeld zijn onder andere bedoeld om kinderen met de rensport te laten kennismaken, zodat ze er later eventueel in kunnen gaan. Het nut van de paardenrennen (gewone paarden dan)? Gewoon plezier. Die maximum leeftijd lijkt me meer zodat mensen nog steeds eventueel de rensport in zouden kunnen gaan want als je gewoon wil scheuren kun je net zo goed het strand opgaan en daar een race tegen elkaar houden. Het gaat nu over een renbaan, met renpaarden. Het kost de renbaan tijd en geld terwijl ze ook gewone koersen kunnen houden waar ze meer mee verdienen dan een gewone paarden/ponyren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:08

Ze verdienen er ook geld mee en dat is voor hun weer heel erg positief...
Op het strand racen is toch wat anders dan over een echte renbaan te gaan. Ik ben bekend met renpaarden en de renbaan zelf...

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:40

:o Griebels wat verdienen zei er dan aan ???? De kramen die iets verkopen zijn huurders en betalen een vast bedrag per jaar. of ze nu zeg maar een hamburger verkopen of 100, de huur prijs is hetzelfde, ten tweede de totolisater verdient er ook niets mee ,omdat er niet opgewed kan worden,omdat het geen officieele wedstrijd is.Het lijkt makkelijk,maar er komt zeer veel bij kijken, en ik kan het weten. gr hans :(:)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:05

Ik zal nu het hele topic over me heen krijgen, maar als ik Duindigt was, dan zou ik er niet aan beginnen. :o
Het is een proffessionele sport (en lokatie) en dan moeten er geen wedstrijden georganiseerd worden, omdat mensen graag een keertje willen racen (daar zijn andere plekken ook goed voor) Voor de volwassenen zijn de prof rennen. De ponyrennen is een opstap naar die prof rennen. Ik denk dat het Duindigt zelfs geld kost, als je echt alles bij elkaar opteld. ;)
Maar dat is mijn mening. 8-)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:11

Mja, dat vermoeden had ik ook al Bonte.. :=
Weet jij misschien dan een andere lokatie waar het wel zou kunnen?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:16

Sok schreef:
Mja, dat vermoeden had ik ook al Bonte.. :=
Weet jij misschien dan een andere lokatie waar het wel zou kunnen?

nee, maar ik bedoel meer, dat je ook in het bos/hei of strand hard kan gaan galopperen met een aantal.
Ik zeg ook niet dat Duindigt het niet doen. Het is gewoon mijn mening.
Je kan anders wel bezig blijven. Er wordt al gezegd dat een AV niet tegen een fjord kan. Tja, dan zou je niet met een fjord moeten gaan inschrijven. en die leeftijd dingen. De een wil dit en de ander dat en je krijgt nooit iedereen tevreden.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:28

Dat wat Bonte zegt bedoelde ik dus ook, maar volgens een vriendin is bij het Amsterdamse bos een soort van baan. Natuurlijk geen renbaan met publiek enzo maar gewoon een zandpad dat op een renbaan lijkt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:35

En Duinigt loopt maar te klagen dat er geen interesse meer is voor de rensport. En ook volwasen kun je vast ook wel daarvoor nog interesseren als bezoekers. Een drafbaan hier in D cobineerde koudbloed drafrennen met en zonder sulki (800 kg +) met gewone rennen. Wij gingen erheen voor het koudbloedrennen (omdat mijn buurman meedeed en als dagje uit) maar je pikt toch ook het echte drafrennen mee wat gehouden werd. En ik vond het wel interessant als kijker. Die moet je toch ook hebben? :+

Ik ga me binnenkort inschrijven voor het grote koudbloedrennen (gelukkig ook voor de kleinere koudbloedjes) hier in de buurt :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:41

Hmmm tot 25?
Zou ik toch graag zien dat de leeftijd iets omhoog gaat, ik zelf word volgend jaar 29 en het zou mij ook erg leuk lijken om eens mee te doen...
Mijn merrie valt onder E pony dus...

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:32

:o He Hallo, als ik het moest doen, dan huurde ik bij een of andere boer een groot veld af, en organiseerde daarop de ponyrennen/paarden rennen, iedereen kan inschrijven en meedoen, je kunt zelfs verschillende klasse indelen koudbloed-volbloed enz enz, en je hebt de hele dag de baan voor je zelf, er zijn vele wegen die naar Rome leiden,en met veel inzet is er echt wel iets leuks van te maken,neem bijvoorbeeld de rennen in Belgie. :(:) gr hans

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:39

Kijk het is wel een leuk idee, maar gewoon voor één keertje in het jaar of zo.
En inderdaad ik denk niet dat Duindigt er zo snel in mee gaat.
Zeker niet voor mensen die gewoon even over d ebaan willen scheuren want daarmee gebeuren de meeste ongelukken omdat de mensen niet weten wat het allemaal inhoudt.
De regels over de engels volbloed worden zowiezo niet aangepast anders weet ik nu al wat voor paarden er aan de start komen.
En ook de regel over de ex-renpaarden wordt ZEKER niet verandert.
Krijgen we dadelijk een koers vol met ex-renners.
En aangezien veel paarden veranderen zodra ze op de baan komen zowel ex-renners als gewone paarden zi eik dan het lijk al drijven.
Ik wil het best proberen maar het is maar de vraag of het gaat lukken en inderdaad er worden niet tig categorieën ook nog een keer voor de paarden gemaakt.
Je vindt het leuk om mee te doen of niet, en voor Duindigt moet het zowiezo al duidelijk zijn dat het ook echt wat oplevert.
Dus aan bezoekers aantallen die ook op de gewone koersen wedden bijvoorbeeld.
Het is echt allemaal niet zo makkelijk als de meeste denken.