Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:03

Hier ook een gefeliciteerd van een stille meelezer! Fijn dat hij ook weer goed uit de race is gekomen. Ik gebruik jouw quote nu ook standaard: ‘of de wedstrijd goed is gegaan, weet ik morgen pas’ :D
Hoe ben je zo eigenlijk bij Madness gekomen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:35

Fijn dat hij weer zo goed uit de koers is gekomen zeg! Die praatjes krijgt hij vanzelf wel weer terug denk ik.

Wat ik mij trouwens wel eens afvraag: zou het mogelijk zijn om een keer in contact te komen met een pikeur en een trainer om iets te schrijven voor VN? Ben namelijk wel benieuwd naar wat het werk van aan trainer van dravers inhoudt, hoe zo iemand aan nieuwe paarden komt, hoe hij de paarden beoordeeld qua capaciteiten, hoe hij de wedstrijden en pikeurs kiest voor een paard enzovoorts. Bij de pikeurs ben ik wel nieuwsgierig hoe het werk van pikeur eruit ziet, ook buiten de drafbaan om. Wat voor trainingen doet hij, hoe en wanneer krijgt hij te horen welke koersen hij met welke paarden doet, hoe bereid hij zichzelf en het paard voor, enzovoorts.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 19:02

Autumnn schreef:
Hier ook een gefeliciteerd van een stille meelezer! Fijn dat hij ook weer goed uit de race is gekomen. Ik gebruik jouw quote nu ook standaard: ‘of de wedstrijd goed is gegaan, weet ik morgen pas’ :D
Hoe ben je zo eigenlijk bij Madness gekomen?

Hier uitleg
[VVDD] 42 jaar vrienden: dan kopen we toch gewoon samen een paard

Madness stond bij Jacky Mollema op stal en kwam te koop. Zij waren gek met hem: hijj heeft iets speciaals. Hij had ons hart gestolen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 19:06

JPitty schreef:
Fijn dat hij weer zo goed uit de koers is gekomen zeg! Die praatjes krijgt hij vanzelf wel weer terug denk ik.

Wat ik mij trouwens wel eens afvraag: zou het mogelijk zijn om een keer in contact te komen met een pikeur en een trainer om iets te schrijven voor VN? Ben namelijk wel benieuwd naar wat het werk van aan trainer van dravers inhoudt, hoe zo iemand aan nieuwe paarden komt, hoe hij de paarden beoordeeld qua capaciteiten, hoe hij de wedstrijden en pikeurs kiest voor een paard enzovoorts. Bij de pikeurs ben ik wel nieuwsgierig hoe het werk van pikeur eruit ziet, ook buiten de drafbaan om. Wat voor trainingen doet hij, hoe en wanneer krijgt hij te horen welke koersen hij met welke paarden doet, hoe bereid hij zichzelf en het paard voor, enzovoorts.

Dat kan hoor.
Wil je de trainer van Madness interviewen of juist een andere trainer? Idem de rijders van Madje of juist de andere rijders?

Ik denk dat je ook Rogier kan benaderen om je te helpen : hij kent iedereen en gemakkelijk toegang.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:32

O, dat zou wel heel leuk zijn Janouk. Maakt niet uit of het de mensen rondom Madness zijn of juist andere mensen. Gewoon al een keer een inkijkje in het leven achter de hele drafsport, het klaarstomen van de dravers voor koersen enzovoorts, dat lijkt me al erg interessant.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 19:00

De standen zijn binnen voor de grasbanen competitie 2024 na twee competities

Madness op 5 en zijn halfzusje en trainingsgenootje Odilia 3e

Afbeelding

Trots op broer en zus

https://www.doordraven.nl/grasbanen/

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:48

Madness liep weer geweldig op Aduard! :D Gefeliciteerd!

Ook mega leuk dat dit positieve topic over de drafsport/Madness bestaat!

JPitty schreef:
O, dat zou wel heel leuk zijn Janouk. Maakt niet uit of het de mensen rondom Madness zijn of juist andere mensen. Gewoon al een keer een inkijkje in het leven achter de hele drafsport, het klaarstomen van de dravers voor koersen enzovoorts, dat lijkt me al erg interessant.

