Redden van onze sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Redden van onze sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:40

op nakoersen is het idee ontstaan om de rensport te gaan promoten op bijv. evenementen.
We hadden hierbij een idee om dan met de ponyrennen en de minitrotters en eventueel andere trainers/eigenaren een clinic/show net wat op te zetten.
Heeft er iemand ideeën wat we zouden kunnen doen.
Echt rennen houden met de pony's gaat niet echt omdat je vaak met een te kleine bak zit waardoor het gevaarlijk wordt.
dus kom maar op met die ideeën.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:26

Leuk idee!
Ik heb effe geen ideetjes, mar ik ga er zeker over nadenken. Misschien kom ik ergens op, als ik in een creatieve bui ben.

Wat iig leuk is, om films te gaan promoten op de maneges. Zoals Seabiscuit en Dreamer mijn droompaard. Dat zijn positieve verhalen over de rensport, en in het geval van Seabiscuit nog waargebeurt ook.
Ik heb bij ons op de manege het boek van Man O´War al een paar keer uitgeleent, en het wordt steeds met plezier gelezen. Diegenen die het gelezen hebben, zijn er vaak wel positiever door gaan denken.
Daarbij loop ik af en toe te zwaaien met de renfoto´s van Major. Krijg je altijd wel commentaar op, en dat is een mooi moment om een praatje te maken over hoe het nou echt is in de rensport. Dat het helemaal niet zo zielig is.
Wat mij wel opvalt, is dat het grootste struikelpunt van veel mensen toch wel die jonge leeftijd is. Ik denk dat het al heel wat zou helpen als daar wat meer bekentheid over is, over waarom ze zo vroeg al starten en hoe er dan met ze wordt omgegaan op die leeftijd.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:28

nikilover schreef:
sorry ben geen 13 ben 14...en mijn paard is een draver en heeft altijd op de renbaan gelopen...hij heeft idd proppen in zijn oren gehad en verstijft helemaal als je eraan zit...ook is hij erg kopschuw geweest en werd hij panisch als hij een zweep zag...ga mij dus niet vertellen dat ik er dus niets vanaf weet,laat ik het zo zeggen,ik wíl er niks van weten Knipoog

nee we zeggen niet dat je er niets vanaf weet..JE WEEET ER NIETS VANAF! kopschuw zijn wel meerdere paarden, dit kan komen doordat ze eens zijn gaan hangen bijvoorbeeld, en daarbij als jij goed met je paard kan omgaan is het probleem zo verholpen, 14 jaar ?je zit nog in je pennyfase meid Knipoog jij maakt de keus om een koerspaard te kopen.. dus moet je niet zeuren.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:40

go play coy Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:34

zeggen ze dat ik altijd zo bot ben Knipoog ik heb geprobeert dat meisje wat bij te brengen maar de oogkleppen en oorproppen zitten vast aan d'r hoofdje...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:44

whaha en dit noemt men volwassen??ZIELIGGGG Knipoog
en wees er vooral trots op dat je altijd bot genoemd wordt Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:54

wat zijn we hier weer heerlijk bezig.
Vinden ze het ook nog gek dat niemand de rensport meer leuk vind.
Er zitten toch een stel mensen bij die aardig kunnen doen zijn tjonge jonge.
Maar wel om het hardst roepen dat ze zo graag willen dat de rensport in een beter daglicht komt te staan.
Nou jullie doen juist het tegenovergestelde.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:42

uhmm, goed lezen Yvonne! ik heb m'n best gedaan maar als mensen niet willen luisteren kun je maar beter je handen eraf halen, zoals ik zeg bij sommige mensen zitten de oogkleppen en oorproppen vast

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:09

Dat ben ik het met je eens woogy!
Je kunt toch niet iedereen naar je hand zetten.
Het gaat meer om de idiote reacties als het niet lukt om iemand duidelijk te maken dat het zo niet zit.
Ik vind het gewoon diep en diep triest en kinderachtig.
Houdt dan ook je mond als je het hebt geprobeert en het helpt niet zou een hoop schelen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:39

precies, maar ja tis gewoon zo jammer dat mensen hun mening klaar hebben over de sport zonder iets vanaf te weten, als je dan iets wordt uitgelegd wil je niet luisteren prima eigen keus, maar om dan ook nog eens zo'n on-onderbouwde mening gebaseert op ideëen en geen feiten, op internet te kwakken vind ik gewoon zonde van m'n bandbreedte...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:04

Dat is inderdaad erg zonde en daar baal ik ook van.
Maar door sommige idiote opmerkingen krijgt de sport juist een slechtere naam.
Ik doelde dan ook niet op alle berichten die hier gepost worden natuurlijk.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 01:21

zullen we het weer bij het topiconderwerp houden? Bloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:37

