ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:13

Hallo allemaal,
Ik wilde hier toch even een belangrijk bericht plaatsen.
Ik krijg van zeer veel kinderen mails die aan de ponyrennen mee gaan doen of mee willen gaan doen met vragen over het trainen.
Ik zie ook soms erg verontrustende trainingsschema's.
Kinderen die gewoon 4× in de week voluit gaan.
Of intervaltrainingen doen door voluit te gaan dan weer draven en dan weer voluit te gaan en dat een aantal keer achter elkaar.
Omdat ik wil voorkomen dat veel pony's dadelijk met blessures staan vindt ik dat ik de taak heb om andere te helpen bij het trainen voor de ponyrennen. Heb je dus vragen wat betreft het trainen voor de ponyrennen. Of zou je graag willen weten of jou trainingsschema goed is, kun je altijd mailen naar ponyracingnl@hotmail.com
Tuurlijk ieder paard is anders en ik kan je heus niet garanderen dat je in een keer super gaat presteren, maar ik kan wel proberen te voorkomen dat het helemaal verkeerd gaat.
Wat ik zowiezo aan iedereen mee wil geven is dat je bijna niet traint op snelheid.
Hoogstens 1× per week de rest doe je wat stap, draf en canter werk.
Oftewel meters maken in een vlotte galop maar GEEN rengalop.
Ik hoop dat ik enkele mensen hiermee wakker geschud heb, en dat ze komen met vragen of net wat anders gaan trainen.
Niemand heeft er namelijk wat aan als je pony geblesseerd raakt.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:00

@Yvonne; Misschien is het ook een idee je post op de site te zetten? Voor de mensen die niet vaak of niet op bokt komen? :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:06

Hey Zidayah,
Daar wordt nog aan gewerkt!!
Waarschijnlijk komt er vanavond ook wat op de site.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:00

Paaszondag is er een ponyren in Sonsbeck over 900 meter waar Naomi Verheij aan deelneemt met Filou.

Laat jullie 's-avonds weten hoe het is gegaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 09:05

Oh ik dacht dat je met Summer zou gaan.

joellecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:29

hey iedereen
hoe is het?
zin in de pony rennen? ik wel maar waarschijnlijk kan ik maar 1 keer mij doen wel jammer maar het is niet anders xxx joelle

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:56

Hoi Yvonne,

Nee summerwind is nog niet helemaal klaar en gaat ook een lang seizoen tegemoet en montini loopt ook in Sonsbeck. De uitschrijving is voor ponies boven 138 tot 148 cm 950 meter, ponies van 128 cm tot 137 cm 900 meter, en ponies tot 127 cm 800 meter. Montini is 140 cm en loopt dus 950 meter, Filou is 135 cm en loopt 900 meter. Daar komt bij dat Montini waarschijnlijk de scherpe bochten in Sonsbeck niet echt goed kan (heel scherpe baan, net zoals in Belgie) dus ik denk dat we een kans hebben met 50 meter voorsprong. Afgelopen zondag heeft Naomi hem getraind in Geel. Toen ging hij nog niet super maar deze week heeft hij elke dag gecanterd. We hebben er in ieder geval veel zin in.

Daarna op 25 april naar Krefeld met Denny Boy of ????? en dan 9 mei Duindigt met Summerwind en ?????

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:25

ik las op de site dat het deelnemen vanaf 10jaar oud is?
de ruiter van mijn shet is namelijk 9, dus die zou niet mee kunnen doen?

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:20

De shetlander race is van 8 tot 15 jaar dus kan ze gewoon meedoen volgens mij, kijk maar op pagina 99.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:45

Gister met Naomi en Summerwind/Kokki en Filou naar Sonsbeck geweest voor 2 ponyrennen. 1 voor ponies onder 138 cm over 900 meter. Hier deed Naomi mee met Filou en zij moesten 2 kleinere ponies 100 meter voorsprong geven. Deze voorsprong werd door Filou en T-rex redelijk snel goedgemaakt waarna zij met zijn 2-en om de overwinning vochten. Uiteindelijk won T-rex met een halve lengte waardoor Naomi en Filou 2e werden. Een mooie beker, een rozet en paaseieren rijker gingen we Summerwind/Kokki klaarmaken voor de 2e ponyren tegen Montini over 950 meter voor ponies tot 148 cm. Na bij de start door de duitse starter in de maling genomen te zijn (hij gaf de start toen wij de andere kant op stonden, waardoor Montini met 30 voorsprong startte) waren Naomi en Summerwind/Kokki na de eerste bocht aan de staart van het veld, aan de overkant schoven zij op naar de 2e plek achter Montini en na de bocht konden zijn tot op 1 lengte van Montini komen. Dus weer 2e met beker, rozet en paaseieren. Maar heel goed gelopen en bij een gelijke start hadden we vandaag Montini zeker geklopt. Dus dat beloofd nog wat voor het aankomende seizoen. Voor degene die dit niet weten Summerwind en Kokki is dezelfde pony, alleen in Ned. loopt hij onder Summerwind en in Duitsland onder Kokki de naam van zijn paspoort

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:33

:mooi werk Erik en naoom, ik hoorde het gisteravond op een feestje van een boxmeerse die er ook was geweest.en inderdaad dat gaat nog wat geven voor de toekomst. bdw deed Dennis ook mee?? ;)

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:34

Nee Dennis Schiergen is amateur geworden en rijd zo in keulen. Rijd geen ponyrennen meer.

