Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:07

Ik vind het onzin, dat alle dravers druk zou zijn.

Ik ken een dravermerrie, en die is helemaal idioot geweest en moet je haar nu eens zien, doodbraaf en ik kan er zo op mee wegrijden, niks geen gedoe, gewoon de teugels vrij en los, en ze luistert prima.

Mijn vorig paard, ook een ex koerspaard geweest, en die is heel braaf met buitenritten, nooit vandoor en is heel simpel terug te nemen met teugels wat terug te nemen, en hij gaat al langzamer of zelfs stoppen, hij gaat alleen helemaal los als hij lekker los mag, maar zit ik erop of ernaast, dan is hij heel mak en braaf.

En ik heb weer een draver op het oog, van vrienden van mij en die is ook een Coole kikker, niks geen druk en heet paard.

Je ziet het, niet alle dravers zijn zo, of het moet zo zijn dat de omgeving ernaar maakt, en of net lastige paarden en die heb je wel bij elke ras.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:30

mijn knolletje is doorgaans ze rust zelve.
behalve als het hard waait natuurlijk :D
maar toch als iets niet lukt, dressuurmatig, en ik zet er wat druk op of wordt wat geirriteerd gaat de knop om. dan wordt ze kattig en druk en als ik doorga wordt ze echt pissig. buiten is een ander verhaal, ze was altijd druk en drammerig. dat is goed opgelost door bitloos rijden maar ze wil alsnog wel laten weten dat ze flink door kan lopen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:33

Ligt eraan hoe de wind waait :+ Op sommige dagen is ze druk en drammerig, op andere de rust zelve. Ik kan wel het e.e.a. regelen met een supplement, Equinervo, dat voer ik altijd de week voor wedstrijden en daar is ze vaak wel wat minder rillerig van. Maar goed, we hebben thuis 5 Dravers staan en het zijn lang niet allemaal heethoofden, ze zijn allemaal anders.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:03

Dravers zijn gewoon mega-gevoelig en heel slim. Ze zijn vaak een spiegel van jezelf en dat kan heel confronteredn zijn. Meestal moet je eerst de fouten bij jezelf eruit halen en dan wordt je paard ook weer rustig.

Daarnaast zou ik ook geen problemen opzoeken als ik jou was. Als hij druk wordt van veel paarden in de bak, meot je dat gewoon eerst niet doen, totdat het rijden zelf wat beter gaat.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:20

ik heb ook zat koerspaarden gereden zowel onder de man als voor de kar. en allemaal zijn ze verschillend. maar over het algemeen lieten de meeste zich absoluut niet gek maken. ze deden wat er van ze gevraagd werd en niets anders. een enkeling was echt heet. maar hoe meer je er aan gaat hangen hoe erger het meestal word. paarden die nogal fel reageerden op geluid kregen proppen in of een kap op. dan waren ze gewoon lekker rustig. is voor het paard ook veel lekkerder. maar als je deze paarden voor je gewonnen heb doen ze alles voor je. ze zijn goudeerlijk.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 07:42

Leuk al die reacties, t is natuurlijk zo dat er ook bij de dravers een wereld van verschil is in de karakters van onze paardjes. Ik stel t dan ook niet zo dat alle dravers heet zijn maar vraag me af hoe t bij die van jullie is. :D Door de verhalen leer k wel van alles over het ras. hiervoor bedankt. Ook moet ik dr bij opmerken dat ik het niet erg vind dat die van mij een pittig kereltje is. T is gewoon een lekker ding 8-) .

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:31

Hier ook een heethoofd, om soms moedeloos van te worden, wat door dat maakt hij mij onzeker... handig he :P

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:51

WendyBZ schreef:
Ligt eraan hoe de wind waait :+ Op sommige dagen is ze druk en drammerig, op andere de rust zelve..

Precies het zelfde verhaal bij die van mij :P

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:17

Bij ons wisselt het heel erg de ene keer zijn ze druk (heeft ook met het weer te maken, hoe vaak ik gereden heb enzo) andere keren enorm rustig ze wisselen soms rollen om.

Ze zijn niet kijkerig bij tractoren, vrachtwagens maar kan maar zo zijn dat er een eend uit het water opvliegt en ik ook een meter naar links ga.

In de bak is het ook nog weer als anders, rechte einden zijn soms erg leuk. Terug rijden op je zit is ook iets wat enorm kan helpen hierdoor heb je minder druk op je hand en ga je toch terug in tempo.

Heb je ook een foto van je draver?
Ik zou zeggen kom eens mee kletsen in het draver topic

[HK] Hop hop hop, de dravers in galop! Dravergekken deel 5!

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 07:48

Ik heb een foto. haha wel meer ook
Afbeelding

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:28

Wauw wat een leukerd, hoe groot is die?

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:48

MIjn mannetje is 1,57 niet zo groot dus maar; klein maar dapper zullen we maar zeggen!!!

En oja vandaag eerste sprongetje gemaakt en hij was niet heet dr van maar erg braaf en keurig!!!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:03

Vandaag een proefje gereden, met als commentaar op veel oefeningen; meer voorwaarts rijden. :))

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:47

Anoniem schreef:
nou volgends mij heb ik een uitzondering thuis staan. want de mijne is rustig (erug rustig) ik geef hem flink haver bij om hem wat heeter te krijgen.
alhoewel hij in het bos wel lekker de pas dr in zet, want buitenrijden vind hij geweldig!

