Mackie schreef:marietje62 schreef:Wie heeft er nog meer een Draver en houdt van hard gaan?
In een ander topic schrijf je dat je alleen naar buiten durft als ie al erg moe is en dat je instructice er buiten niet op durft en dat je nog een 'held' zoekt die in de buurt woont... dan vraag ik me af waarom je je paard zo ongecontroleerd hard laat gaan en er dan nog blij mee bent ook....
Het filmpje is op het net gemaaide weiland van de buurman; is dus niet echt "buiten". Het is een lang en omheind weiland. Dat is duidelijk anders dan langs de weg! Daarnaast was de insructrice er ook bij en trek je de conclusie dat ík er blij mee was; kijk naar m'n gezicht op het einde van het filmpje; zie ik er blij uit?
En naast springen vindt onze dochter racen geweldig..........waarom zou dit niet kunnen op een veilige plek? De enige reden om het niet te doen is zoals iemand hierboven al eerder schreef vanwege het gevaar op peesblessures. Terecht een waarschuwing dus, iets om rekening mee te houden.
Verder is er, denk ik, niks mis mee om je paard eens lekker los te laten gaan; zolang dit maar gecontroleerd is. En ook voor Tess was dit een leermoment; los gaan, maar ook weer helemaal "terugkomen". En vooral dát; weer terug naar de ontspanning..........