Wat als een paard uitgekoerst is??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Wat als een paard uitgekoerst is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:58

Woogy schreef:
Ik heb de lelijkste kleinste gemeenste knolletjes zien hardlopen.

Je hebt toch niks tegen kleintjes hé? *LOL*

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:27

Hihi, en Taquin is niet echt ene kleintje en een enorme schoonheid. En ze bakte er niet veel van op de baan. Ik geloof 2x gewonnen, van de 32 rennen ofzo.

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:45

Taquin heeft ook geen geluk gehad, maar als 2 en 3 jarige was ze veel belofend, ze heeft bij ons op stal gestaan, ik vondt het altijd een leuk paard Bloos

Ik heb zelf een ex-renarabier, ik rijd hem nu recreatief, hij was 9 toen hij stopte met zijn koerscarriere, hij is nu 14 jaar. Hij was/is niet helemaal gaaf op zijn (achter) benen, maar dat wist ik toen ik hem kocht en omdat ik alleen maar buitenritjes wil maken wist ik waar ik aan begon.

Ik rijd al zo'n 26 jaar volbloeds en ik zou nooit niet anders meer willen, maar dit is misschien de ervaring maar ook het karakter van een volbloed is geweldig, en ik denk dat je een bepaald gevoel moet hebben met een volbloed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:25

Taquin is een gemiddelde maat en liep bepaalde koersen als een zonnetje maar over het algemeen had ze er weinig zin in.
Mijn Tag heeft immers ook maar 3 keer gewonnen van de 89 starts maar was wel een goeie...en een mooie Knipoog maar een echt pismerrie eerste klas, sloeg je dood als je naar d'r knipperde...

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:40

Jullie kennen Taquin goed? O, wat leuk!

Waar ik al heel lang naar op zoek ben, zijn foto's van haar. Iemand heeft me een stuk of 3 foto's gestuurt een poosje terug, maar ik vind het erg leuk om er wat meer te hebben. Van Major heb ik er inmiddels een hele zwik, die heb ik gekregen van degene die hem toen verzorgde. Maar van Taquin is het veel minder lang geleden dat ze koerste, dus hoop ik dat er van haar ook wat meer foto's zijn.
Weten jullie iemand die me kan helpen?

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:06

Als je op duindigt bent moet je even kijken bij Huybers, die heeft jaarboeken liggen ook van een aantal jaren terug, en anders kun je via de site even informeren tot welk jaar terug hij nog foto's heeft, ik meen me te herrineren heel lang terug.

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:10

Ik heb ook even gekeken op ndr.nl en als je daar haar naam intikt bij snelzoeken dan kun je haar gegevens opzoeken en dan zie je alles van haar tijdens haar koerscarriere, en dan heb je eventueel de gegevens voor mooie koersfoto's.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:24

Ik heb alle gegevens van haar van de NDR-site gehaalt, en ik heb toevallig ook 2 koersfoto's van haar. Maar ik bedoel meer foto's van op stal, in training of wat dan ook. Zo heb ik van Major de eerste foto die van hem gemaakt werd toen als 2-jarige hij in Nederland aankwam, in 1987. En leuke foto's van hem in de wei met een stalgenootje.
Overigens heeft hij echt foto's van heel lang geleden. Mijn avatar is ook en foto van hem, uit 1990.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:57

hey ja ik had je wat fotootjes gestuurd geloof ik.
Ach van m'n Pony is training heb ik geen foto's wel foto's van de twee koersjes die ze won, van m'n Tag heb ik er te veel eigenlijk voor het mooie Knipoog

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:44

Ik heb ook een Draver dat gekoerst heeft..
Heb hem zelf doorgereden, en loopt prima.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:37

Oja, dat was jij idd.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:10

Ik heb nu mij tweede draver, ze is nog maar 3,5 en heeft een aantal keren gekoest.
Ik zal tijd en geduld moeten hebben om haar goed om te scholen en haar balans te verbeteren, maar toch vind ik dravers goede rijpaarden. Juist omdat ze leergierig er werkwillig zijn.
En buitenritten met een draver is helemaal geweldig, ze kunnen en hard draven en hard gelopperen Lachen.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:28

