hoe kom ik erachter of een draver op de baan heeft gelopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: hoe kom ik erachter of een draver op de baan heeft gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:48

Je kan het ook nagaan door op ndr na te gaan of het gekoerst had, als je de originele naam hebt van je paard, en of via de papieren.

Echt dravers zijn best leuke dieren, maar als je echt ver wil komen in de spring en of dressuursport, kan je beter voor ander ras kiezen, maar basis en of endurance heb je aan draver een goeie, het zijn hete paarden maar ook tegelijk zooooo cool, en betrouwbaar, maar er zijn ook uitzonderingen hoor net als bij ieder ras.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:44

Als je echt een leuk recreatiepaard zoekt dan is het zeker een aanrader. En als het goed voelt, en ze wordt ook goedgekeurd dan zou ik het zeker doen, ik ben echt super blij met mijn Draver, hij is heel erg rustig en totaal niet snel maar dit is niet altijd zo natuurlijk. Buiten kan hij ook gewoon voorop maar ook helemaal achteraan vind hij ook niet erg, en hij heeft toch bijna 2 jaar gekoerst.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:45

Ohja en galoperen kan hij ook zeker wel, dat heeft niks met koersen te maken, tuurlijk moet het wel goed geoefend worden maar mijne had het al gauw door.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 04:05

Ik vind dravers altijd heel leuk, maar idd er zijn er verscheidene met wat problemen of een gebruiksaanwijzing.

Geen updates meer, dus het klikte zeker niet? Jammer!

Succes met je zoektocht.

marshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:54

Hoi Amanda,
ik heb sinds vorig jaar juli ook een draver.
Het was in het begin best wennen, vooral omdat ik zelf lang niet meer gereden had.
Bovendien durfde ze niet haar rug te gebruiken zodat het leek alsof ze helemaal niiks kon. Ze was rechts veel sneller en altijd maar die neus de lucht in.
Met veel liefde en vooral geduld zijn we met haar aan de slag gegaan en het resultaat mag er zijn. En zeker, als ik haar de vrijheid geef gaat ze super snel maar ze kan ook rustig lopen en draven en ook galopperen. Ik ben in ieder geval heel blij met haar.

Groetjes Marshee.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 01:01

Ik ben vorige week wezen kijken en het werd hem idd niet. Ze hadden geen bak dus geen idee hoe hij daarin is. Kon geen galop zien. Buiten in een bermpje wel op hem gezeten, beetje stappen en draven, maar er klopte te veel niet aan het verhaal van de verkoper. Daarbij beet hij heel erg fel als je aan zijn buik kwam. Dit zou hij anders nooit doen dus waarom nu dan wel? Had hij misschien pijn? Hij was best leuk hoor daar niet van.
Inmiddels ben ik gister stapel verliefd geworden op ee 3 jarig fjordenruintje!!!!! Net onder het zadel en ozo groen. Was op zoek naar een wat meer ervaren paard maar ik was gewoon compleet verkocht. 1 juni ga ik hem halen. Kan niet wachten tot het zover is. Voor mensen die het leuk vinden, zijn foto staat onder het fjordentopic bij "ik heb vandaag een fjord gekocht".

Gr amanda

Marky33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:41

Wooww!! Amando, leuk beestje ik hou het toch maar bij een engelse, Blijf dat toch het leukste vinden :) Su6 met je ponyy!

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:30

Sinds een aantal jaren is het chippen van paarden verplicht, als je geen papieren hebt is dat misscien een optie, om te kijken of hij gechipt is. OK je moet wel zo'n decoder hebben (lenen) uiteraard.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:20

benbrink schreef:
Sinds een aantal jaren is het chippen van paarden verplicht, als je geen papieren hebt is dat misscien een optie, om te kijken of hij gechipt is. OK je moet wel zo'n decoder hebben (lenen) uiteraard.

Vergeet dan niet om beide kanten van de hals te controleren, Duitse Dravers bijv. worden net aan de andere kant gechipt. Zo ben ik achter de geschiedenis van mijn Draver gekomen :j

JansjeDjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:38

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:40

Succes, maar reken er maar niet op dat dat werkt.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:43

Handige site staat hier vermeld!
Ons paardje heeft blijkbaar niet gekoerst!