Zadel voor een draver.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Re: Zadel voor een draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:51

Ik geloof niet in universele zadels Knipoog

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:59

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0302878323

Een malibaud randonnee zadel
Heb ik op mijn draver liggen,het voordeel is het laat de schouders vrij en is zowel vooe een hoge schoft als lage schoft te gebruiken
Heb er 3 een voor een d pony een voor een ronde a welsch en voor de draver
Zitten heerlijk zowel voor dressuur als buitenrijden.
Zijn niet makkelijk aamn te komen,maar zie de link staat 1 op ebay duitsland

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:02

Ik ben er zelf geen voorstander van om een slecht-passend zadel zgn. passend te gaan maken met een bontje. Zadel past, of zadel past niet. Je zeg zelf al dat je aan 4 verschillende dravers kunt zien dat ze allemaal verschillend zijn, en dat houdt ook in dat dat je op deze 4 dravers niet zonder meer hetzelfde zadel kunt leggen. Maar dan wordt het een hele dure geschiedenis.

Wij hebben voor onze ene draver een massimo dressuur type 1 en voor de andere een massimo trail. De trail ligt op beide paarden goed, de dressuur ligt maar op een paard goed.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:29

Only_Hellen schreef:
Ik ben er zelf geen voorstander van om een slecht-passend zadel zgn. passend te gaan maken met een bontje. Zadel past, of zadel past niet. Je zeg zelf al dat je aan 4 verschillende dravers kunt zien dat ze allemaal verschillend zijn, en dat houdt ook in dat dat je op deze 4 dravers niet zonder meer hetzelfde zadel kunt leggen. Maar dan wordt het een hele dure geschiedenis.

Wij hebben voor onze ene draver een massimo dressuur type 1 en voor de andere een massimo trail. De trail ligt op beide paarden goed, de dressuur ligt maar op een paard goed.

De massimo trail past blijkbaar al op 2 paarden. Zo'n zadel is dus handiger dan de massimo dressuur. Ik snap ook dat zo'n schapenvachtje een zadel echt niet meteen passends maakt. Maar het blijkt wel dat er wel zadels zijn die soms op meerdere paarden passen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:31

Ja natuurlijk. En de massimo trail is een gemakkelijk zadel. Maar dan moet de boommaat wel goed zijn. En onze twee dravers hebben dezelfde boommaat.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:49

Zelf heb ik voor mijn dressuurpaard een KN Allegro. Dit heb ik op laten meten door ruitersportzaak. Ik vind een KN Allegro niet echt een moeilijk zadel (om het zo maar even te noemen). Ik heb het ook weleens op een totaal ander paard gelegd om te kijken hoe het daar op lag. Daar lag het ook perfect op. Maar dat is natuurlijk te vergelijken met een draver.

Ik zoek gewoon een goed zadel. Maar niet zo lomp als een dressuur zadel. Want als ik dan naar die KN kijk dan is dat toch wel een groot en grof ding om te zien.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:52

De trails zijn grover dan een gemiddeld dressuurzadel. En een zadel kan optisch goed liggen, maar evengoed slecht passen. Ik ben er zelf van overtuigd dat alleen een goede zadelmaker dat kan beoordelen.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:49

Ik heb een rossner america op mijn draver liggen. Rij er al 8 jaar mee en ziet er nog steeds goed uit.
Deze zijn rond de 600 euro.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:01

daantje99 schreef:
Ik moet het zadel op meerdere dravers kunnen leggen. Dus ik dacht aan een bontje eronder. Maar nu hoor ik weer dat dat weer de kamer kleiner maakt.

Ik gebruik ook één zadel voor meedere dravers, gewoon met een bontje eronder, in zo'n key vorm:
http://www.ruiterruil.nl/s_455.jpg
Werkt prima. Tips voor een zadel zou ik zo niet weten...
Maar ik zie hierboven genoeg tips Knipoog Nog succes met je zoektocht!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:02

Wij hebben voor onze draver een gewone HH veelzijdigheids. Lachen

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:42

Ik zou gewoon naar de paardenwinkel gaan en kijken wat ze allemaal hebben.. Ze hebben altijd leuke aanbiedingen. En dan weet je gelijk of het goed zit. evt ook met je andere dravers.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:50

Zeker geen boomloze voor mij in ieder geval meer, binnen drie maanden is mijn pony zijn rug verknald erdoor! En het lag prima op hem, vind het 10x niks meer..

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:53

Ik heb mijn draver altijd met een euroriding veelzijdigheids zadel gereden. Ze is nu met pensioen en het zadel staat te koop voor 300,-(zie link in onderschrift)

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:56

daantje99 schreef:
Ik heb al een keer op een boomloos zadel gereden. Ik vind het wel lekker zitten maar ben eigenlijk meer opzoek naar een gewoon zadel.

Ik heb op internet ook even gekeken naar polo zadels. Maar daar zitten geen kniewrongen op dus dat lijkt mij niet echt fijn rijden.

Of denken jullie hier anders over?

heb je al eens op http://www.boomloosrijden.nl gekeken?? rij zelf ook met een western arizona BF zadel.. (heb ook een draver) ze hebben verschillende modellen.
voor een bedrag onder de 500 is het een goede optie.. wil je een zadel met boom, dan kan je deze het beste laten aanmeten en dan ben je veel meer geld kwijt
of heb je inmiddels al een zadel gevonden..? (heb niet alles gelezen)
Laatst bijgewerkt door BiancaSLC op 20-11-08 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:57

Mijn advies is 2e hands vzh stubbentje; kun je al wel kopen voor 350 (heb je echt een mooie). Pas deze bij een echte zadelmaker (geen passer of dat soort onzin) en laat hem passend maken op je paard (boom evt. verbreden en nieuwe vulling kost je bijna 200 euro), dan heb je een zadel dat jaren mee kan!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:07

Mijn draver heeft 3 jaar lang een thorowgood op gehad die perfect lag! Lachen

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:39

ik heb zelf een stubben springzadel, die had ik al. en heb hem weer op maat laten maken.
maar misschien een goed merk, kun je ook wel beneden de 500 krijgen?

dootjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:43

Ik heb van de zomer een *Knight barebak* zadel gekocht.
Dat is een boomloos zadel en het bevald mee heel erg.
Hij zit gewoon zo goed en hij ligt perfect op mijn draver.
Ik heb voor mijn nieuwe sadel,buikriem,stijgbeugels,dike dek onder zadel totaal 450,- euro betaald.
Het is bijna het zelfde als een barefoot zadel.. maar ik vind Knigts stabieler op het paard liggen.
Ik heb hem dan wel in Zweden gekocht.
Op een schaal van 1 tot 10 krijgt het zadel een 20 van mij Vork