Je bent ook altijd welkom bij ons op stal! Wij zitten tevens maar 15 min. van de stal van Madness af! :)
En eventueel is 'mijn' paard sinds kort ook te volgen op Instagram: kiss.and.ride__

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:56

Dat lijkt me erg leuk Elianna_, dat aanbod neem ik graag aan! Concrete afspraken kunnen we wel maken via de PB denk ik?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:09

JPitty schreef:
Dat lijkt me erg leuk Elianna_, dat aanbod neem ik graag aan! Concrete afspraken kunnen we wel maken via de PB denk ik?

Ja, zeker! :PB

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:14

Doen we dat!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 09:55

Elianna_ schreef:
Madness liep weer geweldig op Aduard! :D Gefeliciteerd!

Ook mega leuk dat dit positieve topic over de drafsport/Madness bestaat!

JPitty schreef:

Je bent ook altijd welkom bij ons op stal! Wij zitten tevens maar 15 min. van de stal van Madness af! :)
En eventueel is 'mijn' paard sinds kort ook te volgen op Instagram: kiss.and.ride__

Jij ook gefeliciteerd met de overwinning van Kiss and Ride. Leuk om jouw topic te gaan volgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:49

Madness komt naar Emmeloord, 19 juni 2024, koers 6, helaas wel startnummer 10, moet hij er eerst nog 9 inhalen. Starttijd 19.20u
Met Andre Bakker weer op de sulky

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:51

9 stuks inhalen op 2080 meter.

Ah well, Madness houdt wel van een uitdaging....

Ik ben benieuwd wat hij gaat doen. Zin zal hij er zelf ongetwijfeld wel in hebben :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:57

Gaan er nog bokkers kijken ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:29

Ehmmm.... hoe kunnen er nou 10 paarden in hetzelfde band staan? :?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 15:55

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:10

Dus 2105 meter voor Madness. Gaat vast goedkomen.
Hoe loopt hij op een natte, zware baan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:23

Ga je ook Janouk.
Dan kom ik ook weer gezellig patatje eten en aanmoedigen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:23

Hoe bepalen ze de start plaats? Loten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:49

RanjaRietje schreef:
Hoe bepalen ze de start plaats? Loten?

Gaat vaak op winsom: laagste winsom krijgt het laagste startnummer. Meestal krijgen leerlingpikeurs ook de lagere startnummers, ik zie dat dat volgende week op Emmeloord niet zo is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:14

Oh, ik zit net even naar het programma-overzicht te kijken en zie dat Kiss and Ride in de koers erna loopt! Ik denk dat ik mijn Boktjasje dan ook even van de kapstok pluk en een middagje/avondje naar Emmeloord kom!

Gaat een koers op een grasbaan ook door als de regen met bakken uit lucht komt? Of is het dan te glad om op gras te draven?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:16

Vorig jaar is Emmeloord een keer verplaatst geweest ivm het slechte weer. Denk dat de organisatie nu nog niet zo heel veel kan zeggen over hoe de baan er over ruim een week bij ligt. Denk dat je de gladheid nog wel (deels) kunt ondervangen met kalkoenen. Het is meer een puntje van zorg dat 9 koersen met paarden op flinke snelheid het gras niet echt goed doen als de bodem zacht en nat is.

Grappig dat Kiss and Ride hier nu ook fans heeft. Een vriend van mij zet ook altijd wat op dat paard in :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 11-06-24 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:17

Ik heb trouwens voor 30 september vrij kunnen regelen bij de baas, dus dan kom ik als het meezit eens sfeer proeven in Joure.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:25

Kiss and ride staat bij Chiel, en aangezien ik hem goed ken volg ik zijn paarden ook altijd :).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 00:05

Ik volg maar 2 paarden: eentje is van de broer van een oud-stalgenoot en de andere is van kennissen van mij en staat in Frankrijk.

En ik volg 1 topic over een paard en dat is dit topic. En froegah de topics van ruitje.