[H]Welke hengst voor mijn volbloed merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:46

Radosny schreef:
Heb ze allemaal ff bekeken, moet zeggen dat ik geschrokken ben van de dekgelden :=
Mijn max. budget ligt rond de 1000,- De Nederlandse hengst voldoet hier aan, maar zijn de prijzen uit Duitsland (5000,- met uitschieters naar boven en beneden) gangbaar of zijn deze gewoon erg hoog?
Ik ben dus helemaal niet thuis in de rensport en wil me hier eerst meer in verdiepen voor ik een keuze maak ;)

Die prijzen zijn vaak behoorlijk ja, niet te vergelijken met warmbloedhengsten hoor. Maar ze zijn vaak ook onderhandelbaar als je merrie interessant genoeg is. 8-)
http://www.france-sire.com gaat merendeels over franse hengsten, maar er staan geloof ik ook een aantal duitse hengsten op, sommige zijn zelfs onder de €1.000.
http://www.turfkoenig.de/pferde/deckhengste.php geeft een lijst met in Duitsland dekkende hengsten, maar de lijst is van 2004. Dus sommigen zullen er niet meer zijn, maar het geeft je wat meer overzicht en basis om vandaar verder te googlen eventueel.

En wat let je om anders eens contact met op te nemen met de eigenaren van Volfonic? Zij kunnen je zeker vertellen of het realistisch is om het met je merrie te willen proberen. Het is voor Volfonic ook van belang of zijn nakomelingen een beetje reclame voor hem kunnen maken uiteindelijk :D
En misschien weten zij anders een wel passende hengst, vaak weten fokkers en hengstenhouders een hoop 8-) Of mail gewoon eens naar die duitse stoeterijen, en vertel dat je overweegt om je merrie te laten dekken voor een veulen dat de baan op moet. Vaak hebben die mensen wel belang bij het geven van goede adviezen.

Heeft je merrie eigenlijk zelf nog gerent? Of is het alleen de familie? Weet je ook waarom ze eventueel niet gerent heeft of is teruggetrokken?
Wees daarom wel eerlijk voor jezelf, en stel de vraag of het realistisch is om te verwachten dat het veulen het op de renbaan gaat redden.

De tip van goeroe is ook een goede, een Ango-Arabier heeft voldoende bloed en is geschikt voor alles. In Frankrijk racen ze er zelfs mee :Y)
En inderdaad gewoon te registreren bij het NRPS.

Succes met uitzoeken, dit is geen kleinigheid hoor

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 15:53

Bedankt voor de tips allemaal :) Hier heb ik wat aan.
Ga maar eens even bellen met hengstenhouders om te informeren of het interessant is met mijn merrie. Ik weet niets van het verleden van mijn merrie. Heb haar gekocht van een meisje dat er niets mee kon. Ze heeft angst voor het zadel en was erg wantrouwig naar iedereen eigenlijk. Dus het lijkt me idd een goed idee om eerst eens te kijken of het zin heeft. Ango-arabisch is dan ook een 2de optie.

@ lovelanga: Muchacho is niet van mij. Ik heb hem dit voorjaar getraind. Maar door een ongeluk tijdens het springen moest ik ermee stoppen en inmiddels heb ik er geen tijd meer voor en hij staat nu weer op manege de Horstlinde in Enschede bij de eigenaar. Misschien heb je hem daar eens gezien?

classic_life

Re: [H]Welke hengst voor mijn volbloed merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 03:58

Volvonic is een hengst die niet te duur is en heeft gepresteerd. Er komen zeker mooie sterke veulens uit. Ik heb toevallig 2 paarden in de stal staan die gerelateerd zijn tot volvonic, zijn half broer(uit zelfde vader genaamd zafonic), hij heet trade fair. En beide kids zijn sterke en mooie paarden.