draver bang voor zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coby88

Re: draver bang voor zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:56

Ja ik snap dat dit verwarring brengt, misschien had ik het woord angst niet in de topic titel moeten zetten maar het paard komt soms wel angstig over. ipv een gewone heftige reactie op de zweep.
Ik suggereer hier niet mee dat dravers in opleiding te maken krijgen met verkeerd zweep gebruik, maar probeer er achter te komen waarom draver wel vaak een heftige reactie op de zweep hebben.
Het zal waarschijnlijk voorkomen uit het karakter.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:10

Mijn Draver is zeker niet bang voor de zweep, als ik geen zweep gebruik met rijden is hij juist supersloom, met zweep gaat het al stukken beter, niet omdat hij er bang voor is maar dat hij weet dat ik hem er wel mee bij kan tikken en hij er toch wel respect voor heeft.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:15

coby88 schreef:
Mijn vorige dravermerrie was bang voor de zweep, zodra ik een zweep in mijn handen had tijdens het rijden werd ze heel druk en panisch. Longeren met een zweep ging altijd redelijk.
Sinds kort heb ik een nieuwe draver, en ook zij wordt drukker zodra ik een zweep bij me heb met het rijden.I
k heb dan ook eigenlijk nooit met een zweep gereden.

Nu ben ik benieuwd hoeveel mensen met dravers hier ook tegen aan lopen.
Is het puur toeval dat ik twee van deze merries heb die een slechte ervaring met de zweep hebben of komt dit veel meer voor?

Probeer het inderdaad ook eens zonder zweep. heb zelf ook een draver.. al maak ik alleen maar de beweging van mn teugels om die tegen zn hals te tikken dan gaat hij al meteen harder. het zijn gewoon heel gevoelige paarden over het algemeen. corrigeren kan ook op andere manier, mbv je zit bijvoorbeeld.

en elk paard is en blijft anders.. draver of geen draver..

ben benieuwd hoe het nu inmiddels gaat met rijden..

succes

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:36

Het rijden gaat verder prima, de zweep ligt in het zadelhok. Haha!

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:46

Mijn draver is niet bang voor de zweep, ik kan haar ook overal aanraken met een zweepje.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 07:21

Mijn draver is niet bang voor de zweep, maar bij haar is het niet nodig om met de zweep te rijden ... zodra er bij haar een zweep aan te pas komt wil ze rennen ...
Dat is precies hetzelfde als ik haar teugels op pak ... reageert ze precies hetzelfde ... gaat ze erin hangen en wil ze rennen ....

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:34

Ja, longeer zweep is geen probleem.
maar 1x wilde het gewoon totaal niet, deed niks wat ik wilde, dus dacht ik laat ik (voor de eerste keeR) er een zweep bij gebruiken, nou toen mn vader hem aangaf werd ie al panisch, en laatst nog een keer, gelijk mee opgestapt, nog niks gedaan, gelijk alweer helemaal heet!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:14

Die van ons is totaal niet bang ervoor die kun je de longeerzweep over z'n rug hangen blijft er naar staan kijken. Als hij aan het klieren is en je gebruikt de zweep waar hij voor nodig is gaat hij op de loop ervoor, verder niet.

Maar zoals vaker gezegd in het topic dravers(volbloeds in het algemeen) zijn een heel stuk gevoeliger op prikkels. Het moment dat een zweep hun kant op komt(gaat vaak sneller in de beleving van het paard) gaan ze op de loop, zelfde geld voor het geluid.
Zou weleens een test willen zien gebeuren waaruit zal blijken dat volbloeds misschien sneller reactie vermogen hebben waardoor ze feller en vlugger reageren in angstsituaties.

dootjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:17

Ik heb twee dravers..
Atlantica rij ik het meeste op, zij is echt doods bang voor de zweep. Bij het longeren en rijden.
Gelukkig is ze heel erg gevoelig dus ik heb hem ook niet echt nodig, en gebuik hem dan ook niet.
Birka, mijn anderen ex-draver is stukken minder, maar ze vind hem niet leuk. Dus ik rij en longeer eigelijk nooit met zweep en dat gaat perfekt.