Waar denken jullie aan bij rensport.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Waar denken jullie aan bij rensport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:44

de paarden, door lang en rustig te draven en galopperen. De meesten die ik ken tellen in meters. Hoeveel ze te eten krijgen hangt denk ik grotendeels af van de trainer.
bv trainer1: 3 scheppen muesli (D&H ultimate & french balancer), 1 schep fiber P en 4 scheppen geplette zwarte haver naast 2 plakjes hooi (kleine baaltjes)
trainer2: 2.5 scheppen sportbrok AVEVE of onderhoudsmuelsi Cavalor en 3-4 scheppen geplette haver (witte of zwarte afh van bij welke voerboer hij geweest is). Hooi afh hoveel z'n stalknecht geeft (meestal halve plak van een groot pak)

Voor de ruiter zoveel mogelijk paarden rijden en systematisch een gaatje korter zodat je beenspieren kunnen wennen. met je rug tegen de muur en met je benen in een hoek van 90° zitten wil ook wel helpen.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:14

als ik aan de rensport denk in negatieve zin dan denk ik gelijk aan het
de hele tijd slaan met een zweepje, scherp bit.

vera117

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:16

hard rennen...

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:06

Yvettee_4 schreef:
als ik aan de rensport denk in negatieve zin dan denk ik gelijk aan het
de hele tijd slaan met een zweepje, scherp bit.

Heel even tussendoor, er is een boete voor te vaak slaan met de zweep ;) Het is meer het samenwerken met het paard, door met je armen en knieeën te pushen.

Tj_ouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:54

Bij rensport denk ik aan een vriendelijke manier van omgaan met je paard.
Mijn opa deed het ook.
En die lette altijd heel goed op hoe het met het paard ging!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 02:54

paarden die erg hard hun best doen en houden van wat ze doen :)
Een renpaard zal nooit zn best doen als ze het niet leuk vinden.

meriiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:09

ik doe mijn spreekbeurt over paardenrennen, we moeten een discussie op gang brengen. Misschien kan iemand argumenten geven waarom hij er tegen of voor is. :D in onze spreekbeurt vinden we paardenrennen goed.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:12

Ik ben hier helemaal niet in thuis. Ik ben wel eens op duindigt geweest! ik vind het geweldig om te zien. Het is inderdaad jammer dat het niet zo bekend is.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:00

mooie paarden, weinig prijsgeld, sympathieke mensen en gezellige dag naar de koers.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:45

meriiee schreef:
ik doe mijn spreekbeurt over paardenrennen, we moeten een discussie op gang brengen. Misschien kan iemand argumenten geven waarom hij er tegen of voor is. :D in onze spreekbeurt vinden we paardenrennen goed.

ik heb net zoiets gedaan ik was namelijk de enige in de klas die iets met rennen had..
Ik had als argument.
Ik heb paarden nog nooit 1.65 zien springen in het wild voor de lol. Nog nooit een passage of piaffe zien uitvoeren op een groot grasland uit zichzelf maar waarom rennen paarden dan wel rondjes door de wei als ze blijzijn en spelen?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:40

Ik heb even rondgevraagd bij vrienden. :)

Vriendin 1: Dode paarden (?) hard gaan.
Vader vriendin: De drafsport
Vriendin 2: Heel kort zitten.

Zoals je ziet heeft er één een heel verkeert beeld bij de paardenrennen, en de andere snapt het nut niet van de korte beugels. Hopelijk heb je er wat aan. :)

Groetjes,
Leonie

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:52

Te jonge paarden.

Gekleurde hoofdstellen, gecombineerd met kleuren v/d jockey.

Lichtgewicht mannetjes, zweepgebruik(al mag dat tegenwoordig niet meer zo geloof ik)

Snelheid, Startbox, Renbaan, trainer, eigenaar, dopingtesten, onderlinge spanning tussen stallen/concurrenten.

Ik denk dat er vaak de vergelijking wordt getrokken met engeland met de rennen op queensday, waar jonge paarden een renbaan op moeten met veel te grote vast hindernissen(die nooit in zo'n hoge snelheid gesprongen kunnen worden). Waar veel paarden niet levend uitkomen of direct daarna worden afgemaakt omdat ze vanalles mankeren.

Heb vroeger wel paarden getraint voor de renbaan en een paar keer meegeweest naar de baan, maar het ergste vond ik dat we mee hebben gemaakt dat er een paard dood in een stal op duindigt werd aangetroffen, waarschijnlijk lucht in de ader gespoten door een concurrent(was geen paard van onze trainer maar was wel in de rij waar wij een paar stallen huurde voor de wedstrijddag).

Jockey1356

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:14

Ik denk aan John Henry (USA)

Afbeelding

Een renpaard dat van zijn 2e tot en met zijn 9e jaar op het hoogste niveau koersen won.
Een veulen waar geen mens naar omkeek en die zijn eigen tekortkomingen wist te overwinnen. Mede dankzij zijn eigenaar en trainer.

Was 2x paard van het jaar in Amerika, 1981 en 1984 en had een racerecord van: 83 Starts: 39 - 15 - 9, $6.591.860.

Geboren 09 Maart 1975 overleden 08 Oktober 2007.

Afbeelding

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:42

en dan zeggen ze dat renpaarden niet oud worden..;)