ik heb ook een draver wat gekoerst heeft.. zo van marktplaats gekocht en ben er gewoon opgaan zitten.. ze kon nog geen voltes galloperen maar ik ben gewoon gestart in de B dressuur.. Bloos dan de volte maar in draf of rechtdoor in galop ahah Knipoog altijd lachen op wedstrijd.!
heb de B helemaal uitgereden alle winstpunten vol. en ben nu naar het L1 gegaan.. heb nog maar 2 x gestart omdat ik meer bezig ging houden met springen.. maar ze is al wel L1 klaar..
vorig jaar november voor het eerst in m'n leven een hindernisje met haar gesprongen zowel voor mij als voor het paard. en in januari m'n eerst B springwedstrijd gehad.. ik ben nu B+8 winst..
toen ook in april voor het eerst crosstrainingen gevolgd en in september m'n 1e officieele SGW gereden.. heb er nu 3 gereden en ben B sgw+3
dravers zijn echt stoer.. Cool als ze je eenmaal vertrouwen in geen dressuurbaan, oxer, of crosshindernis eng meer.. ze doen het gewoon.!! die van mij springt echt met z'n hart en we hebben er samen al menig mooi sportpaard afgereden ahaha.. Haha!
kijk maar in mijn profiel voor foto's... Knipoog

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:39

@ marrielle,

Dat ben ik helemaal met je eens. Ze willen echt voor je werken. En het zijn alles kunners als je er maar genoeg tijd en geduld in steekt.
En springen zijn ze idd ook vaak heel goed in Lachen

actaeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:06

Tja, hengsten worden dan meestal dekhengsten merries die worden fokmerries zo makkelijk ligt het.
als ze echt te oud zijn ook voor^^ dan worden ze op rust gezet. Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:08

De hengsten worden dekhengsten? Lijkt me toch niet in alle gevallen zo. Niet elke hengst is daar geschikt voor lijkt me.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:17

Flew schreef:
De hengsten worden dekhengsten? Lijkt me toch niet in alle gevallen zo. Niet elke hengst is daar geschikt voor lijkt me.

Idd, bijna geen 1 zelfs

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:18

Die van mij werd in ieder geval géén dekhengst. *LOL* Zou wat zijn als alle uitgekoerste hengsten dekhengst werden.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:25

Haha, dan heb je straks een overschot aan dekhengsten. Maar datzelfde geld voor de merries. Ook alleen de besten mogen de fokkerij in.

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:39

Gek eigelijk dat mensen dat aangeven "nooit een gekoersd paard kopen" Mijn draver heeft ook gekoersd maar hem omscholen viel me alles mee.. natuurlijk moet je er wel even aan wennen aan dat gerace maar dat kan met elk ander paard ook toch..

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:52

Ik heb er 2 die ik naar de endurance verkocht heb en daar goed lopen. Omscholing is bij onze paarden bijna niet nodig, dit omdat we ze met een gewoon zadel rijden en ze ook een B proefje moeten kunnen lopen.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:20

Tiger was te langzaam om met de rest mee te komen, hij was ongv 4 en een half dat hij zijn laatste koers had en werd toen verkocht als rijpaard!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 06:01

het is niet moeilijk om een koerspaard om te scholen, zodra ze verhuizen verandert er al veel, weg bij de trainingsbaan, minder voer, daar knappen ze onwijs van op. want er worden 2 dingen weggehaald , die de drukte veroorzaken. en zoals velen denken, het gaat niet puur om de omscholing, je leert ze gewoon iets nieuws aan, ik zie een koerspaard als ieder ander paard, de een heeft een langere gebruiksaanwijzing dan de ander.. er zit meer pit in, maar daar kies je voor als je een paard koopt, de klik is het belangrijkst, als die er is, kom je wel verder maar ook weer niet als jij zelf gespannen bent en je paard opfokt, want ze opfokken is niet moeilijk Knipoog

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:43

Ik heb sinds 1.5 maand ook een draver. Vic heeft ook een paar jaar gekoerst en had er idd geen zin meer in (staker)
hij wordt pas sinds een half jaar bereden en ook nog niet erg veel en ook nog geen lessen gevolgd.. maar toch gaat het elke keer beter. en ja, je hebt er erg veel geduld voor nodig.. maar dat heb ik Lachen het is zowieso al genieten en heb geen haast Lachen

Vic van Camstra, ruin van 5,5 jaar

galopperen gaat nog niet erg goed.. keihard en vlak door de bochten. tijdens het longeren gaat het wel al een stuk beter.
draven gaat goed.. in een rustig tempo en geen competitie drang.. wel nog zn hoofd omhoog. hier moeten we aan werken..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:47

als hij aan de longe goed galopeerd, waarom probeer je hem niet onder het zadel aan de longe te laten galoperen?