25-04 rijd Naomi Miranda (halfzusje van Denny Boy) in Krefeld in een ponyren voor ponies tot 138 cm.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:24

jammer van de 30m afstand maar 2 keer 2de is toch goed gedaan!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:37

Hoi allemaal!

even een berichtje om jullie te laten weten hoe het hier is in engeland..

de eerste paar dagen was het echt wennen, en het is echt vermoeiend om de hele dag engels te horen en te moeten praten, en dat je niet je eigen taal kan praten. Het vroege opstaan is niet erg, want je gaat ook optijd naar bed. Je moet voor 2 of 3 paarden zorgen dus het uitmesten valt ook erg mee, alleen is het wel balen dat je het met mestzakken moet doen. Ook het rijden is niet moeilijk. Alles wat je al kan (rijden met een brug en dat soort dingen) is mooi meegenomen, al maakt het de lessen in de indoor school wel een beetje saaier en willen ze wel echt dat je het op hun manier doet. Ook qua uitmesten ed. Na de eerste week alleen maar te hebben gestapt en gedraafd, mogen we nu gelukkig canteren met de peerden. en dat valt me heel erg mee na het de hele tijd in draf te hebben geoefend. Je hebt echt lekker veel ruimte om in de goede houding te zitten op paarden, joh! Dus het was een beetje saai, maar het wordt steeds leuker! Ook omdat ik nu beter engels kan en dat allemaal meer vanzelf gaat.

en tja.. Het zijn natuurlijk best lange dagen en je hebt niet zoveel vrije tijd doordeweeks, maar dat hoort er nou eenmaal bij :D

Dus.. voor yvonne en naomi wordt het zeker niet moeilijk.

Ik ben wel echt blij dat ik nu hier ben en deze beslissing heb genomen!

doeii

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:49

Ik ga waarschijnlijk ook volgend jaar naar engeland. Het lijkt me echt super op daar 9 weken te zitten! Binnenkort ga ik ook naar zo'n open dag voor informatie en het allemaal te zien enzo. Ik zag dat er meer van jullie gingen. Maar hoe werkt het nou precies? Op die site staat overal FREE foundation course. Maar m'n moeder gelooft het maar niet :Y)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:05

Leuk om je verhaal te lezen Kim, erg leuk dat het je goed af gaat en dat het steeds leuker word!
Heel veel plezier daar nog! *D
& blijf hier af en toe maar wat posten! ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:13

Het is inderdaad gratis, maar vergis je niet het is niet 9 weken maar een heel jaar!!
De voorbereiding op de school duurt 9 weken, maar de rest van het jaar wekr/leer je bij een trainer.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:21

Ja ik weet dat het een jaar is :). Ik bedoelde de 9 weken op de school zelf. Kan niet wachten on te gaan kijken!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:55

Er zijn er hier al 7 afgevallen van de 16, terwijl ze de eerste dag allemaal heel vastberaden waren hier te willen zijn.. Nu moeten we allemaal meer stallen uitmesten en we moeten vanavond stal showen aan de directeur, maar het komt vast goed.. Al is ie een beetje eng. :o

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:59

zo 7 van de 16 is wel veel inderdaad, wel vervelend dat jullie dan al die stallen over moeten nemen.
SUcces vanavond!

X_suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:48

kimbosman schreef:
Er zijn er hier al 7 afgevallen van de 16, terwijl ze de eerste dag allemaal heel vastberaden waren hier te willen zijn.. Nu moeten we allemaal meer stallen uitmesten en we moeten vanavond stal showen aan de directeur, maar het komt vast goed.. Al is ie een beetje eng. :o

dat is bijna de helft :wow: :wow:
haha, goed uitmesten dan maar..

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:16

'k doe mijn spreek beurt over renpaarden en heb ook een hoofd stuk ponyrennen.woensdag moet ik maar ik mag allerlij spullen van papa lenen renzadel, nou ja je weet wel spullen voor op de renbaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:19

Veel succes Tanika!!
Ik had voor mijn rensport spreekbeurt een 9.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:03

ja succes! :+ :o :D *\o/* :j

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:22

Ik wil ook erg graag mee doen met mn paard, maar heb geen vervoer. Ik kom uit alkmaar ( hoeverweg ) en als er iemand is die nog een paard kan vervoeren daar heen? zou ik dan ook mee kunnen liften? ik heb wel eventueel een 2 persoons trailer.

dan kan ik namelijk ook mee doen!