Overdose!!! OMG!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Re: Overdose!!! OMG!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:26

Jammer, jammer, jammer. Het is helaas niet anders. Tis idd wel zo eerlijk naar hem toe dat ze hebben besloten m niet een tweede keer te laten lopen..

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:55

Wauw! Dat is toch geen rennen meer, dat paard vliegt laag!
Schitterend dier ook om te zien.

Hij heeft ook een heel goede afstamming: Northern Dancer, Damascus, Warning, Mill Reef. Prachtpaard Cool
Hier staat zijn stamboom:
http://www.pedigreequery.com/overdose3

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:51

Hier een video van de 2 koersen van gisteren samengevoegd,de bovenste is de valse start de onderste de latere koers.
Kijk en oordeel zelf maar...........

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:52

kan de filmpjes nu niet zien dus even een stipje.

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:57

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:16

Zie ik eht nou goed? Dat paard dat de tweede koers wint, is dat het paard dat in de eerste in de startbox blijft staan?
De rest van de koers lijkt me duidelijk. De meesta paarden lopen op ongeveer dezelfde plek in het veld, niet heel veel verschil dus. Nou ja, het paard dat in de tweede koers tweede werd, loopt in de eerste ren ergens achterin. Maar verder is het redelijk hetzelfde geloof ik.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 22:36

Ik kan het niet zien maar als dat paard indd wint is het waarschijnlijk ook omdat hij de eerste koers geen krachten heeft verspeeld en de rest wel Knipoog

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:52

nee dat was niet het paard dat bleef staan marchand doir werd iningehouden onder koers geloof ik volgens mij had jockey door dat er een was blijven staan was trouwens toch de favoriet dus t verbaasde me niet dat ie won..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:56

Dus Overdose had een flinke aan hem kunnen hebben als hij wel 'echt' gekoerst had?
Hoe hard gaat Overdose eigenlijk...
Over 1400m deed hij 1m24 en dat is 60km/h maar wat is de snelheid op top?

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:09

Ja, als je de snelheid uitrekent waarmee de ren gelopen is, dan heb je de gemiddelde snelheid. De eindsprint is natuurlijk altijd sneller.
Geen idee hoe hard hij kan. Een heel kleine beetje veel harder dan mijn knollies liepen vroeger, vrees ik Clown

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:34

De koers werd gelopen in 54,4sec ,dat is 66km/uur gemiddeld vanuit stilstand. De 70km/uur grens zal onderweg wel gehaald worden!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 22:44

Ik had een andere koers berekend Daan Knipoog
daar liep hij 1m24 over 1400m + 60km/h gemiddeld.

Tijdje terug is er toch een paard verkocht wat 72km/h liep op een afstand van 200m!? Ben benieuwd wat Overdose doet Nagelbijten / Gniffelen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:05

Zo! Wat een paard zeg!

Aparte race die an zondag. Lijkt me voor zo'n paard ook heel apart om als enigste achter te blijven. Toch lijkt die wel redelijk rustig.

Maar in dat laatste filmpje is een mannetje te zien met een vlag? Staat er altijd zo iemand om af te vlaggen bij een valse start? (sorry leek Knipoog )

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:33

griebels schreef:
Ik had een andere koers berekend Daan Knipoog
daar liep hij 1m24 over 1400m + 60km/h gemiddeld.

Tijdje terug is er toch een paard verkocht wat 72km/h liep op een afstand van 200m!? Ben benieuwd wat Overdose doet Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb de vorige keer dat ik het boek Man O'War las eens uitgerekent wat vor tijden hij liep. De tijden die er in het boek vermeld staan, zijn werkelijk de tijden die hij liep. Tijdens een ochtendtraining liep hij een korte sprint van 100 meter met 72 km/uur. Met strakke teugel. En hij was net 3 jaar en dus nog heel erg jong. Iedere keer als ik dat boek lees, vraag ik me af hoe hard dat paard werkelijk gelopen zou hebben als hij had mogen racen zonder de hele ren ingehouden te worden. Let wel, de banen waren toen nog veel minder snel dan nu.

Ja, ik zou ook wel graag willen weten hoe hard Overdose kan lopen. Maar ik denk dat hij zich ook wel aardig kan meten met de echte grote jongens als Man O´War en Northern Dancer.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:02

griebels schreef:

was dat niet die Forestry zoon de duurste volbloed ooit verkocht op de veiling voor 17 miljoen?
Hoor je niks meer van eigenlijk...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:24

Ja volgens mij was dat die Ja

Ik zal eens kijken in het boek van man o war wat zijn tijden waren Knipoog

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:20

Zeer waarshijnlijk loopt Overdose in Dubai!
Lees bericht(ps,is goed voor je duits!)

"Hong Kong unwahrscheinlich" – Overdose nach Dubai?

Unmittelbar nach dem Prix de l’Abbaye-Desaster war der Hong Kong Sprint als mögliche nächste Option für Ungarns Superstar Overdose genannt worden. Eine Einladung zu dem 1000 Meter-Rennen in Sha Tin hatte das Overdose-Team bereits in der letzten Woche erhalten. Doch nun nimmt man wohl Abstand vom Gedanken an Asien.

„Er ist erst ein Dreijähriger und wir wollen ihm nach einer langen Saison nicht zu viel abverlangen“, erläutert Besitzer Zoltan Mikoczy.

Dieser ist nach wie vor sicher, dass Overdose am Sonntag auch Europas besten Sprinter Marchand d’Or besiegt hätte. „Die Zeiten der beiden Rennen zeigen, dass wir Marchand d’Or besiegt hätten. Wir fühlen uns von den Franzosen betrogen. Wir sind 1700 Kilometer angereist und haben nicht einmal eine Entschuldigung von französischer Seite erhalten“, so der Besitzer des ungeschlagenen Overdose weiter.

Dieser könnte seinen Superstar als nächstes in Dubai aufbieten. Noch einmal Mikoczy: „Es ist unwahrscheinlich, dass wir in Hong Kong antreten. Wir wollen uns auf das nächste Jahr konzentrieren und es ist sehr gut möglich, dass wir mit Overdose nach Dubai gehen werden.“ (09.10.2008)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 15:37

Daan ik spreek totaal geen duits, kan jij (of iemand anders Knipoog ) het even in het kort voor me vertalen Nagelbijten / Gniffelen

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:07

Hihi, ik kan het ook niet lezen Bloos Mijn Duits lijkt ook nergens op.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:11

Niet normaal zeg, wat een Roadrunnereffect, zie zijn benen niet meer! Nagelbijten / Gniffelen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:15

Holy fok!!

Wat loopt dat paard hard zeg!! Wow! Soort van 2e Seabiscuit? Tong uitsteken

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:34

woooooooooooooooow dat paard is echt geweldig!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:38

weet iemand trouwens ook of er binnekort weer iets te zien is van overdose? het is echt een geweldig renpaard zeg! ik heb er niet veel verstand van maar ik weet wel dat dat heeeeeel snel is! Knipoog

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:34

griebels schreef:
Daan ik spreek totaal geen duits, kan jij (of iemand anders Knipoog ) het even in het kort voor me vertalen Nagelbijten / Gniffelen

In het kort;Overdose heeft een uitnodiging gekregen voor Dubai volgend jaar die ze overwegen te nemen daar een eerdere uitnodiging voor een koers in Hong Kong eind dit jaar eigenlijk te veel word voor een 3-jarige die al veel koersen heeft gelopen.

Hier nog een compilatie van Overdose
Laatst bijgewerkt door woodenshoe op 09-10-08 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:36

heeft iemand trouwens wat informatie over overdose zelf? over hoe oud en alles hij is..?