wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:13

Anoniem schreef:
daandriaan schreef:
Dressuur ga ik hard, springen ga ik hard. Haha!

Ze vind het allebei wel ontzettend leuk om te doen, ik spring niet al te vaak met haar omdat ze nog best jong is.

Hoe oud is ze? mijne is nu 5 en ik spring 1 keer in de week. Toen hij 3,5 was max. 1 x per 2 weken.

Bijna 4 :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:22

Only_Hellen schreef:
Misschien ligt het zadel wel goed, maar heeft ie "gewoon" last van zijn rug. Ken je geen osteopaath die bij jou in de buurt komt?

Zo 1,2,3 niet helaas. MAar daarvoor hebben we internet en andere paardenmensen uit de buurt :)

Only_Hellen

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:28

Misschien kun je Heleen Slebos, Heleen XX of zo heet ze hier, een PB sturen. Zij is osteo bij ons in de buurt en zij kan je zeker iemand aanbevelen.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:29

hier een foto van het springen vandaag, helaas niet helemaal op het goede moment genomen, maar ze heeft er geen balkje vanaf gegooid zoals het misschien op de foto lijkt :P
http://i406.photobucket.com/albums/pp15 ... elding.jpg
ze krijgt ook steeds meer bespiering, ben ik heel blij mee :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:36

Ik heb ook een rossner vzh, ligt erg goed op mijn Draver. Zou idd ook eerst een osteo erbij laten komen.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:38

Ik heb nu Wintec 500 met verwisselbare boom, Maar misschien niet lang meer, aangezien ze ook last van haar rug/zadel heeft. Waarschijnlijk in deze vakantie komt er eer osteopaat/zadelpasser langs :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:46

Ik zal haar pben dank je only hellen!!

Ja tis een beetje vervelend. Ik moet me zelf ook eerst inlezen in boomloos verder. Dit doordat ik niet één van de lichtste ben. Dus weet ook heel niet hoe dit dan in zijn werk gaat enz.
Maar gelukkig is het morgen rustig op me werk dus kan genoeg lezen :Y)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:58

Ik rij ook niet boomloos, heb een JC dressuurzadel :)
Springen doen we niet meer na ons 'ongelukje' 2 jaar geleden waarbij we beide kreupel uitkwamen ;(
Springen heb ik vroeger wel veel gedaan, geweldig, maar nu ben ik toch wat voorzichtiger, en mijn twijfel brengen ik direct over op Bella, die dan gewoon niet springt. Simpel, want 'jij wil daar toch niet overheen he baassie!' haha

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:00

Heleen Sleebos is ook een keer bij Bella geweest. Heeft haar nek/atlas gekraakt, en het viel me meteen op hoe anders ze ging reageren. Helaas heeft Heleen toen de kwaal niet kunnen verhelpen, maar dat van die nekwervel was wel frappant.
Eerst wilde Bella liever niet aangeraakt worden aan haar hals. Je kent het wel, je bent met je paard aan het wandelen, en je legt je hand op zijn/haar hals. Dan draaide ze zich altijd meteen weg. Als ik rechts van haar liep mocht ik haar wel gewoon aanraken.
Nadat Heleen geweest was, liet ze het veel beter toe! :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:17

Weten jullie ook waar zij vandaan komt?
Ik heb ook een ander gemaild uit Arnhem. Van de Icreo site.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:29

Lisetje schreef:
Only_Hellen schreef:
Misschien ligt het zadel wel goed, maar heeft ie "gewoon" last van zijn rug. Ken je geen osteopaath die bij jou in de buurt komt?

Zo 1,2,3 niet helaas. MAar daarvoor hebben we internet en andere paardenmensen uit de buurt :)

Ik zou ook een osteopaat laten kijken als ik jou was.
Mijne heeft een tijd met een vastzittend bekken gelopen, is hier inmiddels ook voor behandeld maar ik laat de osteopaat gewoon 2 keer per jaar terugkomen omdat ze toch snel weer in die verkeerde houding gaat lopen en vervolgens weer haar bekken vastzet. Het gaat inmiddels wel veel beter dan eerst gelukkig en ik werk er ook hard aan om haar in de juiste houding te laten lopen.
Het kan best zijn dat het verder ook niks met je zadel te maken heeft, Vanou heeft het bij alle zadels die ik heb gehad (waaronder boomloos) en nu mijn super passende western zadel ook gewoon...

