hehehe, nou gelukkig inmiddels mijn ex-baas

Gezien er nog oude bekenden uit die tijd op Bokt rondsneupen, ga ik verder geen namen publiceren, het was namelijk niet zo'n toffe vent, heb ik alleen erg lang over gedaan om daar achter te komen. Graag je begrip daarvoor.
Ik weet dat ik het tegen een profjockey heb, ik check vaak het profiel voordat ik reactie geef

Met handen vastzetten bedoel ik eigenlijk hetzelfde als dat een engels rijdende ruiter zijn handen zo stil mogelijk houdt, maar dan net boven het schoft in gelijke lijn met het bit. Want nee, een krachtmeting met je paard win je nooit of te nimmer. Verder geef je uiteraard de vrijheid aan je paard, doordat je mobiliteit hebt in de buiging van je armen. En verlichte zit met je handen op het schoft geeft je geen stabiele houding, dus je zal ze verder naar voren moeten plaatsen. Om die reden zal je je teugels korter moeten nemen dan dat je rechtop in het zadel zit en aan het stappen of draven bent. Ik zeg niet dat de teugels strak moeten (er zit een wezenlijk verschil tussen korte teugels of strakke teugels), maar je moet je paard wel voldoende steun geven wanneer hij wil lopen.
En verder is mijn tekst eigenlijk vrijwel hetzelfde als de jouwe op een andere post, waarin jij namelijk stelt: " wij moeten altijd ons paard bijhouden in een snelwerk, niet klikken of opjagen, gewoon vasthouden, vasthouden en vasthouden" (wekt bij mij de vraag: waarom is mijn stelling dan fout en de jouwe goed?).
Dat is precies wat ik bedoel. Laat je paard lekker lopen, maar geef hem wel voldoende steun. Verder denk ik dat het gebruik van een brug, zoals jij zelf zegt, persoonlijk is. Ik vond het vaak niet fijn rijden, maar bij sommige paarden werkte het prettiger, dus paste ik het toe, maar liever niet.
Maar om het topic dan even verder uit te breiden. Ik laat met een foto zien hoe ik mijn teugels vasthoud tijdens een versnelde galop, met daarbij wel gemeld dat er mobiliteit is in de armen om met je paard mee te bewegen als het ware. Als deze methode dan oh zo fout is, hebben jullie dan een fotovoorbeeld hoe het dan wel zou moeten? (hint richting Woodenshoe, commentaar geven is prima, maar onderbouw het dan ook waarom het volgens jou fout is en hoe het volgens jou wel moet). Dit verder niet om iemand te bekritiseren, maar zoals ik al zeg, het is een discussieforum en voor dat doeleinde wens ik het ook te gebruiken.
Dus, graag jullie reacties!