[/quote]
en dit soort antwoorden krijg je dan altijd
dat verschil zegt me niets en weet de verschillen niet tussen de mensen.
sorry, maar ik weet er dus niets van en wil wel graag weten waarom vordat ik sielig ga roepen.
snap je
[/quote] nou Rijpaarden worden voornamelijk gehouden door mensen met paarden, koerspaarden worden voornamelijk gehouden door paardenmensen
rijpaarden zijn er voor de knuf, de lief, de setjes, de leuk.......... koerspaarden moeten ergens een keer de kosten gaan dekken.......... dus de eigenaar gaat daar heel anders mee om, eigenlijk veel zuiniger......... want het is zijn geld
[/quote]oke, dank je, ik begin het te snappen,
maar zuinig zijn is toch niet op je 2e al op een paard gaan zitten?
Maar ik heb wel moeite met de jonge leeftijd waarbij de renpaarden worden ingezet. 2 jaar is gewoon te jong, een paard is dan nog niet uit gegroeid en daardoor is het beenwerk kwetsbaarder. En de benen van een renpaard krijgen heel wat te verdragen met die snelheden. Neem nou het voorbeeld Barbaro, super renpaard maar vreselijk wat er met hem gebeurd is. Ik kan het dan niet laten om te denken van "wat als ze hem wat meer tijd gegunt hadden?" Dan was zijn beenwerk volgroeid geweest en dus sterker en hadden zijn benen zijn snelheid misschien wel kunnen trekken?