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:32

Jullie komen allemaal niet uit de buurt haha :'(
Nee heb er dus al 1 gemaild uit Arnhem, nu wachten op antwoord :=

Off ik ken de moeder van jouw merrie trouwens :') Frida is een vriendinnetje van me ihhi

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:33

schitterend dat iedere combinatie zo z'n eigen ding doet :D

ook wij maken kilometers, vooral met mennen :D
verder af en toe wat dressuur, liefst op het strandje en regelmatig longeren (dubbele lijnen en passoa)
springen doen we af en toe, de bak is niet zo geschikt...

heb een Thorrowgood (VZH) op m'n knollie liggen, lange rug, diepe borst, hele hoge schoft en zeer brede borstwervels. Vind ik echt een heel fijn zadel en ligt heel stabiel.
Moet zeggen dat m'n paardje sowiezo niet graag geborsteld word, dus met nagels over de rug gaan is geen optie ;)

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:18

Inderdaad Maaike D, mijn draver heeft nog nooit wat aan de rug gehad, liep ook altijd lekker onder het zadel, maar met de nagels over haar rug gaan! Dat vindt ze niet leuk! Sowieso is mijn dravertje een gevoelig beestje dus zachte borsteltjes en niet teveel gedoe!
Ik reed ook altijd met een dressuurzadeltje en dat beviel me prima! Ik reed veel buitenritten maar ook springen en dressuur in de bak. Mijn draver vond eigenlijk alles wel leuk, maar alleen in de bak rijden had ze niks gevonden, ze moet haar energie wel kwijt kunnen!
Wat mijn draver ook erg leuk vond was longeren, ik heb eigenlijk nooit weer gehoord van een paard die zo graag gelongeerd werd als Carin. Balkjes, dubbele longe, ze liep altijd als een trein! Als ik er daarna opstapte was ze heerlijk los en ontspannen en kon ik erg fijn rijden!
Voor degenen die t niet weten, mijn Carin staat in de wei van haar pensioen te genieten. Ik rijd al jaren niet meer op haar vanwege atrose.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:26

Misschien vind Winnie het dan ook gewoon niet fijn dat ik met mijn nagels over zijn rug gaat := Maar toch laat ik voor de zekerheid een ostheopaat langskomen, dat kan nooit kwaad gelukkig.
Heb er al 1 gevonden redelijk uit de buurt, oud stalgenootje van me heeft haar er ook gehad bij haar paardje.
Vanmiddag maar eens bellen :\
Nu nieuwe winterdeken uitzoeken

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:30

Nee kan nooit kwaad natuurlijk! Gelukkig heb je iemand gevonden (die een beetje uit de buurt komt!)
Nu al een winterdeken uitzoeken, jij bent er mooi op tijd bij!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:35

Trouwens Anoukkk, om je draver aan balken te laten wennen kan je altijd proberen met hulp van een ander braaf beestje er over heen te stappen (eerst ernaast). Als je 1x zo ver bent is draven en springen waarschijnlijk niet meer zo'n probleem. En zorg er voor dat die balken normaal worden, van mijn part gooi je een oude balk in de wei!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:36

Ja winterdekens komen nu een beetje in de aanbieding haha.
Wil graag een deken van BR en daar heb ik nu dus "goedkope" van gevonden op een site :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:10

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:31

Oh diegene die ik ga bellen is ook van Icreo hihi

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:33

He Lisetje, welke site is dat? BR is wel een fijn merk!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:40

Gierman ruitersport dacht ik :j

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:24

Mooie site, ik kan alleen niet de aanbiedingen van de winterdekens vinden, maar maakt niet uit. Ik wil eigenlijk graag voor Carin het regendek hebben van de zomercollectie van BR youngster. Ik weet het ik ben 31 :o , niet echt hun doelgroep, maar dat dek heeft allemaal kleurtjes! Daar word ik blij van! Ook die halsters en zadeldekjes met regeboogkleurtjes vind ik super!
Ik heb Carin gister weer even geborsteld maar onder die lange haren zit alweer een heel mooi zomervachtje, het begint weer ergens op te lijken!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:26

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:27

Nou de BR fashion serie staat gewoon tussen de winterdekens als ik me niet vergis :o Maar op sommige sites is ie € 119.00 en hier op de site 70 of 80 zoiets :=