Zijn we aan het doen Kirsten, ook jij goed blijven lezen Knipoog

missIndigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:25

REDDEN VAN DE RENSPORT

wat te doen... zoek mensen van buitenaf die met een clubje een paard kopen. er komt een nieuw paard in de baan, er komen meer mensen. de mensen worden enthousiast en brengen meer mensen, dat brengt meer paarden. en niet te vergeten het spelend publiek natuurlijk!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:36

in deze barre tijden hebben mensen geen geld om paarden te kopen, ook niet met z'n allen, dat is nou juist het probleem, ken veel mensen die als syndicaat(groepje eigenaren) een paard kochten maar nog met z'n tweeën of alleen over zijn omdat mensen geen geld hebben...

missIndigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:18

het is een idee en misschien zijn er mensen die het lezen en er over praten. en wie weet zijn er mensen die het wel kunnen betalen en het een leuk idee lijkt!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:22

Moderatoropmerking:
Houden we het hier wel gezellig voor elkaar?
Het is niet nodig om elkaar persoonlijk aan te vallen. Graag on-topic blijven.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:05

Het lijkt mij een erg goed idee, met een clubje een koerspaard kopen. Er zullen dan inderdaad meer mensen komen, en wat is er nou leuker en spannender dan dat je eigen paard moet koersen? Weet zeker dat er dan meer mensen aan de draf- en/of rensport verslingerd zullen raken! En als je met een hele grote groep (25 mensen bijv) een paard koopt, vallen de kosten echt reuze mee! Ik heb gelezen over een eigenaarsclubje waarbij elk iedere maand maar iets van 80 euro hoefde te betalen!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 10:27

dat wordt steeds populairder en dat heet een synicaat. Ik denk dat dat meer gepromoot moet worden.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:33

classic_life schreef:
dat wordt steeds populairder en dat heet een synicaat. Ik denk dat dat meer gepromoot moet worden.

Ja, denk het ook.. Volgensmij zijn er veel mensen die er nog nooit van gehoord hebben.
Een synicaat is dus een groepje mensen die samen een paard hebben?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:14

jip. Dan ben je bv 10% eigenaar van een paard en betaal je dus ook maar 10% van de totale rekening, en je krijgt natuurlijk ook 10% van het prijzengeld.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:42

ziyadah schreef:
classic_life schreef:

Ja, denk het ook.. Volgensmij zijn er veel mensen die er nog nooit van gehoord hebben.
Een synicaat is dus een groepje mensen die samen een paard hebben?

Het is alleen syndicaat, Classic maakte denk ik een typfoutje Lachen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:44

oepsy sorry Bloos tnx esile

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:54

kekavo schreef:
Kyrkelover, jij bedoelt dan gelijk ook de zweep afschaffen in alle paardensporten? Lijkt mij een goed plan. Niet bij alleen de rennen. Maar idd, het gaat je niet lukken.
Toen ik nog op Major reed, was ik een keer bij het opsteigen mijn zweepje vergeten. Dus vroeg ik aan iemand of ze me die wilde aangeven. Nou, dat ging onder zwaar protest.
"Je gaat dat paard toch niet slaan hoop ik? Dat arme beest. Die is op de baan al beurs geslagen! Zielig hoor, kan je niet maklen! Die heeft gewoon een pijnlijke plek op zijn kont van de zweep!"
Ja, 12 jaar na Duindigt nog pijn in je kont. Natuurlijk Boos! Maar goed, het geeft maar weer eens duidelijk aan hoe mensen erover denken idd

eigelijk zouden al de mensen die er zo over denken, een keer naar een dagje duindigt moeten komen Bloos met Bv, de Gouden Zweep, Grote Prijs der Lage Landen, Renderby, Derby Z (2009), weet zeker dat ze terug komen en inneens heel anders over de sport denken..

geloof mij, ik weet het uit eigen ervaringen.. vond altijd de draf- en rensport maar zielig voor de paardjes, dacht dat er veel werd geslagen en ga zo maar door.. maar door een vriendin kwam ik zelf in de dravers terecht.. dat is nu 3 jaar geleden, en ben echt nog steeds verslaafd Knipoog ga nu ook naar deurne om leerling te worden, en ik ga nooit meer uit deze sport.. I LOVE IT Knipoog

wat ook helpt, is zo veel mogelijk mensen donateur te laten worden voor 2 euro per maand Knipoog 24 euro per jaar, is toch niets Knipoog
en nog geen 6 cent per dag..

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:04

Dat ben ik met je eens, Maaikj.
Laat ze zelf maar eens gaan kijken. Hoewel, misschien schrikt het ze ook wel af. Ik zag toen ik er was, iemand die jhaar zweep boven haar hoofd haalde, en daarna langs haar paard zwaaide. Het leek net of ze het een heel harde mep verkocht, maar dat deed ze niet. Als je dat niet helemaal goed ziet, dan vind je het echt gewoon zielig.
(ik zag het ook niet echt, ik vermoedde wel wat ze deed, maar zag pas later op de foto's dat ze hem idd niet sloeg Knipoog )