Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Als je prof wilt worden is het volgens mij alleen haalbaar in het buitenland. Er zijn hier in ned. toch geen profs?
JustaLive schreef:Joolien, Klopt.
Maar xKimmie, wat is jou "doel" dan? Ben je van plan wat met rennen te doen? Zoja wat?
Joolien schreef:Als je prof wilt worden is het volgens mij alleen haalbaar in het buitenland. Er zijn hier in ned. toch geen profs?
JustaLive schreef:Hahha oké. Dat is iook mijn stiekeme droom, maar ergens heb ik in mijn achterhoofd dat ik daar hoogwaarschijnlijk mijn geld mee kan verdienen![]()
Ik hoop voor je dat het je lukt en ik wil het ook zeker proberen!
Waar wil je in het buitenland en wanneer ? Heo oud ben je nu "?
xkimmie schreef:Ik heb ze een bericht gestuurd, alleen ik neem aan dat ik eerst een diploma moet halen voordat ik daar heen kan
SaintAissa schreef:xkimmie schreef:Ik heb ze een bericht gestuurd, alleen ik neem aan dat ik eerst een diploma moet halen voordat ik daar heen kan
Heb je inmiddels een antwoord?
Tijdens je opleiding tot leerling, ga je 1 dag per week naar school om je diploma te halen. De andere dagen werk je gewoon op stal.
Je hoeft dus geen diploma te hebben voordat je start.
nadias schreef:Heey,
Ponyrennen zijn idd handig om veel van te leren alleen moet je wel een goeie basis hebben, en als je goed bent dan kom je vanzelf hoger... Op Duindigt heb je een Kevin Davies of John Smith die je heel veel kunnen leren en over de renzit etc. Als je daar in de buurt woont kun je daar ontzettend veel leren en als je meedoet aan de ponyrennen leer je ook echt heel veel! Hoe je goed uit de startbox moet komen, hoe je moet inhouden, hoe je het beste naar voren kan komen en hoe je moet opletten. Mensen die de ponyrennen hebben gedaan stromen meestal vanzelf door. Op je 16e kun je trouwens ookal naar een stal en daar aanvragen je in te schrijven voor jockey. Zij schrijven je dan in en dan doe je een startproef. Dit kun je dan het beste doen bij een stal op Duindigt omdat je dan ook op de baan kan trainen etc. Ik zou zeggen dat je veel hebt aan http://www.denaav.nl, daar kun je veel leren en zien over jockey zijn.
classic_life schreef:Ben het eens met play_coy, even in de koers rijden gaat niet zo maar. Ook al denk je veel te kunnen leren in de ponykoersen, het echte paardenrennen is toch wel een vak apart hoor. Maar je kan altijd op een renstal beginnen als stalhulp. Als een trainer denkt dat je handig genoeg bent, luisterd en leert, zal hij je misschien op een paard zetten voor een buitenritje of iets dergelijks en pas later heb je kans dat je een keer de baan op komt op een renpaard. Ook lichamelijk moet je fitter zijn dan je zou denken.
nadias schreef:Dat is het ook niet, maar in het kort samengevat was dat het ongeveer. Dat er twee proeven waren wist ik niet, maar het lijkt me dat je er best de tijd voor wilt nemen? Als je gaat helpen bij een trainer op duindigt help je meestal wel met rijden op de baan, en als je het een beetje beheersd kun je ook uiteindelijk zelf rijden. Ben jij zelf ook jockey? En zo ja, hoelang heb jij er over gedaan?