Wel is hij erg gevoelig, dus als ik zenuwachtig word word hij dat ook.

hebben wij hetzelfde paard ofzo??? ;) die van mij is net zo, echt super rustig.

ik heb haar gekregen toen ze 2,5 was en ik 13. toen ik haar een paar weken had ben ik met haar naar het strand gewandeld en midden in het water kreeg ik opeens de briljante ingeving om er op te gaan zitten :+ en ze deed helemaal niks, het was gewoon zo van: '' o der zit een mens op mijn rug, okee'' heel apart

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:46

Ik heb 2 dravers, maar een verschil van dag en nacht...
De een (22) is een heet hoofd/ onrustig en was vroeger druk met rijden, is in de loop van de jaren minder geworden. :o :D

En de ander is 9 en die is zoo sloom :D
Zijn moto´s zijn Rust kan je redden, en liever lui als moe :D :Z

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:04

Die van ons is ook erg rustig, maakt zich niet zo snel druk. En die motto past ook wel 9 van de 10 keer bij hem ja haha.

esthermarkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:21

Tjah en ik heb weer een draver die niet spoort hahahahaha. Lange teugel , roets, hij is weg en korte teugel blijft hij bij me. Lekker ding is t

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:32

Leuk om zo alles te lezen :D Dat er zoveel verschillende karakters zijn, maar dat is ook wel heel logisch.
Die van mij is op de weg zo braaf als wat, als ik mn been aan leg versnellen we, ga ik zitten en neem iets druk op de teugel gaan we terug, maar op stem reageert ie ook heel goed. Maar in de bak ligt het er net aan hoe z'n pet staat.. De ene dag vindt ie 't allemaal prima en loopt ie heerlijk rustig.. om de dag erna alleen maar te rennen.. Maar ach O:) kan niet ontkennen dat ik dat ook wel leuk vind op z'n tijd...

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:43

mijn draver is ook zo`n heethoofd.. met lange teugel probeert hij de trein te halen, en met de teugel op maat gaat hij met van die hele korte pasjes lopen en trekt hij de teugels uit de handen... zodra er gedraaft is geworden denkt hij dat dat de hele weg zo is... en de galop, *humpff* beleeft hij zijn 2e jeugd }:) ...terwijl hij in de bak heel lief en ontspannen kan zijn... :? .. vreemde knol :+

wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met zo`n vreemd wezen :P , ik ben de enige met een draver die gekoerst heeft bij ons...

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:32

@Sassie: In je profiel staat dat hij voorheen een Draver was maar dat is ie nogsteeds hoor :D Kan je beter zetten dat ie gekoerst heeft bv. Mooi hoofdje heeft ie trouwens!

Die van mij heeft bijna 2 jaar gekoerst, maar merk er weinig van eigenlijk.

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:40

@ Tiger, jaa betrap mezelf er steeds op dat ik dat zeg! Stom he... :+ Haha zal 't meteen even veranderen!

Bij ons op stal staan best veel dravers, en er komen er steeds meer bij. Best leuk om te zien ook hoe die allemaal zo verschillend zijn!
Een aantal heeft nooit gekoerst, maar die zijn toch wel 't heetst vaak.. Wat ook vaak de reden was dat ze niet gekoerst hebben.
En mijn reusje, 1.73m, is nog het rustigst! :D

Oh, edit: hij heeft een aantal jaar gekoerst, maar niet zoveel koersen gelopen.. 33 maar in z'n 7 jarig bestaan..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:48

Mijn draver is ook erg heet. In de wei kan ze lekker rustig zijn. Maar als ik op haar rug ga zitten dan is het gas en niet willen stoppen. Ach ze is nog jong en we zijn begonnen met inrijden.
Dus dat gaat wel goedkomen. Op mijn zit en benen reageerd ze echt super. Alleen rustig lopen is er echt niet bij. mevrouw wil alleen maar dribbelen. Nu rij ik haar bitloos en ze doet steeds haar hoofd schuin in de lucht. Nu is mij aangeraden om met bit en martingaal te gaan rijden. Ik weet het zo net niet, maar proberen kan natuurlijk altijd. Wat zullen jullie doen in mijn geval?? Want met haar hoofd in de lucht lopen is ook niet fijn, voor mij niet en voor haar rug niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:53

Schuin in de lucht? Misschien toch ergens last van haar rug, dat er iets vastzit? Kan ook zijn dat ze op die manier steun zoekt, dat doet die van mij namelijk :=

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:20

Die van mij doet der hoofd ook schuin in de lucht maar dat is meer als ze het zat is dat ik druk uitoefen op de teugels. kwestie van niet goed aan het bit, veel figuren rijden e.d.

Maar zoals wendy zecht niet verkeerd om te kijken of er iets mis is met de rug o.i.d.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:31

Leuk nogmaals al die reacties, en ik heb es ff in jullie profielen gekeken ;) om die dravertjes es te bekijken erg leuk om zoveel leuke paardjes te zien. En wat zijn ze toch veelzijdig. Wel begrijp ik dat ze toch wel pittige diertjes zijn uitzonderingen daar gelaten :D . Ik ben nu ook bezig om diamond recht te richten die is ook links minder. Door rustig aan die kant los te krijgen met oefeningetjes gaat t al een stuk beter. En hoop dan ookbinnenkort onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd te lopen. Dit geld ook voor t springen. Zoals ik al vertelde eerste sprongetjes gemaakt. En vandaag sprong ie dan ook over een balkje wat over de grond lag, hij kon er overheen lopen maar hij sprong erover, hopla!! aan de overkant, zag je m denken haha 8-) .
Oja om terug te komen op profiel heb vandaag wat fototjes geplaatst.